تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819054461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويوران:در پيش‌نويس قانون اساسي جديد مصر احزاب و گرايش‌ها اجازه فعاليت ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رويوران:در پيش‌نويس قانون اساسي جديد مصر احزاب و گرايش‌ها اجازه فعاليت ندارند
يك كارشناس مسائل خاورميانه گفت: در پيش نويس قانون اساسي جديد مصر علاوه بر احزاب و گرايش‌هاي مذهبي براي اخوان‌ المسلمين هم مجوز فعاليتي داده نشده است.

حسين رويوران در گفت‌وگو با خبرنگار بيداري اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در رابطه با تصويب پيش نويس قانون اساسي جديد مصر خاطرنشان كرد: با وجود اينكه اين پيش‌نويس با حضور 50 نفر نوشته شد ولي اين افراد به نوعي مجلسي انتصابي را تشكيل دادند كه همين هم مسأله‌اي را به همراه داشت. زيرا با اينكه در انتخابات گذشته مصر، اخوان‌المسلمين بالاترين آرا را به خود اختصاص داد ولي هيچ نماينده اي از آنها در جمعي كه پيش‌نويس قانون اساسي جديد را تصويب كرد حضور نداشت.

اين كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه در متن پيش‌نويس قانون اساسي جديد مصر احزاب و گرايش‌هاي مذهبي اجازه فعاليت ندارند، گفت: در اين پيش‌نويس به اخوان‌ هم اجازه فعاليت رسمي داده نمي‌شود. البته مسائل بسياري در اين قان.ن وجود دارد زيرا اين قانون بخشي از كودتا است، زماني كه ارتش به قدرت رسيده نقشه راهي براي 6 ماه ارائه كرد كه برمبناي آن قرار است مجلس تشكيل شده و قانون اساسي نوشته و به رفراندوم گذاشته شود.

اين كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه اگر پيش‌نويس قانون اساسي جديد مصر در رفراندوم آراي لازم را كسب كند نقطه عطفي براي دولت موقت مصر خواهد بود، گفت: مصر در حال حاضر در وضعيتي ناهنجار به سر مي‌برد و به عبارتي ارتش كشور كودتا كرده و وزير دفاع رئيس دادگاه قانون اساسي را رئيس جمهور كرده است و شرايطي غيرعادي در جامعه حاكم شده كه بايد با تصويب قانون اساسي به پايان برسد و شرايط انتقال قدرت از نظاميان به غيرنظاميان فراهم بشود.

رويوران ادامه داد: پيش‌نويس قانون اساسي جديد به طور دقيق مشخص نكرده است كه اول بايد انتخابات پارلمان برگزار شود يا رياست جمهوري. در هرصورت برگزاري هر كدام از اين رفراندوم‌ها قطعا با موانعي روبرو خواهد شد و عملكرد دولت انتقالي مي‌تواند در ثبات اوضاع تأثير بسياري داشته باشد.

وي افزود: بازداشت معترضين و فضاي خفقان مصر حاكي از آن است كه حكومت نظاميان آزادي‌هاي عمومي را تهديد مي‌كند و ممكن است اين امر اجماعي را در مقابل خود ايجاد كند. زيرا نه تنها اخوان‌المسلمين بلكه بخش وسيعي از نيروهاي سكولار و ملي‌گراها هم از جامعه كنار گذاشته و به مرور به مخالفان نظامي ها اضافه شده‌اند.

اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به اينكه مصر در وضعيتي چالشي به سر مي‌برد گفت: بخشي از نيروهاي اسلامي غيراخواني، اخواني‌ها و بسياري ديگر از گروه‌ها با پيش‌نويس قانون اساسي مخالفت كرده‌اند ولي هنوز براي قضاوت در مورد رفراندوم زود است.

وي در پايان عنوان كرد: بحث آزادي و مسائل اقتصادي را مي‌توان از مهمترين چالش‌هايي دانست كه مصر با آنها روبرو بوده و نكته قابل توجه اين است كه مرسي هم به همين اتهامات از كار بركنار شد و حتي مي‌توان گفت وضعيت فعلي اين كشور به ويژه از نظر امنيتي از گذشته هم به مراتب بدتر شده است.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن