تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804750748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم حمايت مسئولان فعالين سمن ها در حوزه اعتياد را كمرنگ كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عدم حمايت مسئولان فعالين سمن ها در حوزه اعتياد را كمرنگ كرده است
گرگان – خبرگزاري مهر: اعتياد به مواد مخدر و مشروبات الكي بخصوص در نسل جوان يكي از مشكلاتي است كه استان گلستان به دلايل مختلف از جمله مهاجر پذير بودن با آن دست و پنجه نرم مي مي كند، به همين دليل انجمن هاي مردم نهاد مختلفي به صورت سازمان يافته يا غير سازمان يافته در زمينه ترك يا آگاه سازي جامعه مشغول به كار هستند ولي عدم حمايت مسئولان باعث كمرنگ شدن فعاليت آنان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتياد در گلستان علي رغم تلاش هاي فراواني كه توسط مسئولان شده يكي از مهمترين دغدغه هاي منطقه به شمار مي رود، آمارهاي كشف مواد مخدر در استان و همچنين مراجعه كنندگان به مراكز ترك اعتياد نشان دهنده ميزان بالاي مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي در استان است.

در همين رابطه مسئول اطلاع رساني يكي از انجمن هاي فعال در زمينه اطلاع رساني با عنوان «انجمن آسيب ديدگان الانان و الاتين» كه براي افرادي كه الكل مصرف مي كنند يا اعتياد دارند تاسيس شده است به خبرنگار مهر گفت: اين انجمن تلاش دارد تا افراد و خانواده هايي را كه مورد آسيب اعتياد و الكل قرار گرفته اند را به زندگي عادي برگرداند و حدود 10 سال است كه در استان در اين زمينه تلاش مي كند.

عماد شريعمتداري ابراز كرد: اين انجمن با حضور خود گروه هاي مردمي تشكيل شده است و گروه هايي در سنين 19 سال به بالا و خانواده هايي الاتين نيز از 17 سال به بالا در اين انجمن حضور دارند.

وي افزود: فعالتي اصلي ما برگزاري جلسات است و همچنين افرادي كه در اين جلسات شركت مي كنند، گمنامي آنان كاملا حفظ مي شود چرا كه اصل ما بهبود زندگي آنان است و به مسائل شخصيتي، قوميتي و اصالتي هيچ فردي كاري نداريم و سعي داريم تا محيط دوستانه اي را ايجاد كنيم.

وي بيان داشت: در حال حاضر حدود 15 نفر از شهرهاي گرگان، علي آباد و كردكوي عضو اين انجمن هستند، حتي افرادي تا سن 60 سال نيز در اين انجمن عضو هستند و حدود 30 نفر از افراد اين انجمن را نواجوانان تشكيل مي دهند و بقيه در سنين 25 سال به بالا هستند.

شريعتمداري با بيان اين كه اين گونه انجمن ها در بسياري از كشورهاي دنيا وجود دارد خاطرنشان كرد: ، تعداد افرادي كه تمامي اصول را ياد گرفته اند حدود 40 نفر هستند كه اين افراد اطلاعات خود را در اختيار ديگر اعضاي انجمن قرار مي دهند و همچنين حدود 60 نفر از اين افراد نيز تمامي مراحل ترك طي كرده اند.

وي گفت: موسسه ما براي اولين بار حدود 10 سال پيش توسط سه تن از بانوان در گرگان شروع به كار كرد و جلسات نوجوانان نيز از هشت سال پيش توسط من برگزار مي شود.

شريعتمداري با اشاره به هدف اصلي اين انجمن افزود: يكي از اهداف اصلي اين انجمن تشويق و درك خانواده هاي الكليسم و معتاد است و با استفاده از تجربياتي كه افراد مختلف دارند سعي مي كنند نيرو، آرامش واميد را به اين خانواده بخصوص فرزندان آنها بازگرداند و به اين وسيله بتوانند براي زندگيشان هدف مشخصي را انتخاب كنند و در مسيري روشن گام بردارند.

وي ادامه داد: در اين انجمن يكي از كتاب به افراد معرفي مي شود درآن افراد بايد 12 گام را طي كنند .

مسئول اطلاع رساني انجمن بيان داشت: همچنين در اين انجمن افرادي به عنوان راهنما وجود دارد كه به افراد تازه وارد كمك مي كنند تا مسيرشان را به درستي پيدا كنند و همچنين در مسير هاي زندگي از جمله بحران ها و تصميم گيري هاي مهم زندگي بتوانند مسيرها را به وسيله اين 12 گام طي كنند.

توكل به خدا اولين قدم براي گذشت از بحران است

مسئول اطلاع رساني انجمن آسيب ديدگان الانان و الاتين با اشاره به اينكه در اين انجمن 12 سنت نيز وجود دارد، تصريح كرد: اين سنت ها چگونگي ارتباط شخص با اجتماع را بيان مي كند و چگونگي ايجاد ارتباط معنوي را به افراد آموزش مي دهد و به او مي گويد چگونه با نيري برتر كه همانا خداوند است ارتباط برقرار كند.

وي افزود: اين 12 سنت در ارتباط با خانواده هايي كه در گذشته از اين دو مواد آسيب ديده اند كمك مي كند تا ارتباطشان را دوباره با اجتماع بدست بياورند، همچنين به صورت كاملا خودكفا و با كمك خود اعضا، كتاب ها و مجلات اصول تخصصي روانشناسي خريدار شده و در اختيارشان قرار داده مي شود .

شريعتمداري خاطرنشان كرد: در اين انجمن براي افراد اشتغال به وجود نمي آوريم اما سعي مي كنيم تا به افراد كمك كنيم تا در زندگي مسيرشان را درست انتخاب كنند و در واقع مثل اين است كه به آنها ماهيگيري ياد مي دهيم تا خود مكان ماهي گيري را انتخاب كند و ماهي بگيرد .

وي ابراز داشت: به اين افراد آموزش داده مي شود تا چگونه از وقت خود بهينه استفاده كنند و همچنين روش هاي ( نه) گفتن را به آنها مي آموزد.

عماد شريعتمداري اظهار داشت: در جلسات به قشر آسيب پذير جامعه كه نوجوانان هستند بيش از همه توجه مي شود چرا كه آنان پداران و مادران آينده اين جامعه هستند و ممكن است كه در اين سن در معرض آسيب هاي زيادي قرار بگيرند .

وي ادامه داد: يكي از اصول اين جلسات اين است كه افراد باتجربه تجربيات خودشان را درغالب مشاركت و مشاوره در اختيار اعضاي جديد انجمن قرار مي دهند و به سمت مشاوره هاي تخصصي و حرفه اي نمي رويم چرا كه در اين گونه مشاوره ها ممكن است گمنامي افراد شكسته شود .

به عقيده اين انجمن الكليسم يك بيماري خانوادگي است

مسئول اطلاع رساني انجمن آسيب ديدگان الانان و الاتين با بيان اينكه اين انجمن معتقد است كه الكليسم بيماري خانوادگي است، اذعان داشت: اين بيماري هميشه در اشخاص وجود دارد.

مكان ثابتي براي اجراي جلسات اين انجمن وجود ندارد / امام زاده نه تن محل برگزاري جلسات است

شريعتمداري ابراز داشت: افراد زيادي در اجتماع وجود دارند كه در اين حوزه آسيب ديده اند وبا وجود اينكه علاقه دارند تا اين مشكلاتشان حل شود و متاسفانه راه حلي براي آنها در زندگيشان وجود ندارد و همچنين هزينه هاي لازم را براي رفتن به جلسات مشاوره ندارند كه در اين زمينه نياز به اطلاع رساني داريم تا بتوانيم به انها كمك كنيم.

وي اضافه كرد: تا دوسال پيش اداره كل بهزيستي با در اختيار گذاشتن مكان در براي برگزاري اين جلسات به ما كمك مي كرد اما متاسفانه از سال گذشته مسئله حجاب را بهانه كردند و ديگر مكاني را در اختيار ما نگذاشتند.

مسئول اطلاع رساني انجمن آسيب ديدگان الانان و الاتين مشكل اصلي اين انجمن را مكان ثابت دانست و يادآور شد: متاسفانه با تمام تلاش هايي كه انجام داديم نتوانستيم مكان ثابتي براي اين انجمن داشته باشيم و در حال حاضر برگزاري جلسات با همكاري هيئت امناي امام زاده نه تن در اين امام زاده برگزار مي شود.

عماد شريعتمداري با بيان اينكه اين جلسات به طور كاملا خود كفا توسط خود اعضا برگزار مي شود ومبالغي كه از اعضا جمع آوري مي شود صرف خريد نشريه و كتاب، هزينه هاي جانبي ، مسائل اداري تشريفات و تداركات و تا به حال هيچ حمايتي نه از نيروي انتظامي، شوراي شهر ، شهرداري و هيچ سازمان ديگري نداشتيم.

كد خبر: 2195748

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۱:۱۳

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن