تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان شهردار ايران+تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: زنان شهردار ايران+تصاوير
انتخاب دو شهردار زن براي دوشهر ايران، ازجمله خبرهاي جالب هفته گذشته بود.
سال پس از آن كه يك زن براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي روي صندلي شهرداري منطقه 7 تهران نشست، حالا كليد اتاق شهردار در دو شهر ديگر كشور هم به زنان جوان سپرده شده است.

«مريم پاكزاد» اولين زني بود كه در روزهاي اخير، نامش خبرساز شد. او توانست راي 5 عضو شوراي شهر چهارم شهر «لولمان» را به دست آورد و نامش را به عنوان جوان ترين شهردار استان گيلان ثبت كند. پاكزاد 32 ساله كه دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه گيلان در رشته IT است ، در انتخابات اخير شوراها هم وارد ميدان رقابت انتخاباتي شده است. خانم شهردار، چند وقت پيش هم بعنوان دهيار نمونه در بين دهياران استان معرفي شده بودند.

چند روز بعد اما نام يك زن ديگر، در صدر خبرها قرار گرفت. «ساميه بلوچ زهي» دختر26 ساله، مجرد، بلوچ و اهل سنتي است كه حالا به عنوان شهردار كلات (مركز شهر سرباز) در استان سيستان‌وبلوچستان معرفي شده است. او كه مدرك كارشناسي ارشدش را در رشته صنايع از دانشگاه علوم و تحقيقات تهران گرفته، حالا قرار است با راي شوراي 5 نفره شهر كلات، در مسند شهرداري ، امور شهرش را رتق و فتق كند.

خانم شهردار 26 ساله در گفتگو با نشريه محلي «پاپايا» هم درباره انگيزه ها و هدف هايش گفته:«اميد به آنكه با اين حركت كه يك زنگ استارت براي تمام زنان نواخته شده و زنان بيشتري در اجتماع ايفاي نقش كنند. اميدوارم شرايطي فراهم شود كه نقش كمرنگ زنان در جامعه كه به صورت جدي محسوس است همگام با برادرانشان در ساختن بنيادهاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي پررنگ شود.»

شهردار شدن پاكزاد و بلوچ زهي، اگرچه با واكنش هاي صاحب نظران و كارشناسان و و بازتاب هاي رسانه هاي مختلف همراه شد و آنان را خبرساز كرد، اما اين دو ، تنها زنان شهردار ايران نيستند. چون پيش از آنها هم چند زن ديگر روي صندلي شهرداري شهرهايشان نشسته اند.

«زهرا صدراعظم نوري» اولين بانوي شهردار جمهوري اسلامي ايران بود. او كه در آبان ماه سال 1375، با حكم «غلامحسين كرباسچي» شهردار وقت تهران، به عنوان شهردار منطقه 7 تهران منصوب شد آن موقع 34 ساله بود. خانم شهردار جوان البته در دوره اخير شوراي اسلامي شهر تهران هم كانديداي ورود به ساختمان اين شورا بود كه البته ناكام ماند.

سال 1383 هم در شهر ساوه «مهري روستايي گرايلو» با تصميم شوراي شهر ساوه شهردار اين شهر شد كه تا سال 1385 دوام آورد.

«الهه موالي زاده» شهردار منطقه‌ي دو اهواز كه در سال 1387 به اين سمت منصوب شد، عضو هيئت علمي دانشكده اقتصاد و علوم اجتماعي در دانشگاه چمران و نماينده‌ي اسبق شوراي شهر اهواز بود.

شهر«املش» پذيراي يك شهردار زن بود.«مژگان نوري» مهرماه سال 1382 با پيشنهاد شوراي شهر املش و حكم استاندار گيلان، شهردار املش شد.مژگان نوري متولد سال 1348 ، ساكن شهرستان املش از استان گيلان وفارغ التحصيل رشته حسابداري و البته رئيس اسبق شوراي شهر املش بود. او پس از ناكامي در انتخابات دوره هشتم و نهم مجلس، الان به كار تدريس مشغول است.

منطقه 6 شهر مشهد هم شهردار زن به خود ديده است.«شراره معدنيان» سال 1385 با حكم شهردار وقت مشهد، به ساختمان منطقه 6 شهرداري اين شهر رفته بود. او البته تنها 3 ماه بعد از دريافت حكمش، ساختمان شهرداري را ترك كرد و شايعه هاي مربوط به استعفا يا عزل او تا مدت ها سر زبان ها بود.

شهر تبريز هم روزهاي مديريت يك زن بر شهرداري را ديده است. «شيفته بدر آذر» 43 ساله كه مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد برنامه ريزي شهري داشت و سابقه معاونت شهرسازي شهرداري منطقه هفت تبريز را هم داشت، آذرماه سال 1389 به عنوان شهردار منطقه 9 تبريز، كارش را اغاز كرد. او هم البته يك ماه پيش از پايان دوره مديريتش، توسط شهردار تبريز بركنار شد.

«شكوفه شهابي پور» هم ديگر بانويي بود كه در 23 سالگي و درحالي كه دانشجوي كارشناسي ارشد معماري در دانشگاه بندرعباس بود، نشستن روي صندلي اتاق شهردار را تجربه كرد. او آذرماه سال 1389 شهردار شهر «سرگز احمدي» حوالي شهر پارسيان در استان هرمزگان شده بود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن