تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803646097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت حوزه و دانشگاه كليد توسعه و پيشرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وحدت حوزه و دانشگاه كليد توسعه و پيشرفت
ساري - خبرگزاري مهر: جمعي از دانشگاهيان و حوزيان مازندران با تاكيد بر لزوم تقويت وحدت بين حوزه و دانشگاه عنوان مي كنند، وحدت رويه و فكري اين دو سبب توسعه و پيشرفت جامعه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به تاكيد آنان، علم و تحقيق كليد پيشرفت جامعه بوده و از اينرو حوزه و دانشگاه همانند دو بال هستند كه جامعه را به سمت توسعه هدايت مي كنند و بايد از هر گونه تفرقه بين حوزه و دانشگاه جلوگيري شود.

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري در اين زمينه به خبرنگار مهر گفت: بعد از شهادت شهيد مفتح و در همان ابتداي انقلاب اين موضوع مطرح شد كه وحدت بين حوزه ودانشگاه نه به عنوان وحدت فيزيكي بلكه به عنوان وحدت رويه و فكري اتفاق افتد.

كريم سليماني افزود: امام راحل به اين فكر افتادند تا يك پالايش صورت گيرد و در آن زمان تفكر اين بود كه حوزه چه ربطي به دانشگاه دارد درحاليكه اگر اين دو از هم جدا شوند، اصلاح مورد نظر نظام و جامعه ما رخ نمي دهد.

وي عنوان كرد: حوزه و دانشگاه در تمام لحظات علمي آموزي، كسب عقيده و رويه فكري در كنار هم هستند و هر تحقيق و پژوهش ما بايد در راستاي عقيده ما باشد.

سليماني بيان داشت: اگر حوزه و دانشگاه از هم جدا شوند، بر اساس آيه قرآن كه در سوره جمعه آمده است، قبل از اينكه علم بياموزيد خود را تزكيه كنيد و انسان خواسته يا ناخواسته تمايلاتي دارد كه اگر اين تمايلات در راستاي عقايد ساماندهي نشود، پيامدهايي دارد.

وي افزود: نمونه علم بدون عقيده، بمب اتم و هيروشميا مي شود و وقتي بحث از تزكيه مطرح مي شود كه در ابتداي كار باشد و اين الفباي حركت است.

دانشگاه و حوزه نيازمند هم هستند

وي تصريح كرد: دانشگاه نمي تواند ادعا كند كه به حوزه نياز ندارد و حوزه هم نمي تواند ادعاي بي نيازي در علم را داشته باشد و بنا به گفته شهيد مطهري، علم و ايمان دو بال هستند كه براي پرواز به هر دو نياز است.

حجت الاسلام علي اكبر يزداني مسئول نهاد رهبري دانشگاه منابع طبيعي ساري نيز مي گويد: نظام عالم بر اساس توحيد است و توحيد تشتت بردار نيست، هماطور كه در بحث اعتقادي، عملي و حكمت علمي نيز همينطور است.

وي اظهار داشت: نه تنها حكومت اسلامي بلكه تمام اديان آسماني مناديان وحدت بوده اند و وحدت حوزه و دانشگاه از اين نظر كه دو گروه و جريان فكري و عملي تاثيرگذار در جامعه هستند، به عنوان نخبگان و سردمداران علم و عمل، ضرورت دارد.

وي تصريح كرد:حوزه هاي علميه مفسر قول خدا هستند و دانشگاه مفسر قول و فعل الهي بايد وحدت داشته باشند تا بتوانند خودشان به سعادت و كمال برسند و جامعه را به اين مسير هدايت كنند.

وي عنوان كرد: آرزوي بزرگ دشمنان اينست كه اين دو از هم جدا باشند، زيرا از راه انديشه و فكر، حريف مسلمانان نيستند به علت اينكه تدبير متقن علمي و عقلي ندارند و بهترني سلاحي كه دارند، استفاده از تفرقه است.

تفرقه حوزه ودانشگاه خطر آفرين است

حجت الاسلام يزداني افزود: اگرچه تفرقه در بين همه مردم بويژه بين دو قشر تاثيرگذار حوزه و دانشگاه، غلط و ضرر آفرين است، از اين جهت اگر تفرقه اي پيش آيد راه براي دشمن هموارتر مي شود و همه سخن پيامبران و معصومان اين بوده كه ما دچار تفرقه نشويم، زيرا با تفرقه يك جامعه از درون خواهد پاشيد.

فاطمه شهيدي دانشجوي مهندسي كشاورزي گرايش آب نيز با تاكيد بر وحدت حوزه و داشگاه مي گويد: وحدت اين دو و ادغامشان زيباتر است زيرا ما در يك كشور اسلامي بسر مي بريم ودر اعتقاداتمان به وحدت توجه خاصي شده است و بايد به اين مقوله توجه داشت باشيم.

وي تصريح كرد: عدم وحدت حوزه و دانشگاه موجب مي شد تا دچار يك بي هدفي شويم درحاليكه وحدت بين اين دو سبب هدفدار شدن مي شود.

عارف جعفري كارشناس روابط عمومي دانشگاه نيز، مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي را وحدت حوزه و دانشگاه بيان مي كند و مي گويد: دانشجو هم به عنوان قشر فرهيخته و هم به عنوان فردي كه در جامعه نقش بسيار مهمي ايفا مي كند در پيشبرد اهداف جامعه نقش موثري دارد.

وي اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مانند دو بازو عمل مي كنند كه بدون وجود يكي، ديگري بدون استفاده مي ماند.

وي عنوان كرد: در كشور اسلامي ما بايد آموزش و پرورش در كنار هم باشند و هم نياز علمي جامعه و هم نياز عقيدتي و ديني بايد مورد توجه قرار گيرد و اين دو مكمل هم هستند.

سحر خطي دانشجوي مهندسي آب نيز وحدت حوزه و دانشگاه را مكمل هم مي داند و مي گويد: اگر اين وحدت نباشد دانشگاه مسير درست خود را پيدا نمي كند.

وي اظهار داشت: اعتقادات مذهبي و علم در كنار هم معنا مي يابد و علم و فرهنگ بايد با مذهب در كنار هم باشند و در صورت دوري از هم، وحدت بين مسلمان از هم مي پاشد.

250 هزار دانشجو در 130 موسسه آموزش عالي دولتي و غيردولتي در مازندران مشغول تحصيل هستند.

كد خبر: 2195638

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۰۹:۵۳

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن