تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803828085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييسي در همايش جايگاه اديان در نظام‌هاي حقوقي: جريان‌هاي ساخته شده با نام دين را نبايد به حساب اديان الهي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رييسي در همايش جايگاه اديان در نظام‌هاي حقوقي: جريان‌هاي ساخته شده با نام دين را نبايد به حساب اديان الهي گذاشت
ما تكفيري‌ها را مسلمان نمي‌دانيم، صهيونيسم را يهودي نمي‌دانيم و استكبار را هم مسيحي نمي‌خوانيم، چراكه با آموخته‌ها و آموزه‌هاي اديان رابطه‌اي ندارند. رييسي در همايش جايگاه اديان در نظام‌هاي حقوقي: جريان‌هاي ساخته شده با نام دين را نبايد به حساب اديان الهي گذاشت


معاون اول قوءقضاييه با اشاره به اينكه جريان‌هاي ساخته و پرداخته شده با نام دين را نبايد به حساب اديان الهي گذاشت، ادامه داد: به نام تشيع جريان بهائيت، به نام اهل سنت جريان تكفيري، به نام يهوديت صهيونيسم و به نام مسيحيت سلطه و استكبار را ساخته‌اند كه آن‌ها هم اديان و هم جوامع بشري را تهديد مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در همايش ملي جايگاه اديان در نظام‌هاي حقوقي كه صبح امروز-شنبه- در دانشگاه علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: اديان الهي ريشه در دين حنيف ابراهيمي دارند و در فطرت انساني با يكديگر مشترك هستند و به حق‌خواهي و عدالت‌خواهي اعتقاد دارند.
معاون اول قوه‌قضائيه با بيان اينكه ما بايد به همه انبياء اعتقاد داشته باشيم و نبايد به جدايي آن‌ها دامن بزنيم، گفت: به جاي اختلاف دين، تكامل اديان تعبير درست‌تري است، چراكه اديان در اصول با يكديگر اختلاف ندارند.
وي دين را باعث ائتلاف جوامع بشري دانست و خاطرنشان‌كرد: افرادي كه از اختلاف اديان سخن مي‌گويند بايد از آن‌ها پرسيد مگركفر و شرك باعث وحدت مي‌شود كه بگوييم اديان باعث تفرقه هستند.
رئيسي ادامه داد: آنچه از آموزه‌هاي ديني نسبت به انسان داريم اين است كه انسان‌ها بايد رباني و الهي شوند و بتوانند چهار رابطه را رقم بزنند كه شامل رابطه با خود، رابطه با خدا، رابطه با ديگران و رابطه با جهان و محيط زيست است.
معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه در اديان الهي ظلم به خود، خدا، ديگران و محيط زيست محكوم است، ابراز داشت: ظلم امر مردودي در اديان الهي است و فرقي نمي‌كند كه ظالم، مسلمان، يهودي، مسيحي و يا هر دين الهي ديگر باشد و بايد در مقابل ظلم و استكبار كه از سوي هر فرد و مدعي اديان باشد، ايستاد.
رئيسي با اشاره به اينكه پيامبر عالي‌قدر اسلام مي‌فرمايند حق نداريد عليه اهل كتاب ظلم روا داريد، تصريح كرد: در نظام اسلامي اساس حقوق شهروندي نسبت به مسلمانان، يهوديان، مسيحيان و ساير اديان الهي يكسان است و همه اديان بايد از عدالت و امنيت يكساني برخوردار باشند.
معاون اول قوه‌قضائيه با بيان اينكه آنچه در اين نشست بايد مورد توجه قرار بگيرد روبرو شدن اديان با امواج دگرگون سازي بشري است، گفت: موج مدرن‌سازي، موج عرفي‌سازي و موج جهاني‌سازي امواجي هستند كه در عصر معاصر اديان را دگرگون ساخته‌اند و بايد پرسيد كه تعامل متدينين به اديان در برابر اين امواج چگونه بايد باشد و چگونه مي‌توان دين را در متن و لايه‌هاي زندگي و شئون آن مشاهده كرد و از فرصت‌هاي آن استفاده و از تهديد‌هايش رهايي يافت.
وي با بيان اينكه در نظام اسلامي ايران حقوق اديان برابر است، ابراز داشت: از نظر مؤسس نظام اسلاميمان كه در آثار و گفتارشان مشهود است همه اديان بايد از حقوق شهروندي، سياسي و اجتماعي برخوردار باشند و عدالت و امنيت براي آن‌ها تضمين شده باشد.
رئيسي ادامه داد: در كشورمان اديان الهي داراي نظام حقوقي متناسب با دينشان هستند و در اجراي حقوق شهروندي آنان نيز گام‌هاي اساسي برداشته‌ شده است.
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به اينكه جريان‌هاي ساخته و پرداخته شده با نام دين را نبايد به حساب اديان الهي گذاشت، ادامه داد: به نام تشيع جريان بهائيت، به نام اهل سنت جريان تكفيري، به نام يهوديت صهيونيسم و به نام مسيحيت سلطه و استكبار را ساخته‌اند كه آن‌ها هم اديان و هم جوامع بشري را تهديد مي‌كنند.
رئيسي با بيان اينكه اين جريان‌ها فقط پوششي به نام دين دارند، خاطر نشان كرد: ما تكفيري‌ها را مسلمان نمي‌دانيم، صهيونيسم را يهودي نمي‌دانيم و استكبار را هم مسيحي نمي‌خوانيم، چراكه با آموخته‌ها و آموزه‌هاي اديان رابطه‌اي ندارند.
معاون اول قوه قضائيه گفتگو بين اديان را راهكار مناسبي براي تقريب آن‌ها دانست و ادامه داد: امروز به نام حقوق بشر، غربي‌ها حقوق انسان‌ها را تضييع مي‌كنند و ما را متهم به نقض آن مي‌كنند.
وي در ادامه افزود: ما به عنوان مدعي غرب را متهم مي‌كنيم كه حقوق اوليه انسان‌ها را ضايع ساخته است.
رئيسي در پايان خاطرنشان كرد:‌اي كاش دادگاه عادل بين‌المللي به دور از نفوذ قدرت‌هاي سلطه‌گر وجود داشت تا ستمگراني كه به نام دين و براي اميال ستمگرانه خود به افراد ظلم مي‌كنند را مجازات مي‌كرد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن