تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819864995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هروي: به دنبال سرفصل جديدي در تلفيق، براساس سرانه دانشجويي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هروي: به دنبال سرفصل جديدي در تلفيق، براساس سرانه دانشجويي هستيم
رئيس كميته آموزش و عالي و آموزش پزشكي كميسيون آموزش مجلس با بيان اين كه اميدواريم بتوانيم سرفصل جديدي را در كميسيون تلفيق مطرح كنيم كه براساس آن بودجه دانشگاه‌ها در قالب سرانه دانشجويي لحاظ شود،‌ گفت: با اين كار، حركتي جدي به منظور بهبود سرانه اعتباري دانشگاه‌ها در سال 93 خواهيم داشت.

جواد هروي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره بودجه سال 93 و مباحث مربوط به آموزش و پژوهش ابراز عقيده كرد كه بودجه نسبت به سال گذشته تفاوت محسوسي نداشته است و آنچه كه در حوزه آموزش و پژوهش اختصاص يافته نه تنها رشدي نداشته بلكه در برخي نقاط دچار ضعف هم مي‌باشد.

وي خاطرنشان كرد: به عنوان مثال در خصوص اعتبارات پژوهشي، اعتبار نيم تا سه درصد هم متاسفانه ناديده گرفته شده است و يا در بحث استفاده از سهم صندوق توسعه ملي خيلي شاخص‌هاي برجسته‌اي ديده نمي‌شود و حتي در مورد صندوق نوآوري و شكوفايي هم متاسفانه آن گونه كه بايد و شايد برخلاف آنچه كه گفته شده 20 برابر افزايش داشته است، عملا شاهد نواقص جدي در اين سرفصل هستيم.

رئيس كميته آموزش عالي و آموزش پزشكي كميسيون آموزش مجلس افزود: همچنين در مقولاتي راجع به اياب و ذهاب دانش‌آموزان در آموزش و پرورش 60 ميليارد تومان در نظر گرفته شده و يا دفترچه دانش‌آموزان روستايي و مناطق محروم 40 ميليارد تومان است كه در مجموع براساس سرفصل بودجه اعتبارات در نظر گرفته خوب و مناسب اما ناكافي است.

اين عضو كميسيون آموزش مجلس در بخش ديگري از اين گفت و گو اظهار كرد: اگر تصور كنيم بودجه‌اي كه براي سال 93 در نظر گرفته شده مبتني بر بودجه سال قبلي باشد باز هم داراي كمبود است. لذا اين گونه به نظر مي‌رسد در بحث آموزش و پژوهش آن گونه كه بايسته و شايسته است كار جدي گرفته نشده و تخصيص اعتبارات براساس نياز نيست.

هروي تصريح كرد: ما در بحث آموزش و پرورش متاسفانه سال گذشته دچار مشكلات شديدي بوديم و با توجه به اختصاص رقمي هم كه در بودجه سال قبل بود باز اعتبار ناكافي بوده لذا در خصوص آموزش و پرورش و آموزش عالي متاسفانه همچنان دچار مشكلاتي هستيم.

وي با تاكيد بر اين كه تغيير جديي در ساختار بودجه 93 نسبت به 92 به ويژه در مباحث آموزشي اعمال نشده است، گفت: نمايندگان كميسيون آموزش در كميسيون تلفيق اين موضوع را پيگيري مي‌كنند و در اين زمينه از معاون آموزشي و معاون اداري و مالي وزير علوم و همچنين معاون آموزشي وزير بهداشت و برخي ديگر از مسوولان درخواست شده كه طرح و يا سرفصلي را براساس سرانه دانشجويي به مجلس ارائه كنند كما اين كه در روزهاي گذشته رايزني‌هايي هم انجام شده است. لذا اميدواريم بتوانيم سرفصل جديدي را به صورت حكم در كميسيون تلفيق مطرح كنيم كه اين سرفصل براساس سرانه دانشجويي باشد.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: كميسيون آموزش در اين زمينه نظر مثبتي داشته و وزارت علوم هم اعلام آمادگي كرده است كه اين كار را انجام دهد. همچنين اعضاي كميسيون تلفيق آمادگي لازم براي اين قضيه دارند بنابراين اميدواريم در بحث آموزش عالي به يك حركت جدي و متفاوت از گذشته جهت بهبود سرانه اعتباري دانشگاه‌ها در سال 93 انجام شود كه اين حركت به سمت يك عدالت آموزشي و عدالت در توزيع اعتبارات آموزش عالي باشد.

هروي ادامه داد: ساليان سال است كه در انتظار اين هستيم تا فرصتي فراهم شود تا بتوانيم توزيع اعتبارات را مبتني بر عدالت يكسان قرار دهيم و اكنون زمان بررسي بودجه چنين فرصتي را فراهم آورده است كه اين كار را با جديت در كميسيون تلفيق انجام دهيم.

نماينده مردم قائنات در مجلس درباره اعتراض نمايندگان به اختصاص بودجه استاني با اعلام استعفا توسط برخي از نمايندگان، گفت: كاهش سقف بودجه و نحوه توزيع اعتبارات مختص به يك استان نيست . بسياري از استان‌هاي ديگر نيز هستند كه دچار مشكلات عديده‌اي مي‌باشند.

وي افزود: اما آنچه كه باعث دلخوري نمايندگان شده و برخي از آن‌ها گفته‌اند كه استعفاء مي‌دهند اين است كه از وضع بودجه مناطق خود ناخشنود هستند و اگر هم اعتراضي دارند به دليل وضعيت منطقه آن‌ها است و با اين نگاه اعتراض خود را نشان مي‌دهند.

وي با تاكيد بر اين كه عدم اختصاص بودجه در شكل جدي خود مشكل‌ساز خواهد بود، گفت: البته مردم حوزه انتخابيه در بسياري از شهرها و استان‌هاي محروم از وضعيت اشتغال، آب، خشكسالي و غيره گله‌مند هستند و مشكلات خود را از طريق نمايندگان پيگيري مي‌كنند. بنابراين نمايندگان هم بايد تلاش كنند تا بخشي از خواسته‌هاي مردم حوزه انتخابيه‌شان تحقق يابد.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن