تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818902269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حركت كاروان‌هاي پياده روي زائران به سوي كربلا آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حركت كاروان‌هاي پياده روي زائران به سوي كربلا آغاز شد
سازمان حج و زيارت اعلام كرد: با نزديك شدن اربعين حسيني، استان هاي هم مرز با كشور عراق حال و هواي ديگري به خود گرفته و ده ها هزار نفر از عاشقان اهل بيت در تدارك آماده سازي براي عزيمت به كربلاي معلي هستند تا فارغ از هياهوي زندگي روزمره، مدت زماني هر چند كوتاه را در جوار بارگاه هاي مقدس سيدالشهداء و علمدار دشت نينوا سپري كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام سعيد شاه آبادي دبير يكي از كاروان هاي پياده رو، گفت: اين كاروان‌ها حركت خود را از شهر‌هاي مختلف كشور از روز شنبه آغاز مي‌كنند و اين اعزام‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مؤسس هيأت عهد آدينه با بيان اينكه اولين گروه كاروان پياده روي اربعين حسيني روز يكشنبه ۲۴آذر ماه از مرز خارج مي‌شود، افزود: آخرين گروه اين كاروان‌ها نيز پنجشنبه ۲۸آذر ماه از مرز زميني مهران خارج شده و مراسم پياده روي با شكوه زائران۲۹آذر ماه از نجف اشرف به سمت كربلا به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: شروع مراسم پياده روي كاروان‌هاي اربعين حسيني صبح جمعه ۲۹آذر ماه از نجف اشرف به سمت كربلاي معلا خواهد بود.

متولي كاروان پياده روي عهد آدينه همچنين بزار اميدواري كرد: حركت اين كاروان‌ها در شهرهاي مختلف كشور با بدرقه اي كه مردم انجام مي‌دهند يك موج و شور و هيجاني ايجاد كند و هر سال پر رونق‌تر و با شكوه‌تر از گذشته باشد.

اين گزارش حاكي است، همچنين سرپرست ادراه كل عتبات سازمان حج وزيارت نيز از اعزام حدود ۴۰۰ هزار زائران ايراني خارج از سيستم ثبت نامي سازمان حج وزيارت خبر داد و اظهار كرد: با توجه به اعزام زائران به صورت انفرادي به عتبات و وجود برخي مشكلات، از اين رو جلساتي با حضور وزارتخانه‌ها و نهادي مختلفي تشكيل شد كه سازمان حج وزيارت اين افراد را ساماندهي كند بنابراين اين گروه‌ها به صورت ساماندهي شده اعزام خواهند شد.

نظافتي تصريح كرد: حدود يك ماه است كه مديران و مسوولان بخش‌هاي مختلف از ارگان‌ها و نهادهاي گوناگون به صورت ۲۴ ساعته در اين زمينه تلاش مي‌كنند تا بتوانند خدمات بهتر و بيشتر را به زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام ارائه كنند.

وي با بيان اينكه در اين ايام تمامي زائران به صورت ساماندهي شده و گروهي از مرز خارج مي‌شوند، افزود: همه زائران تحت پوشش بيمه درمان قرار گرفته اند. بنابراين اگر اتفاقاتي رخ دهد و يا خداي نخواسته كسي دچار حادثه و يا مشكلي شود، تا سقف ۱۱۴ ميليون تومان ديه پرداخته مي‌شود.

سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، اظهار كرد: همچنين به زائران تا سقف ۱۵ ميليون هزينه بستري، ۱ ميليون تومان هزينه درمان سرپايي داده خواهد شد و اگر در عراق بستري شوند تا سقف ۲هزار دلار هزينه درمان داده خواهد شد.

شايان ذكر است، پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري در نظر دارد با هدف تقويت اين برنامه عظيم فرهنگي و مذهبي، پوشش خبري و تصويري اين رويداد عظيم را دنبال كند، از اين رو علاقه مندان مي توانند تصاوير و اخبار خود را به اين پايگاه خبري ارسال كنند

كد خبر: 2195218

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۴:۲۴

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن