تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران مي تواند به آمريكا كمك كند/ واشنگتن لوينسون را رها نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايران مي تواند به آمريكا كمك كند/ واشنگتن لوينسون را رها نكرده است
وزير امور خارجه آمريكا در واكنش به انتقادات از دولت اين كشور در خصوص وضعيت "رابرت لوينسون" اعلام كرد كه واشنگتن اين فرد را رها نكرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از جروزاليم پست، "جان كري" با بيان اينكه معتقد است ايران مي تواند در مورد رابرت لوينسون به آمريكا كمك كند اعلام كرد كه واشنگتن اين مامور سابق پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) را زا ياد نبرده است.

جان كري كه با شبكه خبري اي بي سي نيوز گفتگو مي كرد در ادامه افزود : در مورد اقدامات انجام شده براي بازگرداندن لوينسون ما پيشرفتي نداشته ايم، اما هر كسي فكر كند ما او را رها كرده ايم اشتباه مي كند.

لوينسون از كاركنان بازنشسته پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) بوده كه رسانه هاي غربي مدعي هستند وي در سال 2007 ميلادي در سفر به جزيره كيش مفقود شده است. تا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام مي شد كه لويسنون براي امر تجارت و كار شخصي به كيش سفر كرده، اما روز پنجشنبه آسوشيتدپرس در گزارشي اعلام كرد كه وي به طور محرمانه براي سازمان سيا (سازمان اطلاعات مركزي آمريكا) كار مي كرده و براي جمع آوري اطلاعات به ايران سفر كرده بود.

وزير امور خارجه آمريكا در ادامه افزود : حقيقت آن است كه من شخصا نه تنها اين موضوع را در سطح عالي پيگيري مي كنم بلكه از طريق واسطه ها نيز پيگير اين موضوع هستم.

كري در خصوص وضعيت فعلي لوينسون نيز گفت : به دنبال تاييد زنده بودن او هستيم. تعدادي از كانال هاي مختلف وجود دارند كه در اين رابطه مشغول كار هستند.

هر چند كاخ سفيد مدعي است كه او در زمان حضور در ايران جزو كارمندان دولت آمريكا نبوده اما با اين وجود "ديويد مك گيي" وكيل مدافع وي اعلام كرد كه وي در هنگام حضور در ايران با تعدادي از ايرانيان تماس گرفته و در مورد پرونده اي در خصوص فساد تحقيق مي كرده است.

هر چند ايران هنوز حضور و يا مفقود شدن اين جاسوس را در اين كشور تاييد نكرده، اما در ماه گذشته ميلادي اعلام شد كه كاخ سفيد به طور رسمي خواستار مساعدت ايران براي روشن شدن وضعيت لوينسون شده است.

بر اساس اين گزارش، لوينسون براي انجام ماموريت خود در خصوص ايران مبلغ 120 هزار دلار پول دريافت كرده بود و بعد از مفقود شدن نيز دولت آمريكا به خانواده وي دو ميليون و 500 هزار دلار پول پرداخت كرده اند.

به گزارش مهر، هر چند دولت آمريكا ارتباط با لوينسون را رد مي كند، اما بر اساس گزارش هاي موجود، سه مامور سيا به دليل استفاده از لوينسون در يك ماموريت جاسوسي تاييد نشده٬ شغل خود را از دست داده اند و در عين حال سازمان سيا براي بازداشتن خانواده لوينسون از شكايت از اين سازمان٬ ۲.۵ ميليون دلار به اين خانواده پرداخت كرده است.

اين در حالي است كه روزنامه نيويورك تايمز نيز روز جمعه گزارش داد كه لوينسون در زمان مفقود شدنش در ايران با سازمان سيا قرارداد داشته و از اواخر سال ۲۰۰۷ (چندماه پس از مفقود شدن لوينسون) از ارتباط وي با سازمان سيا آگاه بوده است.

كد خبر: 2195612

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۰۹:۲۲

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن