تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبح ازدواج مجدد زنان بي‌سرپرست شكسته شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قبح ازدواج مجدد زنان بي‌سرپرست شكسته شود
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)از وجود بالغ بر يك ميليون زن سرپرست خانوار تحت پوشش در كشور خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني كشور در همايش علمي"توانمندسازي خانواده و سلامت پايدار" در فرهنگسراي كومش سمنان برگزار شد ،با اعلام اين خبر،گفت : كميته امداد امام علاوه بر اين بالغ بر يك و نيم ميليون،مددجوي با سن بالا كه بعلت كهولت سن قادر به تامين زندگي خود نيستند و افزون بر 800 هزار دانش آموز و دانشجوي نيازمند را تحت پوشش خود دارد.

افزون بر 800 هزار دانش آموز و دانشجوي نيازمند تحت پوشش كميته امدادند

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)با بيان اينكه زنان سرپرست خانوار در معرض آسيب هاي بسياري هستند،گفت: اين قشر از جامعه علاوه بر فقر مادي، عمدتا با فقر فرهنگي هم روبرو هستند و نگرش جامعه به آنها باعث شده در معرض آسيب هاي بسياري قرار گيرند.از طرفي اكثرا فاقد تحصيلات و مهارت لازمند و همه اينها در كنار كمبودهاي عاطفي اين قشر را با مشكلات جدي روبرو كرده است.و اين درحالي است كه اين قشر بزرگ متولي مستقيمي در كشور ندارند.

سن طلاق به 16 سال رسيده/كسي پاسخگوي افزايش روزافزون طلاق نيست

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)،با بيان اينكه سن طلاق در كشور ما به 16 سال رسيده،با انتقاد از فعاليت هاي موازي در اين بخش افزود: كسي در كشور پاسخگوي افزايش روزافزون آمار طلاق نيست و از طرفي كار فرهنگي جدي نيز در اين بخش صورت نگرفته است.دستگاه هاي موازي نيز هيچكدام پاسخگو نيستند.

وي با بيان اينكه بايد زنان و دختران را از دوران مدرسه و دانشگاه براي ورود به زندگي آموزش داد، اظهار كرد: نهادهاي مسوول در اين حوزه تا كنون كار جدي و اثرگذاري انجام نداده اند و متاسفانه از دختران و زنان آسيب ديده و آنهايي كه در معرض آسيب هستند حمايت جدي نمي شود.

دختران بايد در دوران مدرسه براي مسووليت سنگين مادري و همسري آماده شوند

انواري، تصريح كرد: زنان و دختران بايد در دوران مدرسه براي مسووليت سنگين مادري و همسري آماده شوند كه در حال حاضر اين مهم در كشور انجام نمي شود.

قواي سه گانه در برخورد با مشكلات اجتماعي هماهنگي ندارند

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)با اذعان به اينكه قواي سه گانه در اين مورد هيچگونه هماهنگي با هم ندارند، يادآور شد: نه در تقنين و قانونگذاري اين ملاحضه صورت مي گيرد و نه در دستگاه قضا.

وي با بيان اينكه استقلال قاضي امر درستي است،ادامه داد: اما متاسفانه در دستگاه قضايي اصلا به اين موضوع انديشيده نمي شود كه پس از حكم قاضي چه بلايي بر سر خانواده آن فرد مي آيد و در حقيقت خانواده با انبوهي از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي روبرو مي شود.

اين مقام مسوول ادامه داد: براي رفع اين مشكل به عزم جدي هر سه قوه نياز داريم.بايد نگرش سطحي و احساسي را كنار گذاشته و با تدبير و تعقل براي اين مشكلات و معضلات چاره انديشي كنيم.و به جاي اينكه بر روي "معلول ها" سرمايه گذاري كنيم بايد به دنبال "علت ها"باشيم.

الگوهاي ديني نظير حضرت زهرا(س)و زينب(س) را معرفي نكرده ايم

دكتر انواري، با بيان اينكه ما براي رويارويي با اين مشكلات اجتماعي الگوسازي نكرده ايم،خاطرنشان كرد: وقتي الگوهاي ديني نظير حضرت زهرا(س)و حضرت زينب(س) را معرفي نكرده ايم ،افراد دنبال الگوهاي غربي مي روند كه تفكر آنها بر پايه تفكر مادي است و با فرهنگ ما فاصله بسياري دارد و لذا در جامعه با مشكلات جدي روبرو مي شويم.

بايد يك نظام تامين اجتماعي فراگير را براي زنان بوجود آوريم

وي اضافه كرد: بايد يك نظام تامين اجتماعي فراگير را براي زنان بوجود آوريم و كلينيك هاي مشاوره را در كشور توسعه دهيم.اگر چه گاه مشاوره هايي صورت مي گيرد اما از آنجا كه اين مشاوران با تفكر ديني آشنايي ندارند، مشكلات لاينحل مي ماند.

انواري اضافه كرد: مشاوران و مددكاران بايد با گرفتن انرژي منفي از مخاطبان، انرژي مثبت به آنها انتقال دهند و زمينه توانمندي را در خانواده هاي مددجويان فراهم كنند.
وي بر لزوم استفاده از الگوهاي مناسب رفتاري تصريح كرد و گفت: استفاده از نشاط و شادابي يكي از شاخص هاي موثر در هدايت مخاطبان است و برگزاري نشست هاي گروهي بين مشاوران و مددكاران به شيوه استاد شاگردي يكي از راهكارهايي است كه مي تواند در تقويت فعاليت ها اثرگذار باشد.

قبح ازدواج مجدد زنان بي سرپرست شكسته شود

وي با بيان اينكه ما در كميته امداد در بحث زنان بي سرپرست بر ازدواج مجدد تاكيد جدي داريم افزود: بايد قبح اين ماجرا را شكست.در همين چند سال اخير با كارهاي فرهنگي و اجتماعي كه انجام گرفته، بسياري از مددجويان كميته امداد ازدواج كرده اند.

انواري افزود: بايد اين زنان به ازدواج مجدد تشويق شوند و بسته هاي تشويقي در اين موضوع ارايه دهيم و نگرش منفي به اين موضوع را در جامعه از بين ببريم. از طرفي مهارت هاي زندگي و حرفه اي را در زنان توسعه دهيم.

وي نقش رسانه ها را در اين مهم ،موثر و تعيين كننده ارزيابي كرد و ادامه داد: براي بقاي خانواده بايد، خانه داري را به عنوان يك شغل و ارزش در جامعه نهادينه كنيم.

وي با تاكيد مجدد بر ضرورت الگو سازي در جامعه،اظهار كرد: در كشور ما به قدر كافي مباحث تئوريك و آراء نظري مطرح شده اما هيچكدام بصورت آكادميك و عملي مطرح نشده و اين ضعف بزرگي است كه بايد براي آن چاره انديشي كرد.

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)كشور،ادامه داد: ما براي الگوگيري در يك سبك زندگي اسلامي تا چه اندازه از عاشورا و حركت حماسي آن الگوبرداري كرده و آن را به جامعه شناسانده ايم؟چقدر حركت الگوساز حضرت زينب(س)در عاشور مي تواند در مواجه با بحران به كمك ما و خانواده هاي ما بيايد؟متاسفانه كوتاهي شده و هم حوزه هاي علميه و هم مراجع فكري ما در دانشگاه ها در اين حوزه كم، كار جدي انجام داده اند./س

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن