تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس بانك مركزي: نسبت مطالبات معوق بيش از 15 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس بانك مركزي: نسبت مطالبات معوق بيش از 15 درصد است
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1392/09/23
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به اينكه مطالبات معوق به جاري بانكي در شاخص هاي بين المللي 3 تا 4 درصد است ،گفت: اين نسبت در كشور ما به 15 و 3 دهم درصد مي رسد.
ولي اله سيف در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر ضرورت
تسريع در وصول مطالبات معوق را يادآور شد و گفت :‌ به دليل ويژگي هاي خاص پرونده هاي بانكي كه در محاكم قضايي مطرح مي شود حضور قضات و عوامل متخصص در رسيدگي به اينگونه پرونده ها اجتناب ناپذير است.
وي بازگشت سرمايه هايي را كه به صورت تسهيلات اعطايي واگذار شده است ، موجب مثبت شدن روند فعاليت هاي اقتصادي كشور و ساماندهي صورت هاي مالي نظام بانكي دانست.
سيف گفت:‌ توقف بازپرداخت تسهيلات كه موجب شكل گيري مطالبات غيرجاري مي شود ، سبب كاهش پوشش درآمدهاي بانك و افزايش هزينه خدمات نظام بانكي خواهد شد.
سيف با تاكيد بر اين كه كاهش مطالبات معوق موجب افزايش كارايي نظام بانكي مي شود از حساسيت مثبت و زياد مسئولان براي كمك به بانك مركزي و نظام بانكي خبر داد.
وي گفت:‌ اين موضوع در ستاد ساماندهي مبارزه با مفاسد اقتصادي كه مسئولاني از قوه قضاييه، دولت و برخي نمايندگان مجلس عضو آن هستند به طور جدي در حال پيگيري است.
سيف خاطرنشان كرد : بر اساس تصميمي كه در اين ستاد گرفته شده است ، بانك مركزي مسئوليت پيگيري مستمر بازپس گيري مطالبات معوق را عهده دار شد.
رئيس بانك مركزي افزود: كارگروهي در بانك مركزي تشكيل شد تا در بازگشت تسهيلات اعطايي تسريع شود و هر چه زودتر در اين باره به استانداردهاي مورد قبول برسيم.
صدا با تصوير دارد

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن