تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دفتر رئيس‌جمهور: قرار نيست در اين دولت چك بي‌محل صادر كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رئيس دفتر رئيس‌جمهور: قرار نيست در اين دولت چك بي‌محل صادر كنيم
رئيس دفتر رئيس‌جمهور تاكيد كرد: قرار نيست كه در اين دولت چك بي‌محل صادر كنيم. دستگاه‌هاي اجرايي حق ندارند قول‌هاي بيهوده به مردم بدهند.

به گزارش ايسنا، محمد نهاونديان در اولين اجلاس شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي كشور در دولت يازدهم، گفت: بناي اين دولت اين نيست كه مردم را با سورپرايزهاي مكرر روبرو كند.

وي با بيان اين‌كه كشورداري و اداره كشور بر اين پايه نيست كه هر روز اتفاق جديدي در كشور بيفتد تا مردم شگفت‌زده شوند و واقعيت‌ها در كشور دچار لغزش شود، گفت: در واقع ما حكمراني عادلانه و منصفانه را در اين مي‌بينيم كه مردم مطمئن باشند كه اگر دولت تصميمي مي‌گيرد مبتني بر قوانين و مقررات است.

نهاونديان با بيان اين‌كه كارهاي عجيب و غريب براي اين دولت جذابيتي ندارد، خاطر نشان كرد: ما در اين دولت به كاري ارزش مي‌دهيم كه براساس قوانين و مقررات باشد. رئيس دفتر رئيس‌جمهور ادامه داد: ما بايد روزي به فضايي برسيم كه همه مردم يقين كنند كه اگر كارشان بر طبق قوانين باشد كسي كاري به كارشان ندارد و اگر تخلف كردند، فوراً حق مردم از آنها مطالبه مي‌شود و آن روز، روز پيشرفت و عدالت است.

وي با تاكيد بر اين‌كه ما بايد احساس ايمني و امنيت كامل در مردم ايجاد كنيم كه امور مطابق با قوانين به پيش برود، گفت: نبايد با تغييرات يك دفعه قوانين باعث نگراني‌ آنها شويم.

نهاونديان با تاكيد بر اين كه اين دولت مديراني را تشويق مي‌كند كه كمتر ناآرامي ايجاد كنند و برعكس بيشتر فضاي آرامش و اعتماد به قوانين و كسب و كار را به وجود آورند، اظهار كرد: ما بايد به سمتي برويم كه فضا را قابل پيش‌بيني كنيم نه غيرقابل پيش‌بيني.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با انتقاد از عدم اجراي سند چشم‌انداز 20 ساله، گفت: اين افتخار نيست كه چندين سال از قانون چشم‌انداز 20 ساله گذشته باشد و ما در اين موقعيت باشيم. طبق اين سند ما بايد در منطقه در حوزه‌هاي مختلفي اول باشيم ولي ببينيد ما چه رشدي كرديم و ديگران چگونه رشد كردند و جلو رفتند.

نهاونديان با انتقاد از عدم اجراي قانون‌هاي برنامه در كشور و عقب‌ ماندن از اهداف آن گفت: مثلا ما هدف مشخص مي‌كنيم كه رشدمان از هشت درصد بگذرد ولي در حد 3.5 درصد عمل مي‌كنيم بايد در برابر چنين كارنامه‌اي سرمان را پايين بيندازيم.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال 93 از سوي دولت به مجلس، اظهار كرد: يكي از افتخارات اين دولت اين است كه در اولين سال فعاليت خود با اين‌كه فرصت كمي در اختيار داشت در موعد مقرر لايحه بودجه را تقديم مجلس كرد و اين امر هم جنبه نمادين و هم جنبه واقعي دارد. اين دولت در فرصت كوتاه بودجه‌اي را تدوين كرد كه مي‌تواند ادعا كند ارقام آن واقعي است و از هر خط آن مي‌تواند دفاع كند و اين يك افتخار است. نهاونديان افزود: جنبه نمادين در ادب به قوانين و مقررات بود و اين امر ارزشمندي است و اين دولت اين پيام را به زير مجموعه‌هاي خود با تحقق اين موضوع اعلام كرد كه برايش رعايت قوانين داراي اولويت جدي است و اين امر بسيار مهمي است. وي با بيان اين‌كه در قانون بودجه، تعهد دولت نسبت به مردم و فعالان اقتصادي تعهد جدي است، به بودجه عمراني لايحه بودجه سال 93 اشاره كرد و افزود: همانطور كه مي‌دانيد سال، سال پردرآمدي نيست و لذا بودجه عمراني گنجانده شده در لايحه بودجه كمتر از آن چيزي است كه دولت مايل بود. رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اين‌كه متأسفانه در طول اين سال‌ها پروژه‌هايي را از نظر بودجه‌اي زخمي‌ كرده‌ايم و عملا نتوانسته‌ايم براي آنها كاري كنيم توضيح داد: گاهي ديده‌ايم كه يك پروژه 20 سال طول كشيده كه به بهره‌برداري برسد و حاصل اين موضوع جزء بدبيني مردم نبوده است. نهاونديان با بيان اين‌كه ما در قانون بودجه تلاش كرده‌ايم كه تعهدي به مردم بدهيم كه از پس آن برمي‌آييم، گفت: قول‌هاي كه خوشحالي آن در حد يك برنامه و يا در حد يك سفر است و عملا اجرايي نمي‌شوند نتيجه آن جزء ‌افزايش بدبيني چيز ديگري نيست.

وي خطاب به معاونت امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي كشور اظهار كرد: نسبت به وعده‌هايي كه در دستگاه‌هايتان به مردم داده مي‌شود حساس باشيد و دقت كنيد فلان وعده‌اي كه از سوي مسئولان دستگاه‌هايتان داده مي‌شود عملياتي و اجرايي هست يا نه، آيا پول و بودجه آن وجود دارد يا خير. وقتي دائم قول و وعده بدهيد و اجرايي نشود بعد از مدتي مردم مي‌پرسند چه شد و اين قول و وعده‌هاي بي‌عمل همانطور كه گفتم نتيجه‌اي جز‌ء بدبيني نخواهد داشت. معاونت حقوقي دستگاه‌ها اجرايي بايد نسبت به ايجاد تعهد از سوي دستگاه‌هايشان حساس باشند. رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: اگر مردم در اين ارتباط صداقت ديدند با صداقت برخورد مي‌كنند. نهاونديان خاطر نشان كرد: دستگاه‌ها حق ندارند كه قول‌هاي بيهوده بدهند و شما معاونت‌هاي حقوقي بايد در اين ارتباط حساس باشيد و اگر در دستگاه حرف شما شنيده نشده به ما اطلاع دهيد. نهاونديان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه «اگر گاهي اختلافي بين قوه مجريه و ساير دستگاه‌ها ايجاد مي‌شود، اين اختلاف نبايد منجر به كشمكش شود»، گفت: ما موظفيم هرجا كه هستيم، ملي فكر كنيم؛ چراكه يك خانواده‌ايم.

نهاونديان افزود: من اطلاع دارم كه مسائلي بين برخي دستگاه‌ها هست كه 15 يا حتي 30 سال است كه مانده و حل نشده است. آيا ما واقعاً نمي‌توانيم اين مسائل را حل كنيم؟ آيا مثلاً بايد دادگاه لاهه اين مسائل را حل كند؟ ما بايد بنشينيم و اين مسائل را حل كنيم.

نهاونديان افزود: در اوايل هر دوره رياست‌جمهوري بايد از نسيم جديدي كه براي بازنگري و بازيابي حقوق مردم در برابر ماشين بروكراسي دولت دميدن مي‌گيرد استفاده كرد و آن را مغتنم شمرد. رئيس دفتر رئيس‌جمهور افزود: وقتي دولت بدهكار است، كسي براي آن احضاريه صادر نمي‌كند يا بحث ممنوع‌الخروجي مطرح نيست و حتي جريمه ديركرد و حتي جريمه ديركرد نيز در مواقعي به بدهي‌هاي دولت تعلق نمي‌گيرد ولي آن طرف اگر مردم بدهكار دولت باشند دولت چه رفتاري مي‌كند؟ نهاونديان ادامه داد: داستان برخي از بدهكاران معوقه‌هاي بانكي اينگونه است كه آنها چون نتوانستند طلب‌هاي خود را از دولت بگيرند، در نتيجه نتوانسته‌اند بدهي خود را نيز به بانك بدهند و اين موجب ايجاد مشكلاتي شده است و تعطيلي برخي از واحد‌هاي توليدي نيز نتيجه اين موضوع است. رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: مؤلف‌هايي كه كتاب‌هاي آنها چندين سال در وزارت كشور براي كسب مجوز مانده است. آيا اين وسط حقي پايمال نشده كه كتاب يك نويسنده مثلاً دو سال در وزارت ارشاد براي مجوز معطل مانده است؟

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن