محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830077376
بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد تالار حافظ را گرم كرد
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" تالار حافظ را گرم كرد
نمايش "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" به كارگرداني علي نرگس نژاد مخاطبان بسياري را به صحنه تئاتر كشانده و اين روزها تالار حافظ ميزبان علاقمندان اين نمايش است كه در بين آنها هواداران پرسپوليس نيز ديده مي شوند.
به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل بنياد رودكي، نمايش "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" كه از هفدهم آذرماه به روي صحنه تالار وحدت رفته، مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است.
با وجود تلاشي كه پژمان جمشيدي براي حضور موفق در نمايش "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" انجام داده بود ولي مخاطب نمي توانست وي را به عنوان يك بازيگر حرفه اي بپذيرد.
حضور پررنگ مخاطبان اين نمايش در شرايطي اتفاق مي افتد كه پيش از اجراي "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" موج انتقادات بسياري نسبت به نمايش مذكور به وجود آمده بود به طوري كه پژمان جمشيدي در نشست خبري اين نمايش گفت: فحشهايي كه براي بازي در تئاتر به من دادند، زماني كه در پرسپوليس بازي ميكردم از علي پروين نخورده بودم!
صحبت ها همچنان در خصوص نمايش "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" بسيار است. در زير گزارشي از خبرگزاري مهر را مي آوريم كه به تحليل اين نمايش پرداخته است.
نمايش "بادي كه تو را خشك كرد، مرا برد" به كارگرداني علي نرگسنژاد از يكشنبه 17 آذرماه اجراي خود را در تالار حافظ آغاز كرده است. در چند روزي كه از اجراي اين اثر نمايشي مي گذرد تالار حافظ بعد از مدتها شاهد حضور پرشمار مخاطبان شده است. بهاره رهنما و پژمان جمشيدي بازيگران اين نمايش هستند و نقش زن و مردي به نام بهار و پژمان را در اين اثر ايفا مي كنند كه مرد بعد از 7 سال جدايي در خاطرات زن جان مي گيرد تا پاسخگوي دلايل ترك همسرش باشد و حرفهاي او را نيز بشنود.
پيش از آغاز اجراي اين نمايش حرف و حديث هاي فراواني به خاطر حضور پژمان جمشيدي فوتباليست اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس در صحنه تئاتر به گوش مي رسيد. جمشيدي براي اولين بار با بر عهده گرفتن نقش يك فوتباليست از رده خارج شده در سريال "پژمان" به كارگرداني سروش صحت توانست نظرها را به خود جلب كند و بازي اش در اين مجموعه نيز مورد توجه قرار گرفت اما به نظر خيلي از منتقدان، صرف بازي كردن در يك سريال طنز و ايفاي نقشي شبيه به زندگي خود آن شخص نمي تواند توجيه مناسبي براي حضور در صحنه نمايش و ايفاي نقش در يك تئاتر باشد چون بازي در تئاتر تخصص و دانش و آگاهي هاي متفاوتي نسبت به بازي در تلويزيون ميطلبد.
اما در نهايت با همه مخالفت ها جمشيدي از روز يكشنبه 17 آذر بازي خود را در نمايش "بادي كه تو را خشك كرد مرا برد" به كارگرداني علي نرگسنژاد و در مقابل بهاره رهنما آغاز كرد و بر خلاف تصور آنقدرها هم كه موج منفي درباره حضورش به راه افتاده بود بازي بدي از خود ارائه نداد. البته در نگاه اول مي توان كم تجربهگي و خامي بازي جمشيدي را در ابتداي حضورش روي صحنه تشخيص داد اما بعد از گذشت چند دقيقه ابتدايي نمايش، جمشيدي خودش را روي صحنه پيدا مي كند و مي تواند در مقابل رهنما بازي متعادلي را از خود به نمايش بگذارد.
البته قرار نيست جمشيدي را مثل يك بازيگر شش دانگ و تمام عيار كه سالها سابقه حضور در صحنه تئاتر داشته است به حساب بياوريم اما بازياي كه وي از خود به نمايش مي گذارد نشان از تلاش و سختكوشي جمشيدي براي رسيدن به نقش و يادگيري قوائد بازي در تئاتر دارد. جمشيدي با راهنماييهاي كارگردان و بهاره رهنما روي صحنه دستپاچه نميشود و برخلاف برخي از بازيگران سينما كه با تبليغات و هزينه هاي فراواني بازي در تئاتر را هم به كارنامه تجربياتشان افزودند حداقل نحوه ايستادن روي صحنه تئاتر را آموخته است.
اما استفاده زياد جمشيدي از دست هايش با وجود بي تحرك بودن نقشي كه بر عهده دارد و تلاشي كه براي جدي بودن و فاصله گرفتن از پژمان سريال "پژمان" روي صحنه مي كند ارتباط مخاطب را در ابتداي نمايش با كاراكتري كه نقشش را ايفا مي كند قطع و بيشتر به بازي برون گرا و جذاب بهاره رهنما روي صحنه جلب ميكند.
اين نمايش برگرفته از داستان "چشمهايي كه مال توست" نوشته بهاره رهنما است كه توسط نرگس نژاد به نگارش درآمده است. رهنما داستان خودش را نزديك به 2 سال در مكانهاي مختلفي با كارگرداني نسيم ادبي روي صحنه برده بود. اما در اين نمايش، زندگي زن داستانِ رهنما را بعد از 7 سال شاهد هستيم و حضور مرد قصه در اين اثر، باعث شده نمايش يك طرفه به قاضي نرود و ديدگاه هاي فمنيستي را كه به داستان رهنما نسبت مي دادند نفي كند چون اينجا مرد داستان و همسر سابق "بهار" هم حضور دارد و ميتواند از خودش دفاع كند و دليل ترك همسر و فرزندش را توضيح دهد.
البته در نهايت باز هم مخاطب چيز زيادي از حرفهاي مرد و دليل ترك همسرش نميفهمد اما در لحظاتي از نمايش نيز به وي براي انجام اين كار حق ميدهد.
نكته جالب توجه در اين چند روزي كه از اجراي نمايش مي گذرد استقبال قابل توجه علاقمندان از اين اثر نمايشي است. علاقمنداني كه نمي توان نام مخاطبان تئاتر را بر آنها نهاد بلكه اين تماشاگران كه برخي از آنها نوجوانان كم سن و سالي هستند بيشتر به خاطر ديدن پژمان جمشيدي به تماشاي نمايش مي آيند تا بعد از پايان كار بتوانند با بازيگر محبوبشان عكس يادگاري گرفته و از او براي خودشان و بقيه دوستاني كه نتوانستند به تئاتر بيايند امضا بگيرند. جمشيدي نيز موقرانه تا مدتها بعد از پايان نمايش به درخواستهاي علاقمندانش جواب مثبت مي دهد و با خوشرويي با آنها روبرو مي شود.
دليل حضور اين افراد و علاقمندي شان به جمشيدي نمي تواند صرفا به خاطر سابقه فوتباليست بودن وي باشد چون اكثر كساني كه به ديدن نمايش مي آيند سن و سالشان آنقدر پايين است كه نميتوانند خاطره اي از بازي 7-8 سال قبل جمشيدي در تيم ملي يا پرسپوليس داشته باشند بنابراين محبوبيت فعلي جمشيدي نزد تعدادي از علاقمندانش را مي توان به حساب بازي در سريال "پژمان" گذاشت.
البته در روزي كه نگارنده به ديدن اين نمايش رفته بود خانواده اي 5 نفره هم حضور داشتند كه براي بار چهارم بود به ديدن اين اثر نمايشي مي آمدند و در طول نمايش نيز واكنش هاي با مزه اي از خودشان نشان مي دادند كه جالب توجه بود. پدر اين خانواده از طرفداران سر سخت پرسپوليس بود و تنها براي ديدن بازيكن اسبق تيم محبوبش هر شب به ديدن اين نمايش مي آيد و هر شب با ذوق فراوان، تجربه ديدن پژمان جمشيدي و بهاره رهنما را در فاصله اي بسيار نزديك و نفس به نفس با خودشان از سر ميگذراند.
حضور پژمان جمشيدي و افرادي شناخته شده اي نظير وي نمي تواند درمان مقطعي براي حل معضل مخاطب در تئاتر ايران باشد چون اين استقبال ها تنها به نمايش هايي از اين دست ختم مي شود. اين مسئله در حالي رخ مي دهد كه همين تماشاگران فعلي نمايش هاي به ظاهر پرمخاطب هم تنها به صرف ديدن فرد خاصي به شكل موقتي تماشاگر تئاتر مي شوند و بعد از تمام شدن اين اجرا به دنبال هنرپيشه مورد علاقه شان به جاهاي ديگري كه او ممكن است حضور داشته باشد گرايش پيدا مي كنند بنابراين بازهم شاهد حضور كم رمق علاقمندان تئاتر در سالن هاي مختلف خواهيم بود.
به عنوان نمونه بعد از نمايش "بادي كه تو را خشك كرد مرا برد" نمايش "مخمصه" به كارگرداني افسانه صرفهجو در تالار حافظ به صحنه مي رود نمايشي كه با بهره گيري از گروه حرفه اي و دانش آموختگان تئاتر اجرا مي شود اما استقبال مخاطبان از اين اثر بسيار كمتر از نمايش قبلي است و همين مسئله نشان دهنده مقطعي بودن استقبال تماشاگران در سالن هاي تئاتر به خاطر كمبود بودجه و امكانات در اطلاع رساني و تبليغات شهري و تلويزيوني براي اين آثار است.
گفتني است، نمايش "بادي كه تو را خشك كرد مرا برد" به كارگرداني علي نرگس نژاد هر شب ساعت 18:30 در تالار حافظ به روي صحنه ميرود.
انتهاي پيام/ص
شنبه 23 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]
صفحات پیشنهادی
اجراي نمايش بادي كه توراخشك كرد در نياوران
اجراي نمايش بادي كه توراخشك كرد در نياوران نمايش بادي كه توراخشك كرد مرا برد به كارگرداني علي نرگسنژاد و با بازي بهاره رهنما و پژمان جمشيدي از دوم دي ماه در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران به روي صحنه رفت به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران نرگسنژاد كه پيش از اين نمايش خانهتلاش براي تاثيرگذاري بر مراسم اسكار«۱۲ سال بردگي» دوباره اكران ميشود+تصوير
تلاش براي تاثيرگذاري بر مراسم اسكار ۱۲ سال بردگي دوباره اكران ميشود تصوير تهيهكنندگان درام ضدتبعيض نژادي ۱۲ سال بردگي به اميد موفقيت بيشتر در مراسم اسكار آن را دوباره به روي پرده سينماهاي آمريكاي شمالي ميفرستند به گزارش خبرگزاري فارس تاريخ هفدهم ژانويه 2014 به عنوان زمان« مخمصه » در تالار حافظ دو اجرايي مي شود
مخمصه در تالار حافظ دو اجرايي مي شود نمايش مخمصه به نويسندگي و كارگرداني افسانه صرفه جو به مدت سه شب دو سانسه به روي صحنه مي رود به گزارش خبرگزاري برنا به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل بنياد رودكي نمايش مخمصه كه از هشتم آذرماه در تالار حافظ به نويسندگي و كارگردپس از تحويل نسخه اوليه به جشنواره فجراكبر عبدي فردا جلوي دوربين «معراجيها»/ دانيال عبادي و بهاره افشاري خداح
پس از تحويل نسخه اوليه به جشنواره فجراكبر عبدي فردا جلوي دوربين معراجيها دانيال عبادي و بهاره افشاري خداحافظي كردند در ادامه فيلمبرداري فيلم سينمايي معراجيها به كارگرداني مسعود دهنمكي فردا اكبر عبدي براي ايفاي نقش خود جلوي دوربين اين كارگردان ميرود به گزارش خبرنگار سيتالار حافظ ميزبان نمايش خون و گل سرخ مي شود
تالار حافظ ميزبان نمايش خون و گل سرخ مي شود خبرگزاري آريا- نمايش خون و گل سرخ به كارگرداني و نويسندگي بهزاد فراهاني از روز پنجشنبه 5 دي ماه در تالار حافظ به روي صحنه خواهد رفت به گزارش خبرگزاري آريا در خلاصه داستان اين نمايش آمده است خون و گلسرخ درباره سلاخي است كه سانمايش نامهخواني تدايي اطمينان در تالار حافظ
نمايش نامهخواني تدايي اطمينان در تالار حافظ نمايش نامهخواني تدايي اطمينان به كارگرداني ساناز زماني 30 آذر در تالار حافظ به روي صحنه ميرود پيروز كرمي مشاوره اجرايي و بازيگر نمايش نامهخواني تدايي اطمينان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت در اين نمايشمعاون برنامهريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور خبر دادارائه 4 سبد كالايي در سال 93/هر فصل يك سبد كالايي/۳۷هزار م
معاون برنامهريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور خبر دادارائه 4 سبد كالايي در سال 93 هر فصل يك سبد كالايي ۳۷هزار ميليارد تومان بودجه عمراني براي ۲۹۰۰طرح معاون برنامهريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اينكه در اقتصاد مقاومتي دولت بايد توجه ويژهاي به معيشت مردم داشته باشد گفتدر آستانه شب يلدا صورت خواهد گرفت؛ تشديد نظارتهاي بهداشتي بر مراكز تهيه و توزيع خشكبار و شيريني
در آستانه شب يلدا صورت خواهد گرفت تشديد نظارتهاي بهداشتي بر مراكز تهيه و توزيع خشكبار و شيريني رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت خواستار تشديد نظارت هاي بهداشت محيطي بر مراكز تهيه و توزيع خشكبار و شيريني شد به گزارش سرويس اجتماعي برنا كاظم ندافي در اين ابلاغ از معاونانبهرهبرداري از برخي طرحهاي عمراني در استانها
بهرهبرداري از برخي طرحهاي عمراني در استانها استانها واحد مركزي خبر اجتماعي برخي طرحهاي عمراني در مناطق مختلف كشور امروز به بهره برداري رسيد در استان همدان مرغداري20 هزار قطعهاي به بهره برداري رسيد با بهرهبرداري از اين مرغداري زمينه اشتغال چهار نفر در شهرستان تويسركان فراهآغاز برداشت سیبزمینی طرح استمرار از مزارع عنبرآباد
کرمان آغاز برداشت سیبزمینی طرح استمرار از مزارع عنبرآباد برداشت سیب زمینی طرح استمرار از هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیبهره برداري از چند طرح عمراني - خدماتي در كشور
بهره برداري از چند طرح عمراني - خدماتي در كشور استانها واحد مركزي خبر اقتصادي چندين طرح عمراني و خدماتي در استانهاي خراسان جنوبي خراسان رضوي خوزستان آبادان كرمان هرمزگان چهارمحال و بختياري سيستان و بلوچستان اصفهان اردبيل به بهره برداري رسيد در خراسان جنوبي مديربرداشت بی رویه شیرین بیان در گرمی
اردبیل برداشت بی رویه شیرین بیان در گرمی برداشت بی رویه شیرین بیان در گرمی این گونه گیاهی را در خطر انقراض قرار داده است به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل برخی از شهروندان گرمی خواستار توجه مسوولان نسبت به خطر انقراض شیرین بیان به دنبال برداشت بی رویه این گونه گیاهی درخطر بردن تلفن همراه هوشمند به موزهها
خطر بردن تلفن همراه هوشمند به موزهها دانشمندان به افراد توصيه ميكنند كه از بردن تلفن همراه هوشمند و يا دوربينهاي عكاسي به موزهها جدا خودداري كنند زيرا همراه داشتن اين وسايل ميتواند باعث ايجاد آسيب در بخش خاصي از سلامت آنها شود به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها