تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818810344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل با امنيت و عقلانيت مشكلات امت اسلامي را حل مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تعامل با امنيت و عقلانيت مشكلات امت اسلامي را حل مي‌كند
رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سه اصل ضروري براي فعال شدن مناسبات علمايي بين شيعه و سني، تأكيد كرد: وجود امنيت كافي و عقلانيت لازم در تعامل با يكديگر مشكلات امت اسلامي كه متشكل از شيعه و سني هستند را حل مي‌كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام احمد مبلغي در نشستي پيرامون مناسبات علماي شيعه و سني در قم، " اجتناب از دعوت يكديگر به اهتداء "، " تمركز بر مشتركات علمي "، و "رعايت انصاف و احترام در قبال يكديگر " را سه اصل لازم الرعايه براي تنظيم مناسبات و ارتباط سازنده ميان علماي شيعه و سني ذكر كرد و گفت: برقراري ارتباطات بين شيعه و سني جهت خدمت مشترك به امت اسلامي بدون رعايت اين اصول، يا به مناسبات منتهي نمي‌شود يا اگر بشود فاقد دوام يا عمق كافي است، يا حتي مضر خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه متاسفانه ما به مطالعات خرد بسنده كرده‌ايم گفت: مطالعات كلان معطوف به تنظيم و تعريف نوع مناسبات و تبيين ضوابط و قواعد آن در موضع ضعف قرار دارد؛ اگر نگوييم كه در وضعيت صفر به سر مي‌برد.

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي ادامه داد: اهميت نگاه‌هاي كلان در اين است كه مناسبات را كه امري چارچوب ساز و شاكله ساز است را محقق مي‌كند و با تحقق آن هر طرف با امنيت كافي و عقلانيت لازم به تعامل با ديگري مي‌پردازد و چنين تعاملي مشكلات امت اسلامي كه متشكل از شيعه و سني هستند را حل مي‌كند.

وي گفت: تحولات همگرايانه زيادي خصوصا بعد از انقلاب اسلامي، در فضاي جهان اسلام از خاستگاه مشتركات شكل گرفته است ولي تا دست يابي به وضعيتي فعال، پر كاركرد، شاكله ساز، مناسبات پرداز و تاثيرگذار فاصله بسيار داريم.

حجت الاسلام مبلغي ادامه داد: مشتركات مي‌تواند كانوني فعال براي فعاليت‌هاي مشاركت جويانه علماي شيعه و سني در كنار يكديگر باشد به شرط آن كه سه اصل ياد شده را رعايت كنند.

وي با اشاره به اينكه مشتركات نقش اساسي در همگرايي، تعالي، ارتباط انساني و تعاملي دارد و اصولا پرلايه و پرظرفيت هستند، افزود: هميشه مي‌توان نقطه اساسي مشتركي را با هركس پيدا و بر اساس آن با او گفتگو كرد، ولي بايد دانست شيعه و سني نيازي به چنين تلاشي ندارند؛ چرا كه ليست بلند بالا و تمام نشدني از مشتركات در مقابل روي آنها قرار دارد./س

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن