تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798663638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق نامه«ژنو» هيچ تاثيري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توافق نامه«ژنو» هيچ تاثيري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت
مدير كميته سياسي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اگر حتي به خواست آنها تمام صنعت هسته اي خودمان را نابود كنيم و هرچه خواستند برايشان انجام دهيم هنوز آنها بهانه تحريم به دليل عمل نكردن به حقوق بشر و حمايت از تروريسم را دارند و ما هنوز به آنها بدهكاريم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، منوچهر محمودي در بزم انديشه نخبگان فرهنگي كه در موسسه مشاوره اي جوانان آستان قدس رضوي برگزارشد اظهار كرد:زير بناي آمريكا بر پايه ي يك شبكه مخوف فراماسونري متشكل از50 خانواده ثروتمند صهيونيست و صنعت پيچيده نظامي، به نام بيلدربرگ است كه تمامي تصميم گيري هاي اين كشور، در اين گروه انجام مي شود.

وي ادامه: تا زماني كه كمونيست و شوروي مستقر بود، سياست سردمدارن اين نظام، دشمن هراسي و كمونيست هراسي بود و بعد از فروپاشي شوروري با قدرت گرفتن انقلاب اسلامي، سياست ايران هراسي و اسلام هراسي در دستور كار آنها قرار گرفت. و با توجه به اينكه سود لابي هاي قدرتمند آمريكا در جنگ افروزي آنهاست و اگر ايران هر چه اعلام كند صلح مي خواهد، آنها مي گويند صلح به درد ما نمي خورد و نه رياست جمهوري و نه نمايندگان كنگره آمريكا قدرت تصميم گيري در اين زمينه را ندارند. و

وي در رابطه با مذاكره با آمريكا عنوان كرد: سياست ايران هراسي انها براي آن است كه لابي هاي اسلحه سازي بتواند جنگ افزار بفروشند و با چنين نظامي نمي توان كنار آمد چراكه نه آنها از خوي استكبارستيزي خود پايين مي آيند و نه ما از ارزش هاي خود كوتاه مي آييم. البته اين در حالي است كه ما مي توانيم با آنها معامله كنيم به شرط آنكه سازوكار مذاكره در سطح بين اللل را دانسته و به جاي عقل و منطق يك عِوضي براي معامله داشته باشيم.

محمودي تصريح كرد: ما تا به حال دوبار در طول اين 35 سال، يكي در زمان اشغال لانه جاسوسي كه از طريق كشور الجزاير در قبال آزاد كردن گروگان هاي آمريكايي، مقداري از اموال ايران را آزاد كرديم و دوم در ماجراي مك فارلن بود كه در ازاي آزاد شدن گروگان هاي آمريكايي در دست شيعيان لبناني، از طريق ميزان قابل توجهي اسلحه در اوج جنگ، از طريق بندرعباس دريافت كرديم و در هيچ كدام آنها صحبت از آشتي و روابط نبود.

وي ادامه داد: با افشاي مسئله هسته اي، سوژه خوبي براي فشار به كشور، دست استكبار جهاني افتاد كه توانستند ديگر قدرت هاي جهاني يعني كشورهاي روسيه و چين هم كه مايل به اضافه شدن يك قدرت جديد نبودند را براي مخلفت با ما همراه كنند.

اين مذاكره كننده اسبق قراردادهاي بين المللي ايران، افزود: با توجه به تجارب بين المللي اي كه وجود دارد، اگر يك قدم براي استكبار جهاني عقب بگذاري، آنها صدقدم جلو مي آيند و معنا و مفهومي كه آمريكاييان از مذاكره مي خواهند اين است كه چكمه هايشان روي سرت باشد و آن چيزي كه آنها مي گويند را ديكته بنويسي و به آن عمل كني.

وي ضمن اشاره به پيمان سعدآباد كه روحاني به عنوان مسئول شوراي عالي امنيت آن را بسته بود، گفت: در آن زمان ايران داوطلبانه ، تعطيلي نطنز را اعلام كرد و وزيران اروپايي هنوز به كشورهايشان نرسيده بودند خواستار تعطيلي اصفهان شدند و ما قبول كرديم. در مرحله بعد خواستار تعطيلي اراك و سپس تعطيلي تمام آزمايشگاه هسته اي شدند. آنها به همين ها بسنده نكرده و دانشمندان هسته اي ما را از كشورهايشان بيرون كردند. همان جا بود كه آقاي ظريف التماس مي كرد، بگذاريد حداقل چندسانتريفيوژ بچرخد كه اجازه نداده و حتي كلاس هاي فيزيك هسته اي ما را هم تعطيل كردند.

وي خاطر نشان كرد: بعد از دوسال كه مقام معظم رهبري اين گونه زياده خواهي ها و عقب نشيني ها را ديدند، بلافاصله دستور به شكستن قفل ها و راه اندازي مجدد فعاليت هاي هسته اي شدند و آنها بلافاصله در شوراي امنيت ايران را مورد تحريم قرار دادند.

وي ضن اشاره به مذاكرات انجام شده توسط لاريجاني و جليلي عنوان كرد: در اين دوره ها دست ايران خالي بود و عِوضي براي معامله نداشت، البته اين را لاريجاني متوجه شد و خواست از موضوع امنيت سربازان آمريكايي در عراق استفاده كند كه كمي ديرشده بود و نتوانستيم در مذاكرات به نتيجه اي برسيم.همچنين جليلي مي خواست با خطابه خواني آمريكايي ها را به پذيرفتن اين حق راضي كند كه اين شناخت كم و تيم بي تجربه باعث تا درنهايت در آلماتي قزاقستان آنها در قبال پذيرفتن حق غني سازي هسته اي ايران و برداشتن تحريم ها، خواستار دست برداشتن ايران از حزب الله لبنان و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي شدند كه معامله شكست خورد.

وي ادامه داد: از ابتداي انقلاب دو نظريه ليبرال دولت مهندس بازرگان كه مي گفت بايد مديريت و نظام سازي كنيم و نظريه شهيد منتظري كه مي گفت بايد انقلاب را توسعه دهيم و نيازي به دولت نداريم وجود داشت و اين كشمكش بود تا اينكه امام خميني (ره) فرموده بودند كه هم مي شود حكومت تشكيل داد و هم مي شود انقلابي بود و آن را به جهان صادر كرد و اين محور كار نظام قرار گرفت.

محمودي افزود: از همان ابتدا افرادي بودند كه اعتقاد داشتند بايد آمريكا را به عنوان يك قدرت پذيرفت و در كنار او سهمي براي خود پيدا كرد و اين اساس نظر كساني است كه مي گويند بايد حكومت كنيم و اين دولت هم كه در تمام تبليغات انتخاباتي خود مي گفت بايد با دنيا آشتي كرد هم طرفدار همين نظريه هستند.

وي در مورد اقدامات 100روز اول دولت تصريح كرد: دولت، ظريف را كه يك بار تجربه شكست در مذاكرات هسته اي را داشت مامور انجام اين مذاكرات كرد و به او دستور داده شده بود كه قبل از پايان اين صد روز حتماً بايد به توفق برسيد و بدون اين توافق بر نگرديد و اين تيم هم كار را با دست خالي و عجله با نتايج فضاحت باري به اتمام رساند.

وي گفت : در اين مورد چند اشتباه ناشيانه انجام شد، آقاي روحاني دوبار يكي در نيويورك و ديگري در ايران اظهار كرد كه وضعيت ايران بسيار نابسامان است كه باعث شد استكبار جهاني به موثر بودن تحريم ها پي ببرو اين پر بودن دست آنها را در خلال مذاكرات اذعان كرد.

وي در مورد نتايج مذاكرات ژنو خبرداد: دستاورد هاي اين توافق نامه بسيار اسف بار است و متاسفانه در نامه به حضرت آقا هم خلاف واقع نوشته شد كه ايشان حكيمانه پاسخ نامه را دادند و فرمودند: اين گونه كه شما مرقوم فرموديد، به موفقيت بزرگي دست پيدا كرده ايد و براي اينكه خلاف واقع هم نگفته باشند، خيلي از فعاليت ها را خودشان از قبل تعطيل كرده بودند .

وي در مورد واقعيت هاي توافق نامه ژنو گفت: آقايان در اين توافق نامه پذيرفته اند كه اراك كامل تعطيل شود و حتي يك پيچ به آن اضافه نشده و هيچ مواد خامي به آن تزريق نشود. فردو و نطنز در حد بيست درصد نه تنها تعطيل بلكه به صفر برسد و اين 200 كيلوگرم اورانيوم موجود بايد اكسيده شود. و دركل مي توان گفت به سال 82 برگشتيم با اين تفاوت كه ما در آن سال نداشتيم.

وي ادامه داد: حق غني سازي ايران نه تنها به رسميت شناخته نشده بلكه قيود جديدي هم علاوه بر NPT به آن اضافه شده و در مورد غني سازي ايران بر اساس توافق طرفين در آينده آن هم با توجه به نياز ايران و با توجه به عملي بودن آن تصميم گيري خواهد شد.

وي در مورد دستاورد هاي ايران در اين توافق نامه گفت: اين توافق نامه در كل هيچ آورده اي براي ما ندارد براي مثال پولي كه آمريكا قبول كرده به ايران بدهد ، با دانستن مقاصد خرجكرد به صورت قطره چكاني داده مي شود و با توجه به اينكه از اين به بعد نفت فروش رفته ايران دوباره بايد به دلال باشد، اين حجم بدهي را هميشه در همان حد نگاه مي دارد.

در مورد پتروشيمي بايد گفت كه اين امتيازي بود كه به آلمان داده شد و يك شركت آلماني قراردادهاي پتروشيمي را انجام داده و وجه آن را به جاي بدهي ايران به آلمان بر مي دارد و اين درحالي است كه ما اين وجه را قبلاً براي خودمان استفاده مي كرديم.

آزادشدن صنايع خودرو سازي هم ، امتيازي بود كه براي خارج شدن شركت هاي فرانسوي از ركود به آنها داده شده و اين براي ساكت كردن فرانسوي ها داده شد.

وي در مورد تنش هاي ميان ايران و استكبار جهاني گفت : اگر حتي به خواست آنها تمام صنعت هسته اي خودمان را نابود كنيم و هرچه خواستند برايشان انجام دهيم هنوز آنها بهانه تحريم به دليل عمل نكردن به حقوق بشر و حمايت از تروريسم را دارند و ما هنوز به آنها بدهكاريم.

وي در پايان گفت: اين توافق نامه هيچ تاثيري بر اقتصاد ما نخواهد داشت و دوباره روزي خواهد رسيد مقام معظم رهبري بگويند دوباره آغاز به كار كرده و به خواسته هاي آنها پاسخ ندهيد. /س

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن