تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802200076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست رياست جمهوري: دولت چك بي محل صادر نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سرپرست رياست جمهوري: دولت چك بي محل صادر نمي كند
سرپرست نهاد رياست جمهوري گفت: قرار نيست دولت يازدهم چك بي محل صادر كند، بنابراين معاونت هاي حقوقي بايد وعده هاي داده شده را رصد كنند.

به گزارش ايرنا، «محمد نهاونديان» روز شنبه در نخستين اجلاس شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي اجرايي كشور، با استناد به حديثي از امير مومنان علي(ع) كه فرموده اند صداي رعد شما هنگامي برخيزد كه بارانتان ببارد، گفت: نبايد فقط قول داد و عمل نكرد، ديروز رييس مجلس شوراي اسلامي مطرح كرده اند كه اجراي طرح هاي كلنگ زده شده به حدود 50 تا 60 سال زمان نياز دارد.

وي با تاكيد بر اينكه نسبت به ايجاد تعهد در ذهنيت و باور مردم حساس باشيد، افزود: مردم اگر صداقت ببينند با صداقت رفتار مي كنند.

سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه دولت يازدهم با سرمايه اجتماعي و اعتماد مردمي آغاز به كار كرده است، اظهار كرد: حفظ اين سرمايه بايد جزو وظايف معاونت هاي حقوقي باشد.

وي با بيان اينكه ارائه به موقع لايحه بودجه از افتخارات دولت يازدهم است، گفت: جنبه نمادين اين اقدام، احترام به قانون بود.

دولت با اين اقدام نشان داد كه رعايت قانون از اولويت هاي جدي آن است و مي خواهد اين پيام در همه اركان اجرايي قوه مجريه سرايت كند.

نهاونديان با بيان اينكه از دولت تازه كار كمتر توقع مي رفت كه لايحه بودجه را در فرصت كوتاه آماده كند، ادامه داد: اين از افتخارات است كه دولت توانست بودجه اي با ارقام واقعي تهيه كرده و بتواند از هر سطر آن دفاع كند.

نهاونديان با تاكيد بر اينكه دولت يازدهم خود را متعهد به تكاليف قانوني مي داند و اگر جايي نتوانست اجرا كند بايد عذر قابل قبولي ارايه دهد، اظهار داشت: اگر قانوني قابل عمل نيست بايد فورا براي اصلاح آن عمل كند.

رييس دفتر رييس جمهوري يكي از نكات مثبت بودجه 93 را برخورد جدي به تعهدات نسبت به مردم و فعالان اقتصادي دانست و افزود: در سالي كه درآمد آن زياد نيست بودجه عمراني كمتر از مقداري است كه دولت مي خواهد صرف كند.

وي منطق بودجه را اولويت بندي براي اجراي طرح هايي دانست كه تكميل آن آثاري در كشور ايجاد مي كند و گفت: ما بايد نسبت به تعهداتمان به مردم صادق و صريح باشيم.

نهاونديان با اشاره به پروژه هايي كه در اين سال ها تصويب شده ولي عملا به بهره برداري نرسيده است، افزود: اين رويه بدبيني مردم را ايجاد كرده است ما بايد تعهدي دهيم كه نمي توانيم از عهده آن براييم.

وي تصريح كرد: قول هايي كه شادماني آن فقط در آن جلسه و خبر است جزافزايش نااميدي و بدبيني در جامعه فايده اي ندارد.

رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اينكه معاونت هاي حقوقي دستگاه ها بايد به وعده هايي كه داده مي شود حساس باشند، تاكيد كرد : قولي كه داده مي شود تعهدي است كه به گردن دولت و نظام مي آيد و بايد به رييس دستگاه در اين باره تذكر داد.

** در دولت يازدهم، اطاله حل اختلاف پاداش نمي گيرد

رييس دفتر رييس جمهوري با تاكيد بر اين كه اختلاف دستگاه هاي اجرايي بايد بر اساس ساز و كارهاي پيش بيني شده، حل شود، گفت: ما موظفيم ملي فكر كنيم و دولت يك خانواده بزرگ است.

نهاونديان، افزود: اين دولت معاونت حقوقي دستگاهي را كه اطاله حل اختلاف و مشكل داشته باشد را تشويق نمي كند.

وي با بيان اينكه گاهي شاهد بوده ايم دو دستگاه اجرايي عليه هم شكايت كرده اند، خاطرنشان كرد: هر دو طرف اين دعوا، دولت است. بايد همگرايي براي دستيابي به يك قول فصل داشته باشيم.

نهاونديان، ادامه داد: يكي از وظايف معاونت حقوقي همين است كه به اختلافات بين دستگاه هاي اجرايي رسيدگي كند.

وي با تاكيد بر احصاي مسايل بين دستگاه ها، اضافه كرد: كارهايي كه گره را پيچيده تر مي كند، قابل انجام است اما به خير وصلاح كشور و دولت نيست.

** دولت نمي خواهد مردم را با غافل گيري هاي مكرر روبرو كند

سرپرست نهاد رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به جهت گيري هاي دولت بهبود فضاي زندگي و كسب و كار است، گفت: بايد مناسبات بين دولت و مردم به گونه اي باشد تا در آن امكان پيش بيني وجود داشته باشد.

نهاونديان خاطر نشان كرد: بناي دولت يازدهم اين نيست كه مردم را با سورپرايزهاي مكرر روبرو كند.

وي با بيان اينكه اداره كشور بر اين پايه نيست كه هر روز اتفاق جديدي در كشور بيفتد تا مردم شگفت زده شوند، ادامه داد: در واقع ما حكمراني عادلانه و منصفانه را در اين مي بينيم كه مردم مطمئن باشند كه اگر دولت تصميمي مي گيرد مبتني بر قوانين و مقررات است.

رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اين كه كارهاي عجيب و غريب براي اين دولت جذابيتي ندارد، خاطر نشان كرد: ما در اين دولت به كاري ارزش مي دهيم كه براساس قوانين و مقررات باشد.

نهاونديان، تصريح كرد: ما بايد به جايي برسيم كه همه مردم يقين كنند كه اگر كارشان بر طبق قوانين باشد كسي كاري به كارشان ندارد و اگر تخلف كردند، فوراً حق مردم از آن ها مطالبه مي شود و آن روز، روز پيشرفت و عدالت است.

** پيشرفت و عدالت بايد با هم دنبال شود

سرپرست نهاد رياست جمهوري، با تاكيد بر ايجاد احساس امنيت كامل در مردم مبني بر اينكه امور مطابق با قوانين به پيش مي رود، افزود: نبايد با تغييرات يك دفعه قوانين باعث نگراني آن ها شويم.

نهاونديان به وجود رويكردهاي مختلف در پيگيري مسايل حقوقي اشاره كرد و ادامه داد: در رويكرد اول، هدف اهميت دارد و كارشناسان حقوقي به دنبال يافتن مسيري قانوني براي رسيدن به اين هدف هستند.

وي رويكرد دوم را هدف گذاري براي اجراي مقررات ذكر كرد و توضيح داد: در اين رويكرد رسيدن به هدف اهميت ندارد و مهم آن است كه فقط قوانين و مقررات اجرا شود.

رييس دفتر رييس جمهوري، تصريح كرد: ما در دولت رويكرد اول را دنبال مي كنيم. ما مي خواهيم كشور پيشرفت كند و عدالت هم رعايت شود.

نهاونديان خاطر نشان كرد: معاونت حقوقي مطلوب آن است كه راه دسترسي به اهداف را با رعايت قوانين و مقررات را بر اساس اهداف برنامه و سند چشم انداز نشان دهد.

وي با انتقاد از عدم اجراي سند چشم انداز 20 ساله، گفت: اين افتخار نيست كه 8 سال از قانون چشم انداز 20 ساله گذشته باشد و ما در اين موقعيت باشيم.

**با رشد 3 درصدي به جاي 8 درصدي بايد سرمان را پايين بيندازيم

سرپرست نهاد رياست جمهوري از عقب افتادن از اهداف برنامه 5 ساله كشور، اظهار كرد: ما پيش بيني مي كنيم كه رشدمان از 8 درصد بگذرد ولي در حدود 3 درصد عمل مي كنيم.

نهاونديان تصريح كرد: بايد در برابر چنين كارنامه اي سرمان را پايين بيندازيم.

وي با بيان اين كه هدف ما بايد اين باشد كه كشور را مبتني بر قوانين جلو ببريم، گفت: معاونت حقوقي مطلوب نبايد بگويد كه اين نمي شود يا آن نمي شود، بلكه بايد راه را در چارچوب قوانين و مقررات نشان دهد.

** در كنار حقوق دستگاه ها، حقوق مردم را هم دنبال كنيد

سرپرست نهاد رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود، به برگزاري انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: مردم هر چهار سال يكبار بار رأي مستقيم خود رييس قوه مجريه را انتخاب مي كنند و اين فرصت مغتنمي براي بازنگري و بازيابي حقوق مردم در ماشين بروكراسي دولت است.

نهاونديان با بيان اين كه طبع ماشين بروكراسي تقدم حقوق خود در مقابل حقوق مردم است، افزود: اين يك آسيب اساسي است؛ بنابراين در اوايل هر دوره رياست جمهوري بايد از نسيم جديدي كه براي بازنگري و بازيابي حقوق مردم در برابر ماشين بروكراسي دولت دميدن مي گيرد استفاده كرد و آن را مغتنم شمرد.

وي به تاكيد رييس جمهوري بر اهميت حقوق مردم در مناسبات آن ها با مجموعه دولت، اشاره و اظهار كرد: آقاي روحاني در همين راستا بر تدوين حقوق شهروندي تاكيد داشتند.

نهاونديان با بيان اينكه ˈمردم و دولت با يكديگر در عرصه هاي مختلفي همچون فرهنگي، اقتصادي و سياسي، تعاملاتي دارند، اظهار كرد: دستگاه هاي دولتي در كنار اين كه از حقوق دولت، كه همان حقوق بيت المال است، حراست مي كنند، بايد از حقوق مردم نيز حراست و از آن دفاع كنند.

وي با بيان اين كه مشاهده مي كنيم كه به خاطر عملكرد صورت گرفته در طول اين سال ها يك مجموعه عظيم بدهي دستگاه هاي اجرايي مانده است، گفت: اين بدهي ها در ارتباط با شركت هاي خصوصي و پيمانكار است و در واقع در يك طرف مردم و شركت ها هستند و در طرف ديگر، دولت.

رييس دفتر رييس جمهوري افزود: وقتي دولت بدهكار است، كسي براي آن احضاريه صادر نمي كند يا بحث ممنوع الخروجي يا جريمه ديركرد مطرح نيست اما آن طرف اگر مردم بدهكار دولت باشند دولت چه رفتاري مي كند؟

نهاونديان ادامه داد: داستان برخي از بدهكاران معوقه هاي بانكي اينگونه است كه آنها چون نتوانستند طلب هاي خود را از دولت بگيرند، در نتيجه نتوانسته اند بدهي خود را نيز به بانك بدهند.

وي، تصريح كرد: ما در دولت تاكيد مي كنيم مسئولان حقوقي در دستگاه هاي اجرايي غير از اين كه حقوق دولت را رعايت مي كنند، حقوق مردم را نيز بايد رعايت كنند.

سرپرست نهاد رياست جمهوري، اضافه كرد: در نظامي كه مردمي است و قوه مجريه خود را خدمتگزار مردم مي داند، مسئولان حقوقي در دستگاه ها نبايد فقط يك طرف ميز را ببينند بلكه بايد طرف ديگر ميز كه مردم هستند را ببيند و حقوق مردم را احصا كنند.

نهاونديان، خاطر نشان كرد: همانقدر كه نسبت به حقوق دستگاه ها دلسوزي داريد، نسبت به حقوق مردم هم بايد حساسيت و دلسوزي داشته باشيد كه البته اين مسايل در هر يك از دستگاه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي معنايي دارد.

**انتقاد از مشكلات ايجاد شده براي برخي مؤلفان

رييس دفتر رييس جمهوري در ادامه سخنانش به بروز برخي مشكلات براي مولفان اشاره كرد و گفت: امروز خدمت آقاي دكتر جنتي بوديم. ايشان از برخي از كارها و نوع برخورد با مؤلفان كه در برخي از مواقع در كشور انجام شده است، گزارشي ارائه دادند.

نهاونديان به مؤلف هايي كه كتاب هاي آن ها چندين سال در وزارت ارشاد براي كسب مجوز مانده بوده است، اشاره كرد و افزود: آيا در اين بين، حقي پايمال نشده است كه كتاب يك نويسنده مثلاً دو سال در وزارت ارشاد براي مجوز معطل مانده است؟

وي به مميزي كتاب هم اشاره كرد و ادامه داد: يا مثلاً كتاب فلان نويسنده كه تاكنون 40 كتاب منتشر كرده براي ارزيابي به يك دانشجوي فوق ليسانس و دكترا ارائه شده و آن فرد نظراتي در مورد آن كتاب داده كه گاه مضحك است.

نهاونديان، اضافه كرد: من كاري به نظرات ندارم، اما آيا اين كه دو سال اين كتاب معطل مانده، اين خود موجب نشده است كه حق آن مؤلف ضايع شود؟

سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين كه «گاهي تصميم نگرفتن ها و اين معطل گذاشتن ها موجب مي شود كه حقوق افراد ضايع شود»، گفت: ما بايد نسبت به حقوق افراد حساس باشيم .

نهاونديان خاطر نشان كرد: همانطور كه گفتم، جهت گيري در اين دولت اين است كه فضاي زندگي، كسب و كار و فضاي مناسبات دولت با مردم، فضايي باشد كه در آن امكان پيش بيني پذيري وجود داشته باشد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن