تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803266581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش حجم كتاب عربي هفتم در سال آينده / بي اطلاعي معلمان عربي از تدوين كتاب راهنماي معلم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاهش حجم كتاب عربي هفتم در سال آينده / بي اطلاعي معلمان عربي از تدوين كتاب راهنماي معلم
رئيس شوراي برنامه ريزي درس عربي از كاهش حجم اين كتاب در پايه هفتم براي سال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: تدريس كتاب جديد التاليف عربي آسانتر از كتاب گذشته است به شرط آنكه معلمان در دوره هاي ضمن خدمت شركت كرده و به جاي استفاده از كتابهاي كمك آموزشي غيراستاندارد از كتاب راهنماي معلم استفاده كنند.

عادل اشكبوس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گلايه معلمان عربي كلاس هفتم از سخت بودن محتواي كتاب توضيح داد: كتاب عربي جديد التاليف سخت نيست و اگر معلمان به جاي استفاده از كتابهاي كمك آموزشي، از كتاب راهنماي معلم استفاده كنند، تدريس آن نه تنها سخت نيست بلكه نسبت به كتاب هاي گذشته آسانتر هم است.

وي با بيان اينكه 5 هزار معلم عربي در سراسر كشور مشغول تدريس اين كتاب هستند، اما بخشي از معلمان از سخت بودن كتاب گلايه مند بوده، افزود: بسياري از معلمان در تماس با دفتر تاليف نيز انتقادات خود را به ما اعلام كرده اند، اما هنگاميكه از آنها درباره مطالعه كتاب كمك راهنماي معلم سوال مي شود، آنها اصلا نمي دانند كه چنين كتابي وجود دارد و به همين دليل به سراغ كتابهاي كمك آموزشي غير استاندارد موجود در بازار مي روند.

عربي هفتم نه قاعده محور است نه مكالمه محور

اشكبوس با اشاره به اينكه كتابهاي كمك آموزشي همچنان با رويكرد گذشته درس عربي، محتواي كتابهاي خود را تدوين مي كنند، تصريح كرد: كتاب جديد التاليف عربي پايه هفتم نه مكالمه محور است و نه قاعده محور، اين كتاب متن محور است و هدف ما فهم بهتر از قرآن و علوم معارف اسلامي است. چرا كه براساس اصل 16 قانون اساسي آموزش زبان عربي بايد براي كمك به فراگيري قرآن، علوم و معارف اسلامي و درك بهتر ادبيات فارسي كمك كند.

وي درباره اينكه معلمان اشكالات نگارشي بسياري از كتاب پايه هفتم عربي گرفته و به عنوان مثال نسبت به استفاده بيش از مورد ويرگول در متن كتاب ايراد گرفته اند، تصريح كرد: اين موضوع را قبول دارم، اما دليل استفاده از ويرگول ها، فهم بهتر عبارات در متن درس بوده است. چرا كه دانش آموز پايه هفتم براي نخستين بار است كه بسياري از جملات را مي خواند و براي فهم بهتر آنها در متن از ويرگول استفاده كرده ايم تا دانش آموز با مكث روي كلمه، بهتر معني آن را متوجه شود. ضمن آنكه استفاده از ويرگول در درسهاي ابتدايي بيشتر است و به تدريج كه چشم و گوش دانش اموز به عبارات عادت مي كند، تعداد ويرگول ها در درسهاي پاياني كتاب كمتر مي شود.

رئيس شوراي برنامه ريزي درس عربي با بيان اينكه تمامي موارد در كلاسهاي ضمن خدمت به مدرسان آموزش داده شده است، گفت: اشكالات گرفته شده از سوي معلمان به دليل آن است كه دوره هاي ضمن خدمت در مناطق و شهرستانهاي مختلف يا خوب برگزار نشده است و يا آنكه معلمان از كتاب راهنماي معلم و يا فايل صوتي كه روي سايت دفتر برنامه ريزي است استفاده نمي كنند.

معلمان عربي از تدوين كتاب راهنماي معلم بي اطلاع هستند

به گفته اشكبوس، تعداد معلمان عربي در كل كشورحدوداً 5 هزار نفر است و آموزش و پرورش به تعداد پنج هزار و 500 كتاب راهنماي كمك آموزشي چاپ كرده است. قيمت كتابها نيز 900 تومان است، اما بسياري از معلمان عربي در تماس با دفتر برنامه ريزي به هيچ عنوان از چاپ اين كتاب اطلاع ندارند و مناطق و استانهاي گوناگون نيز اين كتاب را براي معلمان تهيه نكرده اند.

برخي معلم هاي عربي در خواندن متن با مشكل مواجه هستند

وي با انتقاد از مقاومت بخشي از معلمان عربي در آموزش صحيح كتاب جديدالتاليف با استفاده از كتاب راهنماي معلم گفت: بسياري از معلمان خود در خواندن متن عربي مشكل دارند و تمام توجه شان در كلاس درس متمركز روي قواعد درس عربي است. در حاليكه كتاب جديدالتاليف توجه كمتري به قواعد داشته است.

اين مقام مسوول در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي درباره تعداد معلمان آموزش ديده عربي در دوره هاي ضمن خدمت توضيح داد: در تابستان 200 مدرس از سراسر كشور آموزشهاي لازم را ديده و سپس آنها در استانهاي مختلف به معلمان عربي آموزش داده اند.اما در برخي از شهرها با توجه به تعطيلي تابستان معلم عربي دوره هاي لازم را نديده و يا آنكه رشته افراد شركت كننده در دوره هاي ضمن خدمت با تدريس عربي همخواني نداشته است.

كاهش حجم كتاب عربي پايه هفتم

وي درباره احتمال كاهش حجم كتاب عربي براي سال آينده گفت: حجم كتاب براي سال آينده كاهش پيدا مي كند و درس 19 و 20 كتاب عربي هفتم كه تدريس آن اختياري است، حذف مي شود.

احتمال برگزاري امتحان عربي هفتم به صورت سراسري

وي در پايان اعلام كرد: با مركز سنجش آموزش و پرورش در حال مذاكره براي برگزاري امتحان عربي پايه هفتم به صورت سراسري هستيم كه در صورت موافقت، سوالات امتحان امسال از سوي كارشناسان دفتر برنامه ريزي درس عربي ارائه مي شود تا معلمان با نحوه طراحي سوالات آشنا شوند.

كد خبر: 2192041

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۰۸:۴۵

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن