تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804077215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاي خالي كار كودك و نوجوان در مطبوعات مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جاي خالي كار كودك و نوجوان در مطبوعات مازندران
ساري - خبرگزاري مهر: شاعر و نويسنده و مدرس كارگاه آموزشي در ساري گفت: جاي خالي كار در زمينه كودك و نوجوان در عرصه مطيوعات مازندران ديده مي شود و اميدواريم كه اصحاب رسانه در اين زمينه با آگاهي از موقعيت كار و رعايت اصول مرتبط با كار حوزه كودك در اين عرصه گام هاي موثري بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمود وهاب نژاد ظهر شنبه در كارگاه آموزشي روش هاي توليد محتوا و جذاب سازي آن براي كودكان و نوجوانان در رسانه هاي مكتوب و مجازي استان مازندران اظهار كرد: فراخوان يازدهمين جشنواره ملي مطيوعات و نخستين جشنواره خبرگزاريها و رسانه هاي مجازي كودك و نوجوان فرصتي است تا رسانه ها در حوزه كودك و نوجوان به صورت تخصصي تر وارد شوند وبا آموزش نحوه توليد محتوا در حوزه كودكان و نوجوانان به عنوان آتيه ساز ميهن اسلامي در پرتو برنامه هاي جريان ساز فرهنگي و هدفمند آينده اي روشن براي كشور رقم بزنند.

وي افزود: بيشتر مردم اعتقاد دارند داستانهاي حوزه كودك ونو جوان داستانهاي رئال است و اين در صورتي است كه ما مي توانيم در توليد محتوا براي اين سنين از افسانه هاي موجود در هر استاني استفاده كنيم.

اين شاعر و نويسنده با بيان اينكه استان مازندران سرشار از مضامين و موضوعاتي است كه مي توان در حوزه توليد محتوا از آنها مدد گرفت خاطر نشان كرد:همانطور كه افسانه نويسي زبان شناسي و زيبا شناسي مي خواهد با توجه به انواع داستان به آن دسته از داستانهاي كه تخيل و واقعيت با هم اميخته شود

وهاب پور داستانها را در دو دسته واقعي و تخيلي يا فانتزي برشمرد و بيان داشت: نه تنها مي توان در زمينه افسانه هاي محلي كار كرد بلكه قصه هايي با موضوعات ديني و آئيني نيز مي تواند با استفاده از منابع و اسلام شناسي توليد شود كه در اين زمينه نويسندگاني چون؛ سيد مهدي شجاعي،رضا رهگذر و خانم كلهر در اين حوزه كار كردند.

وي افزود: توليد محتوا بر اساس دين و آئين به خاطر آنكه ريشه در تاريخ داشته و از طرفي واقعي است نوعي بازآفريني محسوب مي شود كه در بين ناشران بازخورد بالائي دارد.

اين استاد عرصه نويسندگي با بيان اينكه هنوز در حوزه قصه هاي تاريخي كهن براي سنين كودك و نوجوان كار نشده است گفت: اين داستانهاي تاريخي و كهن سرشار از حكمت و اخلاق است به طوريكه من هيچ قصه اي را مانند قصه هاي كهن جذاب نمي دانم.

وهاب پور خاطر نشان كرد: قصه هاي مولوي، سعدي و امثال و الحكم دهخدا شامل قصه هايي است كه به سبب حكمت آموزي ،مي توان با فضاسازي و رشد آنها در ايجاد محتوا براي سنين كودكي و نوجواني از آن استفاده نمود.

وي به استفاده و توليد محتوا با مضامين طنز نيز در عرصه مطبوعات اشاره كرد و گفت: در كشورمان طنز نويسان زيادي داريم كه در توليد طنزهاي كوتاه و بلند آثار زيادي خلق كردند.

استاد وهابپور با تاكيد بر اينكه بايستي محتواي توليدي در حوزه كودكان و نوجوانان شامل جملات كوتاه باشد و لزوما از جملات نفس گير استفاده نشود ابراز داشت: جملات لقمه لقمه و با واژگان قابل فهم براي كودكان اثربخش تر خواهد بود.

وي با مهم دانستن جنبه عاطفي در طرح قصه گوئي گفت: درنوشتن گزارش و سرمقاله نيز بايستي از جملات كوتاه استفاده كرد.

اين شاعر و نويسنده ، تهيه گزارش در حوزه كودكان و نوجوانان را مستلزم فضاسازي مناسب دانست و گفت: مي توان از موضوعات مطرح جامعه مانند هفته بازارها و ورود به مدارس در حوزه كودكان و نوجوانان با طرح موضوع معين اقدام به تهيه گزارش كرد.

وهاب پور با انتقاد از اينكه در برخي از گزارشها ديده مي شود كه ابتدا با با طرح سوالات كليشه اي مستقيم به اصل مطلب پرداخته مي شود گفت: قبل از نوشتن اصل گزارش تهيه مقدمه اي منطبق بر موضوع گزارش بسيار اثر بخش بوده و مي تواند بر جذابيت اثر بيفزايد.

اين فعال عرصه فرهنگي با بيان اين مطلب كه مي توان در نوشتن ها از تلفيق واژه هاي صنعتي با واژه هاي ادبي بر زيبائي كار بيفزائيم تصريح كرد: جمله " به چرخ دنده هاي من عشق روغني بزن " از جملاتي است كه با تلفيق واژه صنعتي و عاطفي جنبه هاي زيباشناختي را نشان مي دهد.

وهاب پور هنر را جمع تنوع دانست و گفت: با وجود رسانه هاي مجازي و رشد و پيشرفت اين نوع رسانه هنوز كتاب و نشريات اعتبار خودرا حفظ كرده است.

وي افزود: كار كردن و توليد محتوا براي سنين 4سال كه تخيل هاي فانتزي دارند بايستي به صورت فرا واقع گرا باشد.

كد خبر: 2200088

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۴:۵۳

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن