تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819840175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويري/اصلاحات آموزشي چالش اساسي پيش روي رئيس جمهور شيلي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/اصلاحات آموزشي چالش اساسي پيش روي رئيس جمهور شيلي است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/24
00:00:04.11
دو رقيب اصلي انتخابات رياست جمهوري شيلي امروز در دور دوم با يكديگر رقابت مي كنند، وعده هاي آنها درخصوص اصلاحات آموزشي اين كشور، در نتيجه اين راي گيري تعيين كننده است.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، با نزديك شدن زمان برگزاري دور دوم انتخابات در شيلي، بحث هزينه هاي تحصيل همگاني، چالش هاي بسياري را براي دولت جديد اين كشور ايجاد مي كند.
خانواده پنج نفره تادلا كه خانه و خودروي شخصي و درآمد ماهانه حدودا يك و هفت دهم ميليون پزو (بيش از سه هزار و پانصد دلار) دارند، يك خانواده طبقه متوسط در شيلي محسوب مي شوند.
به رغم اين امكانات، دختر اين خانواده براي تامين هزينه تحصيل خود در دانشگاه مجبور است سالانه چهار و دو دهم ميليون پزو (بيش از هشت هزار و هشتصد دلار) پرداخت كند.
وي مي گويد:«من دو سال ديگر فارغ التحصيل مي شوم و پس از آن مجبور هستم به دنبال كار بگردم تا ده ميليون وامي را كه براي تامين هزينه تحصيل خود دريافت كرده ام،بپردازم.
بازپرداخت وام تحصيل براي اين دانشجوي بيست و يك ساله، دست كم پانزده تا بيست سال طول مي كشد و البته در اين خصوص يافتن سريع كاري با درآمد مناسب نيز حائز اهميت است.
اطلاعات نشان مي دهد هشتاد و پنج درصد كساني كه در دانشگاه هاي شيلي حضور مي يابند، تجربياتي مشابه اين دختر دانشجو دارند و از فشار هزينه تحصيلي خود شاكي هستند. برخي از اين افراد حتي به علت اين هزينه ها نمي توانند دوره تحصيل خود را به اتمام برسانند.
آلبرتو مايول استاد دانشگاه مي گويد:«بحران تحصيلي در شيلي ناشي از قرض كردن پول براي پرداخت شهريه دانشگاه است. هزينه هاي تحصيلي، بخش عمده اي از هزينه هاي خانواده ها را در بر مي گيرد و به اين ترتيب شيلي را به يكي از گران ترين كشورها از نظر هزينه هاي زندگي تبديل كرده است».
ميزان بيكاري جوانان در شيلي اكنون بيش از پانزده درصد است كه دو برابر ميانگين ملي است. آمارها نشان مي دهد يك سوم فارغ التحصيلان اين كشور نمي توانند كار پيدا كنند و بسياري از آنها درباره آينده خود احساس ياس مي كنند.
اعتراضات گسترده اي از سال دو هزار و يازده در اين خصوص صورت گرفته است و مردم خواهان هزينه هاي منصفانه و قابل پرداخت در بخش تحصيلات همگاني هستند و مي گويند در اين بخش بايد اصلاحات صورت گيرد.
يك كارشناس آموزشي شيلي مي گويد يك دوره چهارساله براي حل مشكلات موجود در اين بخش كافي نيست.
ماريو وايزبلاث استاد دانشگاه شيلي مي گويد:«اصلاحات آموزشي در شيلي دشوار و پيچيده است و زمان زيادي بايد براي آن صرف شود. پيش بيني اين روند نيز دشوار است زيرا اصلاحات نه تنها به تغييرات سياستگذاري، بلكه به تغييرات در نظام آموزشي نياز دارد».
در دور اول انتخابات بيش از نود و دو درصد راي دهندگان به علت وعده ميشل باشله رئيس جمهور سابق اين كشور درباره اصلاحات آموزشي به او راي دادند. دور دوم انتخابات امروز (يكشنبه) برگزار مي شود و در آن باشله با اِولين ماتئي رقابت مي كند.
00:01:59.11

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن