تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819465275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوهنوردان از صعودهاي انفرادي به ارتفاعات الوند خودداري كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كوهنوردان از صعودهاي انفرادي به ارتفاعات الوند خودداري كنند
همدان – خبرگزاري مهر: رئيس هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان همدان با تاكيد بر اينكه كوهنوردان بايد از صعودهاي انفرادي به ارتفاعات الوند خودداري كنند، گفت: كوهنوردان از مسيرهاي نرمال و قابل دسترس براي صعود استفاده كنند.

مهدي كرمي در گفتگو با مهر با بيان اينكه در سال جاري و در اوايل آذرماه بارش هايي به صورت برف در منطقه الوند صورت گرفت و برودت هوا در ارتفاعات باعث شد تا سطح رويي اين پوشش برف كه در روز پس از بارش نور آفتاب آن را ذوب كرده بود يخ زده و بستر مناسبي براي بروز دو خطر فراهم شود، گفت: احتمال ليز خوردن در ارتفاعات و شيب ها افزايش يافته و بارش برفي كه ديشب و امروز در اين ارتفاعات صورت گرفته بر بستري لغزان نشسته و همواره در نقاط بحراني و شيبهاي تند امكان ريزش بهمن وجود دارد.

وي با بيان اينكه براي صعود در چنين شرايطي بهتر است كوهنوردان تنها به كوه نروند و از مسير هاي نرمال، قابل دسترس صعود را انجام دهند، گفت: كوهنوردان با اطلاع كامل اطرافيان و خانواده صعود را انجام دهند.

وي با بيان اينكه كوهنوردان در شرايط زمستاني هرگز به آفتابي بودن هوا در مقطعي خاص اكتفا نكرده و هميشه لباسهاي گرم، كفش مناسب، كلاه، عينك و خوراكي به مقدار كافي همراه داشته باشند، گفت: در صورت بروز حادثه براي خود و يا هريك از همنوردان ضمن حفظ خونسردي و پرهيز از هرگونه اقدام احساسي مراتب را سريعا به ارگانها از قبيل هلال احمر، هيئت كوهنوردي، آتش نشاني، اورژانس يا پليس 110 اطلاع دهيد.

كرمي تاكيد كرد: در صورت وخامت اوضاع كوهنوردان بايد تا حصول نتيجه و رسيدن نيروهاي امدادي ضمن برقراري ارتباط مستمر، منتظر بمانند.

وي با تاكيد بر اينكه كوهنوردان بايد حتي الامكان مسير ها و ارتفاعاتي را براي صعود انتخاب كنند كه در طول مسير داراي جان پناه بوده و يا در حين صعود ارتباط تلفن همراه در مسيرها برقرار باشد، گفت: به هيچ عنوان از راهنمايي ها و مسيريابي و يا پيشنهاد مسير توسط افراد غريبه و يا غير حرفه اي در تصميم گيري استفاده نشود.

وي با بيان اينكه كوهنوردان بايد در روز هاي برفي و شرايط سفيدپوش شدن كوه ها از لباسهايي با رنگ متمايز با برف نظير قرمز، سبز فسفري ، نارنجي استفاده كنند، گفت: طبق بررسي هاي به عمل آمده تحليل انرژي و كمبود شديد آن در شرايط برودت جوي در كوه عامل بروز حوادث زيادي بوده بنابراين قبل از صعود غذا هاي مقوي و پركالري مصرف كرده و طي صعود نيز با رعايت اصول تغذيه در كوهپيمايي از مايعات گرم داراي مواد رقيق قندي استفاده كنيد.

كد خبر: 2195006

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۱:۵۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن