تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801554398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه سير صعودي دارد/مبارزه با آسيبها نيازمند بسيج عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه سير صعودي دارد/مبارزه با آسيبها نيازمند بسيج عمومي
دهدشت – خبرگزاري مهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت: آسيب‌هاي اجتماعي سير افزايشي داشته و نمي‌توان براي حل آن‌ها نگاه كوتاه‌مدت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر شنبه در همايش راهكارهاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي افزود: گاهي حتي حفظ وضع موجود و پيشگيري از افزايش آمارها، به ويژه در شرايط گذار جامعه، نوعي موفقيت محسوب مي‌شود، پس بايد انتظارات معقول و دست‌يافتني باشند.

وي با بيان اينكه مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند مراقبت مستمر خانواده‌ها است، عنوان كرد: مسئولان، اصحاب فرهنگ و ايدئولوژي جامعه بايد در اين خصوص تلاش مستمر داشته باشند.

چمن افزود: مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي، مناسبتي و مختص به مقطع زماني ويژه‌اي نيست و استمرار در مبارزه يكي از الزامات كنترل آسيب‌هاي اجتماعي است.

وي با بيان اينكه آسيب‌هاي اجتماعي رفتارهايي هستند كه با هنجارهاي جامعه سازگاري ندارند، اظهار داشت: آسيبهاي اجتماعي معمولا تك‌عاملي نيستند و ريشه‌هاي گسترده‌اي در خانواده، فرهنگ، مذهب، رسانه، سياست، فقر، آموزش و ساير اركان جامعه دارند.

مبارزه با آسيبها نيازمند بسيج عمومي

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ياسوج تصريح كرد: در جامعه مبارزه با هر آسيبي نيازمند بسيج عمومي اعضاي جامعه و اراده همگاني است.

چمن با بيان اينكه آسيب‌هاي اجتماعي از يكديگر اثرپذير و برهم اثرگذار هستند، گفت: خودشناسي نخستين شاخصه و ويژگي است فرد را در مقابل آسيب‌ها مقاوم‌ مي‌سازد.

وي افزود: اگر يك فرد دريك جامعه داراي هدف باشد براي رسيدن به آن هدف تلاش كرده و به ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي خود آگاه شده و از آسيببها دور مي ماند.

چمن همچنين نقش معنويات در دوري از آسيبها را بسيار مهم عنوان كرد و اظهار داشت: ارتباط معنوي با خداوند، سبب كاهش دلبستگي به دنيا، حل آسا‌ن‌تر مسائل دنيوي و كاهش مشكلاتي مانند پرخاشگري و جنايت، خودكشي، اعتياد و قاچاق موادمخدر، جرائم مالي، اقتصادي و سرقت مي‌شود.

چمن مشاركت در مسائل اجتماعي و عدم اجتماع گريزي را يكي ديگر از راههاي دوري از آسيبها دانست و افزود: مشاركت در كارهاي گروهي و جمعي اعتماد به نفس را بالا برده و از افتادن جوانان در دام اعتياد جلوگيري كرده و قدرت نه گفتن را افزايش مي دهد.

وي افزود: همچنين همكاري و مشاركت در مبارزه با آسيب‌ها، علاوه بر كنترل آن‌ها و پيشگيري از رشد فزاينده اين مشكلات، عوارض جانبي ناشي از آسيب‌هايي چون طلاق و اعتياد را به حداقل مي‌رساند.

كد خبر: 2195254

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۵:۰۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن