تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان دامپزشكي كشور:آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان با سامانه اطلاعات جغرافي پايش مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان دامپزشكي كشور:آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان با سامانه اطلاعات جغرافي پايش مي‌شود
امكان تجزيه و تحليل اطلاعات پايش آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان از طريق استفاده از سامانه اطلاعات جغرافيايي بيماريها (GIS) فراهم شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور، سيد محسن دستور رئيس سازمان دامپزشكي كشور اظهار داشت: اين سازمان هر سال قبل از شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان، مراقبت فعال بيماري آنفلوآنزاي پرندگان را در دستور كار خود قرار مي‌دهد.

وي در تشريح اهداف پايش بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، گفت: به واحدهايي كه احتمال گردش ويروس آنفلوآنزا در آنها وجود دارد، در اين طرح به صورت تصادفي مراجعه مي‌شود تا در حداقل زمان ممكن سويه هايي كه احتمال تغيير آنها به شكل حاد وجود دارد شناسايي و ادامه گردش آنها به شكل فوق حاد و بيماري فراهم نشود.

دستور، افزود: در سال جاري اين كار يك ويژگي خاص پيدا كرد و آن اين بود كه با راه اندازي سامانه جي.آي.اس طيور، تمام اطلاعات مربوط به طرح پايش روي اين سامانه گذاشته شد؛ از طريق اين سامانه مراجعه ها، نمونه برداري ها، جواب آزمايش ها و اينكه در طرح پايش به چه مناطقي مراجعه شده است، بر روي اين سامانه مشخص مي شود.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور ادامه داد: از طريق اين سامانه، تمام اطلاعات به دست آمده به روي نقشه انتقال داده مي شود و به اين سوال كه آيا ارتباط معناداري ميان اطلاعات اپيدميولوژيكي تهيه شده در خصوص بروز بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان وجود دارد يا خير، پاسخ داده مي‌شود.

وي افزود: سازمان دامپزشكي در طرح امسال به بيش از يك هزار و300 واحد مراجعه كرده است و نزديك به 18 هزار نمونه گيري نيز صورت گرفته شده است.

دستور محدوده كاري اجراي طرح پايش آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان را شامل كليه واحدهاي صنعتي، واحدهاي تخم گذار، مادر، پرورش بلدرچين، كبك، طيور روستايي و همچنين بازارچه هاي عرضه پرندگان زنده، باغ وحش ها و باغ پرندگان عنوان كرد.

رئيس سازمان دامپزشكي، گفت: اين كار اكنون به ثمر نشسته و نتايج آن در حال تجزيه و تحليل است كه بر اساس نتايج اوليه، خوشبختانه مشكل خاصي از بابت آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در كشور وجود ندارد.

وي افزود: در گذشته نمونه ها و آمار و ارقام جمع بندي مي شد، اما امكان تجزيه و تحليل سريع و دقيق در قالب يك سيستم وجود نداشت اما با سامانه جي.آي.اس كه از اول شهريورماه جاري در اين زمينه نيز به كار گرفته شده است، مي توانيم سريعتر و دقيق تر اطلاعات به دست آمده از پايش را تحليل و تجزيه و تفسير كنيم و از نتايج حاصله براي سياستگذاري،برنامه ريزي و اتخاذ تصميم بهره برداري نمائيم.

انتهاي پيام/ب

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن