تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الاهرام: روابط ايران و مصر ريشه‌هاي تاريخي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: الاهرام: روابط ايران و مصر ريشه‌هاي تاريخي دارد
روزنامه الاهرام در مقاله‌اي نوشت روابط ايران و مصر ريشه‌هاي تاريخي دارد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي روزنامه الاهرام مصر در سرمقاله امروز خود نوشت بدون ترديد روابط ايران و مصر ريشه هاي تاريخي دارد و با اينكه اين روابط با تنش‌هايي روبرو بوده است اما دو كشور هميشه روابط را حفظ كردند كه نشان دهنده درك اهميت اين روابط راهبردي است.

بر اين اساس اهميت سفر هيئت مردمي مصري به تهران درك مي‌شود و اظهارات مقامات ايراني نيز نشان دهنده تمايل براي بهبود اين روابط است.

علي اكبر ولايتي مشاور رهبر معظم جمهوري ايراني در سياست خارجي در ديدار با هيئت مصري گفت ايران نمي تواند فراموش كند زماني كه جمال عبدالناصر رئيس جمهور سابق مصر زماني كه سخنراني مي‌كرد، ملت ها از كشورهاي اطراف اقيانوس اطلس تا اقيانوس هند تحت تاثير قرار مي‌گرفتند زيرا اين جايگاه مصر بود و مصر پرچم دو امت عربي و اسلامي را بر افراشته مي كند.

وي افزود: مصر به عنوان يك كشور اسلامي و عربي براي پايه‌هاي فكري و تمدني منطقه بسيار مهم است.

در مقابل اعضاي هيات مصري درباره اهميت برقراري روابط قوي و پيشرفته بين دو كشور سخن گفتند. آنها گفتند بايد از تحولات مهم در دو كشور ، توانمنديها و امكاناتي كه دو دولت و دو ملت دارند ، استفاده شود.

اين نزديك شدن دو كشور كه قطعا به مزاج دشمنان خوش نمي‌آيد، مي‌تواند به بهبود فضاي اعتماد و مهار تنش و همكاري مشترك براي حل نزاعهاي منطقه به ويژه نزاع سوريه بيانجامد.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن