تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسط 60 بانوي هنرمند زرنديدوخت پته ضريح امام حسين (ع) در كرمان پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط 60 بانوي هنرمند زرنديدوخت پته ضريح امام حسين (ع) در كرمان پايان يافت
دوخت پته ضريح امام حسين (ع) توسط 60 بانوي هنرمند زرندي در كرمان پايان يافت.


به گزارش خبرگزاري فارس از زرند، پته ضريح مقدس امام حسين (ع) كه در ابعاد هشت در يك متر و 20 سانتي‌متر است كه توسط بيش از 60 بانوي هنرمند زرندي در مدت شش ماه دوخته شد، آماده اهدا به ضريح امام حسين (ع) است.

مريم زعيم‌باشي مسئول گروه پته‌دوزي زرند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: پته ضريح مقدس امام حسين (ع) كه در ابعاد هشت در يك متر و 20 سانتي‌متر است توسط بيش از 60 بانوي هنرمند زرندي در مدت شش ماه با استفاده از نخ مرغوب مخصوص كاموا در رنگ‌هاي مختلف سبز تيره، آبي فيروزه‌اي، آبي كم‌رنگ، زرد، سفيد، پسته‌اي، قرمز روشن و تيره، لاكي و سرمه‌اي دوخته و آماده اهدا به ضريح امام حسين (ع) شد.

حجت‌الاسلام رضا كرمي‌پور امام جمعه زرند هم عشق و علاقه به مكتب امام حسين (ع) را علت اين كار ماندگار دانست و گفت: بانوان زرندي هر روز به طور متوسط پنج ساعت وقت خود را صرف دوخت و دوز اين پته ارزشمند مي‌كردند كه باقيات و صالحات ارزشمندي به يادگار گذاشتند و اين افتخاري است كه نصيب آنان شده است.

در مراسم اختتاميه دوخت اين پته كه در محل سقاخانه ابوالفضل (ع) با حضور مسئولان و جمعي از خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران و قشرهاي مختلف مردم برگزار شد يكي از مداحان اهل بيت (ع) به مديحه‌سرايي پرداخت و عزاداران در سوگ امام حسين (ع) اشك ريختند.

فاطمه حسين‌زاده يكي از هنرمندان پته‌دوز گفت: حدود شش6 ماه قبل وقتي شنيدم، افتخار دوخت پته ضريح امام حسين (ع) به بانوان هنرمند زرندي اختصاص يافته است، اشك شوق در چشمانم حلقه زد و خدا را شكر كردم كه بتوانم در بافت قسمتي از اين پته شريك باشم كه با كمك مادرم روزانه چهار ساعت اقدام به دوختن پته كردم و اميدوارم خداوند قبول كند.

فاطمه جعفري يكي ديگر از هنرمندان بسيجي زرندي كه در دوخت پته ضريح مقدس امام حسين (ع) مشاركت داشت، گفت: وقتي باخبر شدم كه افتخار بازسازي ضريح مقدس امام حسين (ع) به استان كرمان تعلق گرفته با خود فكر كردم كه خدايا توفيق بده تا در اين كار معنوي سهيم باشم كه خدا را شكر افتخار بسيار ارزشمند دوخت پته ضريح مقدس در شهرستان زرند صورت گرفت و توفيق يافتم در دوخت آن سهيم باشم.

بتول باغبان‌زاده يكي ديگر از هنرمندان زرندي نيز بيان داشت: بزرگترين سعادت نصيبم شده كه در اين كار معنوي مشاركت كردم و خدا را شاكرم كه اين توفيق را به من عطا كرد.

انتهاي پيام/80022/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن