تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دين راهكار خروج از آسيبهاي اجتماعي/ شورا اتاق فكر شهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دين راهكار خروج از آسيبهاي اجتماعي/ شورا اتاق فكر شهر
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در ديدار با اعضاي كميسيون هاي فرهنگي شوراهاي اسلامي شهر هاي رشت وساري؛ تهران را ايراني كوچك ناميد و دين و اخلاق با محوريت دين را به عنوان راهكار خروج از آسيب هاي اجتماعي بيان كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس و اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با رئيس و اعضاي كميسيون هاي فرهنگي شوراهاي اسلامي شهرهاي رشت و ساري ديدار كردند.

عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در ابتداي اين جلسه با بيان اينكه در بازخورد كارهاي فرهنگي و اجتماعي نگاهها متفاوت است، تصريح كرد: ممكن است انجام يك كار فرهنگي در شهر از ديدگاه برخي شهروندان مستحق تشويق و از ديدگاه برخي ديگر مستحق تذكر باشد و يا برخي نسبت به آن بي تفاوت باشند كه اين موضوع تفاوت و گستردگي نگاهها بر فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي در شهر را مي رساند.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: مي بايست براي كمك به مردم در راه رضاي خدا كمر همت را بسته، كفش آهنين را پوشيده و در صورت لزوم چوب پنبه ها را در گوش بگذاريم در اين راه تلاش كنيم.

ناصحي با اشاره به سفارشات ويژه اي كه در موضوعات ديني براي مردم آمده است، گفت: اگر هر كدام از نمايندگان مردم در شوراي شهر تهران كمتر از 15 و 16 ساعت در روز براي خدمتگذاري به مردم كار كنند، ضرر كرده اند و از فيض كاملي كه خداوند به آنها عنايت كرده است، غافل بوده اند.

وي تهران را به عنوان ايراني كوچك ناميد و تصريح كرد: تهران با ساير شهرها در كارهاي فرهنگي متفاوت است و ديدگاههاي بسياري در اين شهر با عظمت وجود دارد كه مي توان آن را ايراني كوچك ناميد.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شوراي شهر تنها مسئول موضوعات فرهنگي در شهر نيست، تاكيد كرد: با اين وجود بايد نسبت به آنچه سهم ما در موضوعات فرهنگي است توجه ويژه بكنيم.

ناصحي با بيان اينكه در خصوص موضوعات فرهنگي نمي شود اولويتي را لحاظ كرد، اظهار داشت: بحث آسيب هاي اجتماعي موضوعي است كه امروز وجود دارد و اگر نسبت به مباحث ديني و اخلاق ديني توجه شود موضوع آسيب هاي اجتماعي از بين مي رود چرا كه انسان متشرع كاري را كه به عنوان آسيب اجتماعي شناخته مي شود را انجام نمي دهد.

وي همچنين به موضوعاتي همچون كودكان كار، تكدي گري و موضوعاتي از اين دست اشاره كرد و گفت: وجود اين گونه موارد براي جامعه ما ننگ است و بايد براي برطرف كردن آن با جديت تمام تلاش كنيم.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه به برخي برنامه هاي كلي كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران اشاره كرد و گفت: ارتقا و تعميق ارزشهاي معرفتي و ديني در جامعه، سيانت از سرمايه هاي ارزشمند فرهنگي مبتني بر مسائل ديني، تهيه طرح هاي جامع مهار و كنترل آسيب هاي اجتماعي، افزايش آگاهي عمومي با هدف وفاق اجتماعي و توسعه زيرساختهاي فرهنگي، هنري و ورزشي با هدف افزايش روحيه نشاط در جامعه از جمله موضوعاتي است كه اين كميسيون مصمم است به آن بپردازد.

ناصحي در ادامه اعلام كرد: كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران در هفته دو جلسه دارد ضمن اينكه در طول هفته نيز با حضور در قسمت هاي مختلف شهر به طور مرتب برنامه هاي نظارتي خود را دنبال مي كند .

تهران به دليل برخي موضوعات نمي تواند الگو باشد

عبدالحسين مختاباد، ديگر عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، در اين ديدار با بيان اينكه حجم كاري در شهر تهران بسيار وسيع است، گفت: هر يك از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران بر اساس تجربه، تخصص و علائق شخصي بخشي از فعاليت هاي شوراي شهر را در كميسيون ها و كميته ها بر عهده گرفته اند و در آن شاخه تمامي مديران شهري را رصد و برنامه ها و بودجه هاي آن را بررسي و براي تصويب به شورا ارائه مي كنند.

وي با اشاره به حجم فعاليت هاي شهرداري تهران، اظهار داشت: مديران شهرداري نيز نسبت به دخل و خرج خود به تك تك اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران پاسخگو هستند.

رئيس كميته هنري شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شهر تهران در برخي موضوعات، الگوي خوبي براي ساير شهرها نيست، تصريح كرد: آلودگي هوا، برخي ناهنجاري هاي اجتماعي و شهرك هاي اقماري از جمله اين موضوعات است.

شورا اتاق فكر شهر

مجتبي شاكري، ديگر عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه استفاده از تجربيات ديگر شهرها براي انجام برنامه ريزي هاي شهري كار بسيار خوبي است، گفت: تهران اگرچه به لحاظ آب و هوايي مشكل دارد ولي از طرفي مركز تحولات كشور در موضوعات فرهنگي، اقتصادي و سياسي است.

وي بر لزوم مطالعه كارهايي كه در گذشته انجام شده است، تاكيد كرد و ادامه داد: با توجه به اينكه در نتيجه عملكرد ما، در مدل هاي رفتاري مردم دخالت مي شود، بايد مطمئن باشيم كه نگاه نظري ما كاملا درست است.

رئيس كميته فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه بايد از مردم براي اين موضوعات كه براي خودشان است، كمك بگيريم، گفت:براي اين موضوع مي بايست ايده هاي مختلف را از خود مردم گرفت و بر اساس آن عمل كرد.

شاكري تاكيد كرد: برخلاف برخي شاخه هاي فعاليت هاي اجتماعي، شاخه فرهنگي نيازمند ايجاد اتاق فكر است.

وي خطاب به اعضاي كميسيونهاي فرهنگي شهرهاي ساري و رشت اظهار داشت: اگر شما به عنوان شورا اتاق فكر شهر باشيد خواهيد ديد كه با تعريف يك مدل صحيح در روابط اجتماعي، بسياري از موضوعات شهري را سازمان دهي مي كنيد.

كد خبر: 2195067

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۱۵

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن