تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803092935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وكيل تبعه آمريكايي: ايران در يافتن لوينسون به ما كمك كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: وكيل تبعه آمريكايي: ايران در يافتن "لوينسون" به ما كمك كند
وكيل خانواده لوينسون از ايران خواست كه براي يافتن اين مامور بازنشسته اف بي آي به انها كمك كند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ مجري تلويزيون آمريكا با اشاره به ناپديد شدن رابرت لوينسون در ايران گفت او مامور بازنشسته اف بي آي، اداره آگاهي فدرال آمريكا در هجدهم اسفند 1385 در سفري به جزيره كيش در ايران ناپديد شد. پس از حدود هفت سال هنوز مشخص نيست كه وي كجاست.

ديويد مك گي وكيل آمريكايي خانواده رابرت لوينسون در گفتگو با مجري تلويزيون آمريكا، در اين باره كه آيا واشنگتن پست و آسوشيتدپرس از خانواده رابرت لوينسون براي انتشار اطلاعات جديد درباره همكاري وي با سي آي اي اجازه گرفتند، گفت نه، چنين اجازه اي را از خانواده وي دريافت نكردند. خانواده لوينسون به اين دليل كه از ريسك و پيامدش بيم داشتند، اجازه چنين كاري را ندادند. در اين هفت سال كه رابرت لوينسون ناپديد شده است، ما از تلاش هاي دولت براي يافتن وي بسيار ناراحت بوده ايم ولي نمي توانيم خيلي آشكارا صحبت كنيم. اين مسئله كه رسانه ها ماموريتش را آشكار كردند، به ما اين امكان را مي دهد كه حقيقت را بگوييم، كه البته اين باعث آسودگي خيال خانواده اش خواهد بود.

البته درباره همكاري وي با سي آي اي، همسرش و بعضي از دوستانش پيش از اين كه وي عازم ماموريت شود، اطلاع داشتند.

مك گي در پاسخ به اين سئوال مجري كه چه كسي تصميم مي گرفت كه اطلاعات همكاري وي منتشر شود يا نه، گفت‌ سردبيران آسوشيتدپرس. ولي در مورد خانواده لوينسون، همسرش كريسه و هفت تا فرزندش، هنگامي كه وي ناپديد شد، يكي از دوستان، خانواده اش را مطلع كرد.

مك گي گفت هنگامي كه وي ناپديد شد، من و يكي از دوستانش خبر مفقودي وي را به اف بي اي و سازمان سيا داديم، انتظار ما در آن زمان اين بود كه آن ها به كمكش خواهند شتافت. ولي ما از اين مسئله بسيار شگفت زده شديم كه آن ها به ما گفتند كه وي هيچ رابطه اي با دولت نداشت، در حالي كه ما مي دانستيم اين حقيقت ندارد. در چند ماه بعد از ناپديد شدنش، ما در حال جستجوي مداركي مربوط به وي بوديم كه به كامپيوترش دسترسي پيدا كرديم و سپس متوجه شديم كه مكاتباتي وي با سي آي اي داشته است. اين مدارك نشان داد كه وي به چه كاري مشغول است، ما اين موارد را با دولت در ميان گذاشتيم ولي آن ها همچنان رابطه وي با دولت را انكار كردند.

اين وكيل آمريكايي خانواده لوينسون در پاسخ به اين سئوال مجري كه چه هنگامي شما اين اطلاعات را در اختيار كميته اطلاعات سناي آمريكا قرار داديد، گفت ما فرصتي به آن ها داديم كه به جستجويشان ادامه دهند، در نهايت آن ها به ما خبر دادند كه سي آي اي هر گونه ارتباطي را انكار كرده است. من در نامه اي به كميته اطلاعات مجلس سنا، همه اطلاعات را درباره اين كه باب مشغول چه كاري بود و براي چه كسي كار مي كرد، توضيح دادم و مداركش را نيز به همراه نامه فرستادم. اين كميته مجلس سنا، سي آي اي را مجبور كرد كه به تحقيقاتي بپردازد و سپس آن كميته منتظر پيامدها و نتايج آن تحقيقات شد كه اين خودش مدتي به طول انجاميد. اصرار سنا سبب شد كه دولت به تحقيقاتي داخلي بپردازد. اين تحقيقات نشان داد كه سي آي اي درباره ارتباطش با لوينسون دروغ گفت. بر همين اساس سه تن از سي آي اي اخراج شدند و هفت تن تنبيه شدند. وزارت دادگستري آمريكا تحقيقات جنايي را راه اندازي كرد.

مك گي با اعلام اين كه سي آي اي براي ممانعت از شكايت خانواده لوينسون، دو و نيم ميليون دلار به آنان پرداخت كرد ؛ درباره معاوضه رابرت لوينسون با شخص ديگري گفت خيلي مشكل است كه دقيقا بگويم چه بود. مردي كه خودش را عمر مي خواند، پيام كامپيوتري فرستاد و در آن گفت كه تبادل آدم انجام شود. ولي بسياري از جزئياتش كامل و درست نبود. در همان زمان ما آگاه شديم كه نتايج ايميل هاي بعدي تلاشي شديد و جدي بود ولي متاسفانه اف بي آي در آن زمان گفت كه اين تلاشي جدي نيست، چيزي است كه واقعيت ندارد، بنابراين هيچ تلاش ملموسي در آن زمان صورت نگرفت. سپس با عكس ها و ويدئوي بعدي تازه فهميدند كه مسئله بسيار جدي است.

مك گي افزود در حالي كه ايران و آمريكا تلاش مي كنند به هم نزديك شوند، ما اين را فرصتي مناسب مي بينيم و فكر مي‌كنيم كه ايران مي‌تواند در اين زمينه به ما كمك كند. بنظر ما آمريكاييان و بخصوص اعضاي خانواده لوينسون و هفت فرزندش، اين اقدام دولت ايران را كاري بسيار دوستانه و با محبت قلمداد خواهند كرد.

وي گفت من فكر مي كنم كه ايراني‌ها اين نفوذ لازم را دارند كه منتهي به يافتن وي بشود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن