تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802725927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني از زمزمه‌هاي خصوصي‌سازي فرهنگ/ عدم درك درست از شرايط فرهنگي، دليل انفعال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگراني از زمزمه‌هاي "خصوصي‌سازي فرهنگ"/ عدم درك درست از شرايط فرهنگي، دليل انفعال
معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه، عدم درك درست از شرايط فرهنگي را دليل انفعال مسئولان و دستگاه‌هاي فعال در اين حوزه برشمرد و از برخي زمزمه‌ها در زمينه "خصوصي‌سازي فرهنگ" ابراز نگراني كرد.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه "علت انفعالي عمل كردن در عرصه فرهنگ چيست"، گفت: عدم درك درست از شرايط و تحولات عرصه فرهنگي و شناخت ديرهنگام پديده هاي فرهنگي، يعني حس نكردن «شرايط جنگي» و تهاجم و شبيخون بي‌رحمانه دشمن به ارزش‌ها و مباني اعتقادي و آرماني در تمامي حوزه‌هاي فرهنگي براي تغيير فكر و انديشه و رفتار جامعه اسلامي‌ مان را مي‌توان اولين دليل اين انفعال دانست، همچنين بي تفاوتي و حتي استقبال از حاملان پيامهاي فرهنگ غربي ـ كه مصاديق آن را ميتوان در سبك زندگي غربي مشاهده كرد ـ و بالاخره حاكميت نگاه مبتني بر گشودگي فرهنگي بدون تقويت دستگاه هاضمه فرهنگي در داخل كشور، از جمله مواردي است كه باعث اتخاذ مواضع انفعالي در اين عرصه مي‌شود.

وي افزود: اگر فرهنگ و مؤلفههاي تأثيرگذار آن در حوزههاي مختلف به‌خوبي شناخته شوند و تحولات و پديده‌هاي فرهنگي با تدبير و حكمت مورد مطالعه، شناسايي و رصد به‌هنگام قرار گيرند و براي نحوه مواجهه با آنها چه در بعد ايجابي و چه در بعد سلبي چاره انديشي شود، مي توان از عملكرد انفعالي در عرصه فرهنگ جلوگيري كرد.

قدرت فرهنگي درون‌زا، درمان انفعال

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران ادامه داد: علاوه بر اين توجه به ظرفيتهاي خودي و انقلابي در عرصه فرهنگ چه در بعد سخت افزاري و چه در بعد نرم افزاري و همچنين اعتقاد به كارآمدي آنها در ميدان عمل، خواهد توانست موضع فعال جمهوري اسلامي را در عرصه فرهنگ تثبيت كند و قوام بخشد. اين همان مطالبه مقام معظم رهبري است كه بايد از آن به‌عنوان «حاكميت نگاه به قدرت درونزا در عرصه فرهنگ» ياد كرد.

مقدم‌فر با تاكيد بر اينكه "تجربه ما در جنگ سخت (در دوران دفاع مقدس) نشان مي دهد آن هنگام كه با تكيه بر توان سخت افزاري و نرم افزاري خود و با ميدان دادن به جوانان انقلابي مديريت جنگ را در دست گرفتيم توانستيم معادله جنگ را به‌نفع خود تغيير دهيم و با انجام عمليات تهاجمي، دشمن را در دستيابي به اهداف خود نااميد و ناكام كنيم" خاطرنشان كرد: اين تجربه امروز كه جبهه مواجهه ما با دشمن در ميدان و عرصه فرهنگ تعريف ميشود نيز ميتواند به مدد نيروهاي انقلاب بيايد و نيروها با شناسايي دقيق نقاط آسيب پذير نظام سلطه، در موضع تهاجمي قرار گرفته و مباني ليبراليسم فرهنگي را مورد هجوم قرار داده دشمن را در اين عرصه به انفعال وادارد.

خصوصي‌سازي فرهنگ

مقدم فر در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به سياست خصوصي سازي در فرهنگ گفت: اگر خصوصي سازي در عرصه فرهنگ به اين معنا باشد كه دولت با پرهيز از تصديگري، بخش عمدهاي از منابع مادي و انساني خود را به مديريت حكيمانه فرهنگ اختصاص دهد، بايد از آن استقبال كرد و آن را طليعه مباركي براي راهبري خردمندانه، نظارت هوشمندانه و اتخاذ موضع فعال در بخش فرهنگ از سوي دولت قلمداد كرد اما اگر تلقي از خصوصي سازي فرهنگ، سلب مسئوليت از دولت در عرصه فرهنگ باشد، اين نه‌تنها به موضع انفعالي دولت در بخش فرهنگ دامن خواهد زد بلكه نگران كننده است چرا كه مقوله فرهنگ مانند اقتصاد نيست. فرهنگ در دولت اسلامي نه يك كاركرد و وظيفه كه مأموريت و رسالت و از آن بالاتر شاكله اصلي و فلسفه تشكيل دولت است.

وي با تاكيد بر اينكه "شأن دولت اسلامي در بخش فرهنگ باغباني است و نه واگذاري" تصريح كرد: دولت بايد ظرفيتهاي فرهنگي در بخش رسمي و غير رسمي را با محوريت پيامهاي انساني و الهي متبلور سازد و با هدايت و راهبري پدرانه خود در بعد مادي و معنوي آنها را به بلوغ رسانده بارور سازد و از طريق آنها جامعه را از بوي خوش فرهنگ الهي معطر سازد.

اين كارشناس مسائل فرهنگي با بيان اينكه متأسفانه اين روزها سخناني از برخي مسئولان شنيده مي‌شود كه دور از انتظار و نگران كننده است، افزود: اظهاراتي از قبيل واگذاري صدور مجوزها و سلب مسئوليت دولت از خود درباره مميزي آثار فرهنگي ـ هنري و مسائلي از اين قبيل كه نشان ميدهد تفكري در دولت وجود دارد كه با ديد افراطي به خصوصي سازي بخش فرهنگ نگاه ميكند و همين تفكر باعث شده است برخي از دگرانديشان در اين مسئولان طمع كرده و انتظاراتي ساختارشكنانه از آنها داشته باشند، شايد بتوان بهترين بازخورد اين نحوه تفكر دولت يازدهم ميان مخاطبان خاص را در درخواستي كه از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حذف نام «ارشاد اسلامي» از كنار نام وزارتخانه در روزنامه‌ها مطرح شد، به‌طور شاخص مشاهده كرد.

حد تصدي‌گري دولت در عرصه فرهنگ كجاست؟

مقدم‌فر در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين سؤال كه "حد تصديگري دولت در عرصه فرهنگ كجاست"، اظهار داشت: حد تصدي‌گري دولت آن‌جاست كه در بعد اجرايي و عملياتي فرهنگ، كاري را كه از عهده مردم يا تشكلهاي مردمي برميآيد، خود به‌عهده نگيرد به‌طوري كه اگر انجام اين قبيل امور، وظايف هدايتي و نظارتي دولت را تحت الشعاع قرار ميدهد، امور اجرايي را به‌نفع وظايف هدايتي و نظارتي واگذار نمايد.

وي خاطرنشان كردك نكته مهمي كه در اين رابطه وجود دارد اين است كه در عرصه فرهنگ و هنر واقعيت‌ها نشان ميدهد در تمامي كشورها توليد آثار فاخر و يا توليد آثار با ريسك بالا از عهده مردم و بخش خصوصي برنميآيد و گاهي موضوعات مهمي در سياستهاي كلان دولتها وجود دارد كه چه بسا آن موضوعات به هر دليل در كانون توجه توليدكنندگان بخش خصوصي قرار نگرفته باشد. در اين گونه موارد دولت بايد مسئوليت توليد كنندگي را در دستور كار قرار دهد و نبايد به‌بهانه پرهيز از تصديگري نسبت به اين نيازها بي تفاوت بماند. اين همان انتظاري است كه مقام معظم رهبري در ديدار اخير اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي توليد آثار فرهنگي در زمينه كتاب، ترجمه آثار، فيلم سينمايي، اسباببازي و بازيهاي رايانهاي مطرح فرمودند.

الگوهاي صرفاً اقتصادي و سياسي قابل تجويز به فرهنگ نيست

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه با تأكيد بر اين كه درباره بخش فرهنگ بايد متناسب با شأن فرهنگ انديشيد و هرگز نبايد الگوي عمل در بخش اقتصاد و سياست را به اين بخش نيز تسرّي داد، گفت: فرهنگ ابعاد، شاخصه و مقتضيات خود را دارد. در عرصه فرهنگ بعضي اوقات انجام يك فعل فرهنگي در ميدان عمل، چه‌بسا اثرات راهبردي غير قابل انكار داشته باشد و به همين دليل متوليان عرصه فرهنگ نميتوانند از انجام آن به‌دليل شائبه تصديگري شانه خالي كنند. البته دولت در اين قبيل اقدامات نيز ميتواند با سياستگذاري و انجام حمايتهاي لازم از

ظرفيتهاي بخش غيردولتي بهره ببرد و تا حد امكان حضور خود در اين قبيل عمليات فرهنگي را مانعي براي ايفاي نقش راهبردي قرار ندهد.

بودجه‌هاي فرهنگي در اختيار نامحرمان

مقدم‌فر در ادامه اين بخش از سخنان خود تاكيد كردك هماكنون ظرفيتهاي بسياري از فرزندان انقلاب در جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي وجود دارند كه چنانچه از سوي مسئولان به رسميت شناخته شوند ميتوانند با شور و شعور انقلابي خود و با حمايتهاي مادي و معنوي دولت اسلامي خالق آثار و توليدات فاخر فرهنگي و هنري باشند اما متأسفانه ديده شده است كه بعضي اوقات بودجههاي دستگاههاي فرهنگي در اختيار نامحرمان و مدعياني قرار گرفته است كه آثارشان جز تخطئه ارزشهاي اسلامي و انقلابي پيامي نداشته است و اصولاً دغدغه آنها دغدغه انقلاب اسلامي نيست.

جامعه دچار ضعف فرهنگي قدرت نقش‌آفريني ندارد

مقدم‌فر همچنين با تاكيد بر اينكه "فرهنگ هنوز در عرصه مديريت كشور مظلوم مانده و البته مظلوميت فرهنگ فقط در عدم اختصاص بودجه و يا عدم تأمين امكانات لازم نيست"، اظهار داشت: ما نبايد به فرهنگ نگاه مادي داشته باشيم. فرهنگ را بايد روح حاكم و هواي سالم تنفس در تمامي زواياي جامعه قلمداد كرد. جامعهاي كه دچار ضعف فرهنگي باشد، قدرت نقشآفريني در هيچ عرصهاي را نخواهد داشت. يكي از مصاديق مظلوميت فرهنگ اين است كه زير چرخ توسعه له و ناديده گرفته شود، درست مانند آن كه گرسنهاي را به امري غير از تغذيه مشغول كنيم و چاره‌اي براي رفع گرسنگي او نينديشيم و يا از آن بدتر آن كه او را با غذاي ناسالم سير كنيم غافل از آن كه بعداً مسموميت او را از پا درخواهد آورد.

وي با بيان اينكه براي رفع مظلوميت فرهنگ بايد مشخص شود سهم فرهنگ در نظام تصميمگيري و تصميمسازي كشور در عرصههاي مختلف چيست، تصريح كرد: بايد تأثير تصميمها و اقدامات بخشهاي مختلف اداره كشور بر فرهنگ مورد توجه قرار گيرد و هر تصميم و اقدامي كه براي فرهنگ خسارتآفرين و زيانبار است قابليت اجرا پيدا نكند.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه تاكيد كرد: مظلوميت فرهنگ اين است كه مديران ما غالباً از اين دريچه به نتايج تصميم ها و اقدامات خود نمي‌نگرند و يا توجه به فرهنگ را به برخي از اقدامات كليشه اي تنزل ميدهند، اين واقعيتي است كه رهبر معظم انقلاب چندي قبل تحت عنوان پيوست فرهنگي به مسئولان گوشزد كردند و اخيراً نيز در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به رعايت آن تأكيد ورزيدند. بنابراين پيوست فرهنگي براي تمامي طرحها و اقدامات چه سياسي، چه اقتصادي و حتي امنيتي ضروري است.

ضعف برنامه‌ريزي و ناهماهنگي در عملكردها

اين استاد دانشگاه با بيان اين‌كه شأن فرهنگ اقتضاي آن را دارد كه با جديت و به‌عنوان يك بخش اولويت دار بدان نگريسته شود، ضعف برنامه ريزي فرهنگي را به‌عنوان يكي ديگر از آسيب هاي جدي در بخش فرهنگ مورد اشاره قرار داد و گفت: اهميت فرهنگ و تأثير قابل توجه آن بر ساير بخشها حكم مي‌كند كه شأن آن را در حد يك كار تشريفاتي، موسمي و مناسبتي نبينيم.

مقدم‌فر ادامه داد: برخي در كشور تصور ميكنند كه هر نوع اقدامي كه ممزوج به پيامهاي فرهنگي باشد، مصداق كار فرهنگي است در حالي كه چه‌بسا انجام ندادن آن را بتوان فعل اصيل فرهنگي قلمداد كرد چرا كه اگر انتقال پيام-هاي فرهنگي با روش درست و با هدف معين و جهتگيري صحيح صورت نگيرد، تبديل به ضدارزش خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه كار فرهنگي نيازمند برنامه ريزي از آغاز تا انجام است، افزود: جالب آن است كه ما در جنگ سخت به هيچ يگاني اجازه نميدهيم سرخود و آتش به اختيار عمل كند بلكه با اعمال مديريت صحيح و با طرح و نقشه از پيش آماده شده و بر مبناي اطلاعات تهيه شده از وضعيت جبهه خودي و دشمن و پس از آن با تعيين منطقه عمليات و خصوصاً با تقسيم مأموريت بين يگان‌ها و ايجاد آرايش مستحكم ميان آنها و از همه مهمتر با اعمال فرماندهي در سطح راهبردي و عملياتي اقدام و براي هر مرحله از انجام عمليات برنامه‌اي اجرايي طراحي ميكنيم و بر اساس آن، ظرفيتهاي لازم را مستقر يا ايجاد مينماييم، مثلاً قبل از عمليات مشخص ميكنيم كه هر يگان بايد به چه بخشي حمله كند، يا در كدام محور دفاع كند، نيروهاي تداركات و پشتيباني چگونه خدمترساني كنند، بيمارستانهاي صحرايي در كجا مستقر و چگونه از آتش دشمن در امان باشد و غيره، اما متأسفانه در جنگ نرم از چنين الگويي پيروي نمي‌كنيم و علي‌رغم به ميدان آوردن ظرفيت‌هاي زياد و صرف بودجه و امكانات، كمتر از حد انتظار توانستهايم پيروزيهاي بزرگ و مستمر را رقم بزنيم. غالباً ظرفيتها و يگانهاي فرهنگي ما دور از هم و جزيرهاي عمل ميكنند و يا دچار موازيكاري هستند.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه ادامه داد: البته در الگوي جنگ نرم فرهنگي مثل جنگ سخت لازم نيست آن‌طور تمركزگرا و كنترل شده عمل شود ولي هيچ ترديدي نيست كه در برابر دشمني كه الگوي تهاجم و حمله او به‌صورت جبهه‌اي است بايد جبهه‌اي عمل كرد يعني ظرفيت‌هاي فرهنگي نظام تحت يك هدايت و نظارت جامع و با برنامه‌ريزي و تقسيم كار به‌صورت هماهنگ و هم‌افزا و هم‌پوشان حركت كنند.

خطر ليبراليسم فرهنگي

مقدم‌فر در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه خوشبختانه با همت بلند اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نقشه مهندسي فرهنگي عليرغم گذشت بيش از يك دهه از طرح و مطالبه آن توسط مقام معظم رهبري تهيه شده است، خاطرنشان كرد: انتظار ميرود دولت با عملياتي نمودن آن تحرك قابل ملاحظهاي در بخش فرهنگ رسمي كشور به وجود آورد و آن را وجهه همت خود قرار دهد.

وي با بيان اينكه "البته ممكن است عدهاي آگاهانه و يا ناآگاهانه مطالبات انحرافي و يا حداقلي در بخش فرهنگ از دولت داشته باشند" ادامه داد: اين قبيل افراد بياعتنا به انقلاب اسلامي و اهداف فرهنگي آن تنها به تحقق سكولاريسم و ليبراليسم فرهنگي رضايت خواهند داد در حالي كه دولت بايد از موضع فعال به موضوع فرهنگ نگاه كند و به‌دنبال حل مسائل اساسي و كلان فرهنگي كشور باشد، به‌عنوان شاهد مثال وقتي به اظهارات مقامات عاليرتبه بخش فرهنگي دولت در اين روزها توجه ميكنيد آن‌قدر كه از اظهار نظرات مختلف در خصوص لزوم رفع فيلترينگ فيس بوك ميشنويد، چيزي درباره مسائل اساسي فرهنگي از قبيل اعتلاي فرهنگ عمومي، نهادينه كردن سبك و فرهنگ زندگي اسلامي و ايراني در جامعه، اعتلاي فرهنگ خانواده و تقويت پيوندهاي عاطفي، توسعه اخلاق و معنويت در جامعه به گوش نمي‌خورد. اين نشان ميدهد مسئولان ما درگير مطالبات قشر خاصي از جامعه هستند و از وظايف و مأموريت-هاي كلان خود غافل شده‌اند.

اجرايي شدن نقشه مهندسي فرهنگي با ايجاد جبهه فرهنگي

ظرفيت‌هاي وفادار به انقلاب اسلامي در بخش فرهنگي بي‌پناه رها شده‌انداين استاد دانشگاه در ادامه با بيان اينكه متاسفانه ظرفيتهاي وفادار به انقلاب اسلامي در بخش فرهنگي بيپناه و بيپشتيبان رها شدهاند، افزود: به‌تناسب آن كه دستگاههاي دولتي با عملياتي شدن نقشه مهندسي فرهنگي بايد به خود آرايش بدهند، ظرفيتهاي مردمي معتقد و وفادار به انقلاب اسلامي نيز بايد آرايش جبهه‌اي پيدا كنند. بنابراين بايد ساز و كارهاي ايجاد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با حمايت هدفمند از اين ظرفيتها توسط دستگاههاي دولتي و نهادهاي انقلابي طراحي و عملياتي شود.

با اجرايي شدن نقشه مهندسي فرهنگي از لاك دفاعي در حوزه فرهنگ بيرون بياييم

مقدم فر افزود: با اجرايي شدن نقشه مهندسي فرهنگي و ايجاد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي مي‌توان اميدوار بود جمهوري اسلامي در بخش فرهنگ با بيرون آمدن از لاك دفاعي، عمليات تهاجمي خود را سامان دهد و شاهد پيروزيهاي بزرگ و فتحالمبينها و بيت المقدس هاي فرهنگي يكي پس از ديگري باشيم.

وي خاطرنشان كرد: آنچه در اهداف تأسيس و پيدايش انقلاب اسلامي در آرمان‌هاي بنيان‌گذار آن، حضرت امام خميني(ره) و امت به‌پا خاسته، خود را كاملاً نشان داده است و تاكنون نيز بارها وفاداري و پايبندي خود را بدان نشان داده‌اند، ارائه فرهنگ اصيل و فطري الهي اسلامي است كه آن هم، در موضع دفاعي فرجامي نخواهد داشت.

بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ريشه در كمبودهاي فرهنگي دارد

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌كه بسياري از مشكلات و آسيبهاي اجتماعي ريشه در كمبودهاي فرهنگي دارد، ضرورت مسئله شناسي در بخش فرهنگي و اجتماعي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبري در ديدار اخير با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان فرمودند، تا هنگامي كه ما مسائل اساسي مبتلابه را در اين بخشها به‌درستي شناسايي نكنيم نخواهيم توانست براي رفع آنها چاره انديشي كنيم.

مقدم‌فر ادامه داد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان نهاد سياست‌گذار در بخش فرهنگ و دولت به‌عنوان نماينده پرقدرت حاكميت اسلامي در اين بخش بايد با استفاده از ظرفيت نخبگاني كشور تمام همت و تلاش خويش را براي حل و چاره‌انديشي و درمان معضلات و آسيبهاي فرهنگي و اجتماعي كشور كه مردم ما از آن رنج ميبرند و هويت ملي، ديني و انقلابي آنها را مورد تهديد قرار ميدهد، به كار بندند. از سوي ديگر جامعه نخبگاني كشور نيز بايد با درك رسالتهاي الهي انساني، بصيرت و خردمندي خويش را مصروف شناخت حكيمانه مشكلات و معضلات فرهنگي و اجتماعي قرار دهند و با روحيهاي جهادي و با اعتماد به نفس انقلابي تحقق بخش شعار «ما ميتوانيم» براي حل آنها در تمامي عرصه‌ها باشند.

وي با تاكيد بر اينكه در اين رابطه نقش بزرگان حوزه و دانشگاه از ديگر دستگاهها برجسته تر و حائز اهميت بيشتر است، تصريح كرد: پيوندي كه روحانيت و فضلاي حوزه با جامعه دارند و استفاده از تريبون قوي و تأثيرگذار منبر براي ارتباط چهره به چهره با آحاد جامعه و تسلط بر مباني ديني و حضور قابل اعتناي كارشناسان مذهبي در رسانه ها خصوصاً در فضاي مجازي اين قدرت را به حوزه ميدهد كه بتواند در كشف و تحليل حكيمانه مسائل پيش قدم باشد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه ادامه داد: از سوي ديگر اگر فضاي حاكميت علمي دانشگاه مورد تعرض و طمع جريانهاي سياسي قرار نگيرد، دانشگاهيان خواهند توانست در حركت پرشتاب علمي كشور با درك هوشمندانه مسائل و تحولات فرهنگي توان علمي مواجهه با تحولات فرهنگي و پاسخگويي به مسائل و معضلات فرهنگي و اجتماعي را در نظام بالا ببرند و نقش مؤثري در اعتلاي فرهنگي و سلامت اجتماعي و رواني جامعه ايفا نمايند.

مقدم‌فر در پايان گفت: حوزويان و دانشگاهيان بايد پيش قراولان كشف و تحليل حكيمانه مسائل جامعه در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي باشند و از هرگونه اموري كه باعث شود دانشگاه و حوزه در اين رابطه به موضع انفعال و دفاع بيفتند بايد ممانعت به عمل آورند، اين دقيقاً همان نكتهاي است كه مقام معظم رهبري از مسئولان انتظار دارند كه نگذارند حركت پرشتاب علمي كشور ــ در اينجا حركت سريع و تهاجمي به‌سمت پيشگيري و درمان بيماري‌هاي ناشي از ورود ويروس‌ها و ميكروب‌هاي تزريقي از ناحيه دشمنان نظام اسلامي ـ كند يا متوقف شود.

كد خبر: 2195212

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۴:۵۳

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن