تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818898788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با كمك سناريست و كارگرداني ايراني؛«گل قلبم» در لبنان راز مخفي‌ماندن شهادت «ابوزينب» را فاش مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با كمك سناريست و كارگرداني ايراني؛«گل قلبم» در لبنان راز مخفي‌ماندن شهادت «ابوزينب» را فاش مي‌كند
«گل قلبم» نام فيلمي در لبنان است كه با كمك سناريست و كارگرداني ايراني در حال ساخت است و در آن راز مخفي‌ماندن شهادت «ابوزينب» از شهداي معروف حزب‌الله لبنان را فاش مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، خون‌هاي رزمندگان حزب‌الله و مقاومت اسلامي در لبنان داستان‌هاي بسياري در خود نهفته دارد كه زندگي شهداي حزب‌الله لبنان را روايت مي‌كند و بسياري از نويسندگان و كارگردانان به دنبال چنين حكايت‌هايي هستند كه چون گنج‌هايي ناشناس بوده و مستحق تبديل شدن به آثار دراماتيك هستند.

اين سخني است كه «رضا اسكندر» مدير شركت «ارز» به روزنامه السفير لبنان گفته است چرا كه شركت وي اين روزها در حالي توليد فيليمي سينمايي از يكي از اين داستان‌هاست.

اين داستان، قصه مادر شهيد «عامر كلاكش» مشهور به ابوزينب است كه در فرزندش در عمليات استشهادي در سال 1985 به شهادت رسيد.

فيلم نامش «گل قلبم» است كه در بين منطقه الخيام و بعلبك و در برخي روستاهاي جنوب لبنان و ضاحيه بيروت در حال فيلمبرداري است.

* داستان مادر شهيدي كه شهادت فرزندش را 14 سال از همه مردم مخفي مي‌كند

«رضا اسكندر» و «محمد غلامي» سناريست ايراني اين فيلم را نوشته‌اند و اسكندر در اين باره مي‌گويد: هدف اصلي از انتخاب اين داستان از جامعه لبنان جذابيت بالا و استحقاق ارائه آن بود چراكه داستان ما قصه مادري است كه راز شهادت فرزندش را 14 سال از همه مردم و حتي از پدر و برادران آن شهيد مخفي كرد.

علت اين اقدام مادر به گفته اسكندر در فيلم معلوم مي‌شود؛ اما وي مي‌افزايد: انتخاب اين داستان مباني ايئولوژيكي ندارد بلكه مسئله مهم براي ما زيبايي اين داستان و معاني بلند انساني زندگاني اين مادر شهيد است.

اسكندر با اشاره به سختي طاقت‌فرساي مخفي كردن خبر شهادت فرزند توسط اين مادر شهيد، تاكيد كرد: تبديل چنين داستاني به سناريوي مناسب كار ساده‌اي نبود به‌ويژه كه ما داستان افرادي را مي‌گوييم كه همچنان زنده هستند و اين سخت‌ترين نوع درام است و ما بايد دقت بالايي داشته باشيم.

وي افزود: به اين دليل ما در زندگي اين مادر شهيد و رابطه‌اش با خانواده‌اش غور كرديم و تلاش كرديم بفهميم مادر اين شهيد مقاومت چگونه به اين جايگاه رسيده است و خود را به زندگي روزانه اين خانواده نزديك كرديم تا داستان‌هاي بسياري از آنها شنيديم و آنچه كه مي‌تواند در قالب درام ارائه شود را كسب كرديم.

بنابر اين گزارش، داستان شهادت شهيد كلاكش داستاني پيچيده است؛ او هنگامي كه براي پيوستن به صفوف استشهاديون از خانه خارج شد 19 سال داشت و هيچ كس جز مادرش از تصميم او خبر نداشت.

اين شهيد مي‌دانست كه پدرش ممكن است با ترك تحصيل او و ورودش به صف جريان مقاومت مخالفت كند و مادر و پسر اين سناريو را طراحي كردند و ادعا كردند كه پسر براي كار قصد سفر به كويت را دارد.

* بازيگران مشهور لبناني در «گل قلبم»

اين شهيد براي مخفي ماندن شهادتش در همان زمان نامه‌ها و پولي تهيه كرد و با همسر برادرش قرار گذاشت كه پس از رسيدن خبر شهادت نامه‌ها و پول‌ها را در زمان‌هاي مختلف به پدرش بدهند تا او غيبت طولاني اين شهيد را متوجه نشود.

بنابر اين گزارش در اين فيلم سينمايي قرار است بازيگران مطرح لبناني از جمله «عمار شلق» در نقش پدر، «كارمن لبس» بازيگر «33 روز» در نقش مادر، «باسم مغنيه» ديگر بازيگر «33 روز» در نقش برادر شهيد، «يوسف حداد در نقش دوست شهيد و علي كمال‌الدين در نقش شهيد «عامر كلاكش» بازي كنند.

قرار است اين فيلم را «احمد يوسف» به كمك «علي غفاري» از ايران كارگرداني كند و تهيه‌كنندگي آن بر عهده «احمد حوماني» است.

به گزارش فارس اين فيلم كه در ايران با عنوان «ابوزينب» از آن ياد شده، پايانش در سال 2000 اتفاق مي‌افتد؛ آنگاه كه پدر شهيد متوجه مي‌شود آن شهيدي كه به نام «ابوزينب» معروف است و به جاي تصويرش گل زنبق مي‌گذارند فرزندش است و به گفته «رضا اسكندر» اسم «گل قلبم» از اين نقطه داستان برداشت شده است.

انتهاي پيام/س

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن