تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه نون و القلم در مالزي با حضور هنرمندان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نمايشگاه "نون و القلم" در مالزي با حضور هنرمندان ايراني
نمايشگاه "نون و القلم" با حضور هنرمندان ايراني در محل موزه هنرهاي اسلامي مالزي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از مالزي، در اين نمايشگاه تحت عنوان "نون و القلم" گنجينه‌اي مدرن و معاصر از هنرمندان ايراني، ژاپني، مالايي و چند هنرمند از كشورهاي ديگر كه از اساتيد خوشنويسي اسلامي هستند، به نمايش گذاشته شده است.

بنابراين گزارش، اين نمايشگاه توسط نجيب تون رزاق، نخست وزير مالزي به طور رسمي افتتاح شده است و آثار خوشنويس‌هاي ايراني در نخستين روز با استقبال هنردوستان مالايي و گردشگران خارجي مواجه شد.

در اين نمايشگاه آثار خطي با مضامين عرفاني نيز شركت داده شده و هر يك از اين آثار به تنهايي بيانگر ايده‌اي نو از يك جهان در حال تغيير است.

در نمايشگاه "نون والقلم" كه تا 10 مي 2014 (20 ارديبهشت 93) در مجموعه موزه هنرهاي معاصر اين شهر ادامه دارد، آثار هنرمندان برجسته ايراني از جمله عذرا عقيقي بخشايشي، احمد مصطفي، شارزاني، نصرالله افجه‌اي، كرمعلي شيرازي، گلناز فتحي، ابراهيم الفت، محمد بزرگي، بهروز زيندشتي، قربانعلي اجلي، مريم قنبريان، عليرضا محبي، كيارش يعقوبي، عليرضا كريم پور، فريدون اميري، محمدرضا عموزاده، يوسف رضايي، مير يعقوب سنگتراش، احمد محمد پور، عين اله صادق‌زاده، سيد عليرضا سعادتمند و محسن دائي نبي به نمايش درآمده است.

نخست وزير مالزي در آيين افتتاح اين نمايشگاه با اشاره به تاثير نمايشگاه‌هاي هنري بخصوص اسلامي در فرهنگ ملت‌ها، گفت: موزه‌ها در عصر فناوري بايد بتوانند توجه مردم را به خود جلب كنند. موزه ها در جهان بويژه جهان اسلام با ارايه برنامه‌هاي آموزشي مي‌توانند تعالي جامعه بويژه نسل جوان شوند.

علي اكبر ضيائي، رايزن فرهنگي ايران در مالزي نيز از اين نمايشگاه بازديد كرده است. وي پيش از اين با هنرمندان ايراني شركت كننده در نمايشگاه در محل رايزني فرهنگي ديدار و گفت‌وگو كرده بود.

ضيائي در اين ديدار خطاب به هنرمندان گفت: خلق و توليد آثار هنري و ارائه و عرضه و معرفي آثار دو مبحث جداگانه هستند. هنر و هنرمندان ايران زمين با توجه به قدمت و سابقه و فرهنگ غني ايران و ظرافت قابل رقايت با هنر هنرمندان خيلي از مناطق جهان اسلام و به خصوص مالزي و منطقه جنوب شرقي اسيا نيست و مالايي‌ها نيز به نوعي به اين توانمندي اذعان مي‌كنند.

وي تصريح كرد: اما آن چيزي كه بعد از توليد آثار مهم بوده و خيلي از كشورها و حتي افراد در توسعه آن تلاش و حركت مي‌كنند، ارائه و معرفي و بهره برداري و به طور كلي اقتصاد هنر است كه در سال‌هاي اخير مالزي با سرمايه‌گذاري بسيار در حوزه اقتصاد هنر و گردشگري هنري، گوي رقابت را از رقباي خود ربوده است.

رايزن فرهنگي كشورمان افزود: براين اساس ضرورت دارد كه هنرمندان ايران باهمكاري بخش خصوصي و حمايت‌هاي بخش دولتي جداي از بخش توليد و خلق آثار هنري كه داراي توانمندي‌هاي بسيار است شرحي نو را در بخش اقتصاد هنري ايجاد كنند تا هنرمندان ما بتوانند از منافع توليدات خود بهره كافي ببرند.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن