تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهزاد فراهاني از «خون و گل سرخ» مي‌گويد جاي بهرام بيضايي خالي است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: بهزاد فراهاني از «خون و گل سرخ» مي‌گويد جاي بهرام بيضايي خالي است
بهزاد فراهاني كه قرار است به زودي نمايش «خون و گل سرخ» را در تالار حافظ به صحنه ببرد با اشاره به مشقت‌هاي اجراي يك اثر نمايشي عنوان كرد فضيلت و فرهنگ آخرين حربه رهايي و خوشبخت زيستن ملت ماست. بهزاد فراهاني بازيگر، نويسنده و كارگردان تئاتر كه قرار است به زودي نمايش «خون و گل سرخ» را در تالار حافظ به صحنه ببرد درباره انتخاب اين اثر نمايشي براي اجرا به خبرنگار مهر گفت: ما را هزار بار از درِ تئاتر رانده‌اند و ما باز هم بر همين دريم.

عادت كرده‌ايم بعد از به صحنه بردن هر اثر پنج سالي در پشت درب اجراي بعدي بمانيم. در پنج سال رفته پنج نمايشنامه‌ام را به بهانه‌ متفاوت در چرخه «كم داني» يا همان مميزي نپذيرفته‌اند و اين آخرين يعني «خون و گل‌سرخ» ديگر برايش بهانه‌اي نمانده بود كه رد شود. اما حال كه پذيرفته شده‌ايم تازه در دريايي از چه كنم، چه كنم مانده‌ايم.

وي درباره مشكلاتي كه بر سر اجراي اين اثر نمايشي قرار دارد، توضيح داد: كارگاه دكور را در هم كوفتند، كارگاه لباس، كارگاه كلاه، كارگاه آهنگري، بخش‌هاي چاپ و تكثير و تبليغات.

آن وقت من مانده‌ام با سي‌و‌پنج دست لباس و يك دكور پر حجم و ابزار آلات و بودجه‌اي اندك كه نه با دستمزد زحمت‌كشان افغان مي‌خواند و نه كفاف آن مي‌دهد كه شرمساري از بچه‌هاي گروهت را به نوعي بپوشاني. موسيقي، تصويربرداري، بنر و پوستر و ديگر احتياجات هم بماند براي بعد.

اين هنرمند ادامه داد: بنابراين كسي كه آنقدر مجبور است به فكر گروه خود باشد، چگونه مي‌تواند به فكر مردمش و نيازهاي فرهنگي شان هم باشد! كوهِ آتشِ سياوش است در اين روزگار، نمايش به صحنه بردن. آن هم در اين آشفته بازار كه از هر سو بلايي بر سرت آمده است.

نه استاد و بزرگانت، مثل هنرمنداني چون عباس جوانمرد و بهرام بيضايي را داري كه سلسله جنبان هنر ملي هستند نه فرهيختگاني چون ركن الدين خسروي در كنارت هستند و نه جگر گوشه خوش انديشه و دل سوزت.

وي يادآور شد: در گردونه سخت انديشي اين روزگار براي نمايش، تمامي‌تجربه و تدبير و خرد ِفرا چنگ آمده ام را در كف گرفته ام و در اين كار به اين پيمان بزرگان ديرين رسيده ام كه فضيلت و فرهنگ آخرين حربه رهايي و خوشبخت زيستن ملت ماست و ديگر هيچ. «خون و گل‌سرخ» در كمال سادگي و بي پيرايگي با اين هدف به صحنه مي‌رود.

كارگردان «مريم و مرداويج» درباره بهره‌گيري از رئاليزم جادويي در اين اثر نمايشي تصريح كرد: من امروز سر سپرده «رئاليزم جادويي» هستم و كارايي‌اش را پاس مي‌دارم. اين راهكاري است هنرمندانه كه نخستين بار در ميدان قلم آن را در قامت صادق هدايت ديده‌ام و او نيز در سايه بزرگترين مرد ميدان فرهنگ يعني ميرزا تقي خان ...

فراهاني در پايان صحبتهايش متذكر شد: من فرهنگ را مي‌ستايم و براي رشدش دل به كف مي‌گيرم كه در تئاتر ما اگر هدفي مانده باشد، همان بستر فرهنگ است و تئاتر ملي. سعي كرده‌ايم در اين راه صادق و بي‌ادعا سرباز پر تواني باشيم و اين نمايش را به تمامي‌غايبان گروه «كوچ» تقديم مي‌كنيم.

بهزاد فراهاني، فهيمه رحيم‌نيا، كامران تفتي، فريدون محرابي، امير مهدي كيا، شمسي صادقي، حميد صفايي، زنديش حميدي، نسرين صالحي، عبدالله احساني، علي طاهري، آويشن بيكايي، كاميار محبي، كتايون جهانگيري، آهوكاظمي، نيلوفر قاضي و... بازيگران نمايش «خون و گل سرخ» هستند كه قرار است از اوايل دي ماه در تالار حافظ اجراي خود را آغاز كند.

«خون و گل‌سرخ» درباره سلاخي است كه سال‌ها به وسيله پدرش محبوس بوده و تنها كارش سلاخي گاو و گوسفند بوده است.

سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد مي‌شود و با مفاهيمي انساني چون عشق آشنا مي‌شود و مي‌تواند به دنيا با زاويه ديگري نگاه كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن