تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803938458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 93 به دنبال افزايش رشد است/ اقتصاد مقاومتي را بايد متناسب با دخل و خرج تنظيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بودجه 93 به دنبال افزايش رشد است/ اقتصاد مقاومتي را بايد متناسب با دخل و خرج تنظيم كرد
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ما در شرايط ويژه‌اي بسر مي‌بريم پس بايد در اقتصاد مقاومتي دخل و خرجمان را تنظيم كنيم، گفت: بايد عزيزانمان در مجلس و ساير دستگاه‌ها به ما كمك كنند تا اقتصادمان در برابر فشارهاي غرب مقاوم بماند.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، بودجه سال 93 شب گذشته (23 آذر ماه) در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور "محمدباقر نوبخت" معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه از منظر دولت آمار و ارقام ارائه شده در بودجه 93 تا چه حد قابل تحقق است؟ گفت: سال 93 چهارمين سالي است كه برنامه پنجم توسعه مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه در ماده 234 برنامه پنجم توسعه اهدافي مشخص شده است كه براساس آن بايد اقتصاد با رشد 8 درصدي مواجه شود، افزود: اين رشد 8 درصدي به صورت متوسط سالانه است، بنابراين 12.2 درصد سرمايه‌گذاري‌ها مربوط به افزايش بهره وري و كاهش بيكاري و تورم مي‌شود.

* بودجه 93 ملهم از برنامه پنجم توسعه است

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه اگر مي‌خواهيم متناسب با برنامه پنجم عمل كنيم، بايد به اهدافي كه در قانون بودجه سال 93 گنجانده شده توجه كنيم، خاطرنشان ساخت: بودجه سال 93 دقيقا ملهم از برنامه پنجم توسعه است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه بودجه سال 93 از سند بالادستي خود تبعيت مي‌كند، اظهار داشت: اين بودجه به دنبال افزايش رشد است، به طوريكه در طي 2 سال گذشته با رشد منفي در اقتصاد مواجه بوديم، يعني در سال 91 رشد اقتصادي كشور منفي 5.8 درصد بود.

* رشد اقتصادي در سال جاري منفي 0.8 درصد است

وي با اشاره به اينكه در سال‌جاري پيش بيني مي‌شود كه رشد اقتصادي‌مان منفي 0.8 درصد باشد، افزود: بايد تورم در قانون برنامه كاهش پيدا كند.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: بودجه سال 93 چون از سند بالادستي خود يعني برنامه توسعه تبعيت مي‌كند، بايد به دنبال كاهش نرخ تورم باشد تا حداقل از آن چيزي كه بالاي 40 درصد بود به زير 25 درصد تقليل پيدا كند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه بايد اشتغال در كشور افزايش يابد، گفت: در اين خصوص عددي كه در بودجه سال 93 لحاظ شده است، اينگونه است كه نرخ بيكاري اندكي كمتر از نرخ بيكاري جاري خواهد شد.

* تورم بايد به زير 25 درصد برسد

وي با اشاره به اينكه در اين صورت سطح اشتغال افزايش خواهد يافت، خاطرنشان ساخت: متاسفانه ما در شرايط ركود تورم هستيم، پس بنابراين بايد به دنبال مهار تورم باشيم و آن را به زير 25 درصد تقليل بدهيم.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه بايد آثار ركودي اقتصادمان را تا بخش زيادي جبران كنيم، اضافه كرد: رشد مثبت 3 درصدي كه براي اقتصاد لحاظ كرده‌ايم در جهت تقليل و خروج از شرايط ركود است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: از اعداد و ارقامي كه كارشناسان ما در حوزه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي ارائه كرده‌اند دفاع مي‌كنم، زيرا اين ارقام و اعداد براي واقعيت‌ها مبتني است.

وي با اشاره به اينكه طي جلسات متعددي كه با نمايندگان در سطح مجامع استاني داشته‌ايم اين اعداد و ارقام را براي سال 93 پيش‌بيني كرديم، افزود: آرزو مي‌كنم اين ارقام تحقق پيدا كند، چون ما تلاش كرديم تا آمار و ارقام نزديك به واقعيت باشد.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه مبناي كاهش بودجه سال 93 برچه اساسي بوده است؟ ادامه داد: بايد براي نمايندگان مردم در حوزه‌هاي انتخابيه كه در مجلس وجود دارند جايگاه واقع‌‌بينانه‌اي را ترسيم كنيم، به طوري‌كه بايد از آنها قدرداني كنيم كه هركدام از اين نمايندگان شريف مردم در جهت انعكاس منويات و خواسته‌هاي مردم حوزه انتخابيه خودشان در مجلس حضور پيدا مي‌كنند.

* بودجه سال 93 واقع‌بينانه است

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه از سوي ديگر از اين نمايندگان فهيم انتظار داريم كه در جهت اقتصاد ملي كشور تلاش كنند، افزود: اين نمايندگان داراي شخصيت ملي هستند، بنابراين بايد كاستي‌ها و محدوديت‌هايي كه در كشور وجود دارد به صورت صادقانه به مردم منعكس كنند بنابراين واقعيت اين است كه اين بودجه واقع‌بينانه است.

وي با اشاره به اينكه سطح بودجه سال 93 از بودجه مصوب 92 كمتر است، اظهار داشت: سطح بودجه سال 93 حداقل 7.3 درصد كمتر از بودجه 92 است، به طوري كه سال آتي 7.3 درصد رشد منفي خواهيم داشت.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه عموما همه نمايندگان و همه دستگاه‌ها خودشان را با 210 هزار ميليارد توماني كه بودجه سال 92 بود، مقايسه مي‌كنند، بيان كرد: بودجه سال 93 به 194 هزار ميليارد تومان تقليل يافته است، بنابراين واقعيت اين است كه ما در شرايط تحريم بسر مي‌بريم و هنوز هم نمي‌توانيم همه منابع و ظرفيت‌هايي را كه براي نفت وجود دارد، مورد استفاده قرار دهيم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه اقتصاد كشور طي ساليان متمادي مرتبط به نفت بوده است، خاطرنشان ساخت: قطعا تجارت تحت‌تاثير اين مسئله قرار خواهد گرفت، به گونه‌اي كه واردات محدود مي‌شود.

وي با بيان اينكه در گذشته بيش از 4 ميليون بشكه در روز ظرفيت توليد نفت را داشتيم، گفت: متاسفانه اكنون اين رقم به 1 ميليون بشكه نفت در روز رسيده است كه ما مي‌توانيم نفت را صادر كنيم.

* اقتصاد مقاومتي را بايد متناسب با دخل و خرج تنظيم كرد

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه ما در شرايط ويژه‌اي بسر مي‌بريم پس بايد در اقتصاد مقاومتي دخل و خرجمان را تنظيم كنيم، افزود: بايد عزيزانمان در مجلس و ساير دستگاه‌ها به ما كمك كنند تا اقتصادمان در برابر فشارهاي غرب مقاوم بماند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، اظهار داشت: بودجه كشور به دو بودجه جاري و عمراني تقسيم مي‌شود، يعني بودجه 194 هزار ميلياردي بايد در اين دو بخش صرف شود.

وي با اشاره به اينكه بودجه‌هاي جاري عموما مربوط به پرداخت حقوق و دستمزدها مي‌شود، خاطرنشان ساخت: با عرض شرمندگي حقوق و دستمزدها را 18 درصد افزايش داده‌ايم، پس بنابراين بايد پذيرفت بودجه‌اي كه 7 درصد كاهش يافته حالا بايد حقوق و دستمزدها را 18 درصد افزايش بدهيم.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد كاركنان خود را دوست دارد، افزود: در چنين شرايطي مجبور هستيم حداقل دستمزدها را 18 درصد بالا ببريم، پس ديگر نمي‌توانيم بودجه جاري‌مان را اين حد كمتر كنيم.

* بودجه عمراني سال 93، 33 درصد رشد منفي پيدا خواهد كرد

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه بودجه‌هاي عمراني سال 93 نسبت به سال جاري نزول قابل توجهي داشته است، ادامه داد: براي سال‌جاري 56 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني تخصيص داده شده بود، اين در حالي است كه بودجه عمراني براي سال آينده به چيزي حدود 37 هزار ميليارد تومان مي‌رسد، پس بايد گفت اين رقم با 33 درصد رشد منفي مواجه خواهد شد.

وي خاطرنشان ساخت: پس همه نمايندگان شريف ملت بايد بدانند اعتبارات عمراني امسال نسبت به پارسال 33 درصد كاهش يافته است.

محمدباقر نوبخت با بيان اينكه نمايندگان شريف مجلس بايد واقعيت‌ها را به مردم بگويند، افزود: 2906 طرح عمراني در كشور وجود دارد كه هر طرح تعداد قابل توجهي پروژه را نيز دربر دارد، بنابراين تعداد آنها به هزاران مورد مي‌رسد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به تعداد طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني كه در استانها وجود دارد، اظهار داشت: دولت كمتر از 4 ماه است كه به كار خود ادامه مي‌دهد، بنابراين هيچ نقشي در اين تعداد پروژه ندارد، پس ما گناهي در ايجاد اين تعداد پروژه براي مردم عزيز ايران نداريم.

اين خبر در حال تكميل است

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن