تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاماندگان از پياده‌روي اربعين به مقصد كربلا بخوانندپياده‌روي مردمي روز اربعين به مقصد حرم حضرت عبدالعظيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جاماندگان از پياده‌روي اربعين به مقصد كربلا بخوانندپياده‌روي مردمي روز اربعين به مقصد حرم حضرت عبدالعظيم
جمعي از مشتاقان و دلسوختگان حسيني در اقدامي حسنه قصد دارند تا در روز اربعين از ميدان امام حسين(ع) به سمت حرم عبدالعظيم(ع) پياده‌روي كنند.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سايت جهان‌نيوز نوشت: چند سالي است كه سنت حسنه زيارت اربعين حسيني با پاي پياده سيل مشتاقان و شيعيان حضرتش را از سراسر دنيا به سمت كربلا كشانده است. اما بسياري از مشتاقان هستند كه در اين ايام به دلايل گوناگون امكان تشرف به كربلا را ندارند، اما مرغ دلشان راهي اين مسير و همراه اين كاروان است.

اما مي شود آنها كه توفيق، رفيق راهشان نشده است، در همين تهران، پاي عزيمت را به مقصد مزاري راهي كنند كه امام هادي عليه السلام زيارتش را معادل با زيارت قبر اباعبدالله الحسين(ع) در كربلا دانسته اند.

جمعي از مشتاقان و دلسوختگان حسيني به شكلي كاملا مردمي پيش قدم شده اند تا در صبح اربعين حسيني با پاي پياده از ميدان امام حسين(ع) عزم "قبله تهران"، حرم مقدس سيد الكريم، حضرت عبدالعظيم حسني كرده تا اندكي آه حسرت پياده روي به مقصد كربلا را فرونشانند.

در متن دعوت نامه از مردم آمده است:

1) اين حركت كاملاً خودجوش و مردمي بوده و به هيچ حزب و گروه و نهاد مشخص حقيقي و حقوقي وابستگي ندارد. مجراي ارتباط و مقصد فقط و فقط سيد سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام است.

2) مسيري كه به عنوان مسير اصلي پيشنهاد شده، صرفاً يك پيشنهاد به عنوان امكان تمركز بيشتر و بستري به جهت امكان تبليغ اين حركت و احياناً خدمت رساني بهتر در طول مسير است. لذا عزيزان مي‌توانند به صورت فردي يا هيأتي از هر كجاي تهران به قصد زيارت حضرت عبدالعظيم عليه السلام حركت نمايند.

3) طبق سنت زيارت اربعين در كربلا، پيشنهاد مي شود حركت خود را به گونه اي تنظيم نماييد كه ظهر روز اربعين به حرم حضرت عبدالعظيم عليه السلام برسيد.

4) طبق تجربه عملي اي كه برخي از دوستان داشته اند، مسير اصلي ظرف سه ساعت بدون توقف قابل طي شدن است. لذا اگر اندكي آهسته حركت كنيد و يا توقف هاي كوتاه هم داشته باشيد، پياده روي مسير اصلي حدوداً 4-5 ساعت به طول خواهد انجاميد.

5) سعي كنيم طبق فرمايش نوراني پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله وسلم در حديث زير، خود را بگونه اي در ترويج اين سنت حسنه سهيم بكنيم.

«من سنّ سنة حسنة فله أجرها و أجر من عمل بها الى يوم القيامة من غير ان ينقص من اجورهم شيء»

هر كس شيوه نيكي بنيان بگذارد، پاداش عمل به آن و پاداش تمام كسانى كه تا قيامت به آن عمل كنند را خواهد برد، بي آنكه از پاداش آنها كاسته شود. (الكليني، الكافي، ج 5، ص 9، دار الكتب الاسلامية، چاپ سوم، 1367 هـ.)

6) پيشنهاد مي شود برنامه هيأت خود را در شب اربعين برگزار نموده و روز اربعين را به زيارت سيدالكريم عليه السلام اختصاص دهيد.

7) براي مشاركت در اشاعه اين سنت حسنه اين خبر را براي دوستان خود ارسال كنيد و يا در شبكه اجتماعي خود مطرح كنيد و يا با دوستان و اقوام خود در ميان بگذاريد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد از درگاه www.rahh.ir استفاده نماييد و در صورتي علاقه مند به هر نوع همكاري در سازماندهي و با تامين تداركات اين برنامه هستيد از همين آدرس با ما تماس بگيريد.

8) مسير و برنامه حركت:

- تجمع در ميدان امام حسين عليه السلام ساعت 06:30

- حركت از ميدان امام حسين عليه السلام ساعت 07:00

- تجمع در ميدان شهدا ساعت 07:20

- تجمع در ميدان خراسان ساعت 08:20

- تجمع در ميدان شوش ساعت 09:00

- تجمع در ميدان بسيج مستضعفين (سه راه ورامين) ساعت 11:00

- زيارت در حرم حضرت عبدالعظيم عليه السلام ساعت 11:15

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن