تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819183093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثير حفظ دندان‌ها بر قدرت ذهن


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تاثير حفظ دندان‌ها بر قدرت ذهن
كارشناسان سلامت در يك مطالعه جديد هشدار دادند كه بهداشت نامناسب دهان، خونريزي لثه و از دست دادن دندان‌ها با افت مهارت‌هاي ذهني و فكري در افراد ميانسال مرتبط است.

«گاري اسلاد» از متخصصان دانشگاه كاروليناي شمالي در اين رابطه گفت: ما بررسي كرديم كه سهل‌انگاري در رعايت بهداشت دهان و دندان چه تاثيري بر عملكرد ذهني و حافظه‌اي افراد دارد ومشاهده كرديم به ازاي هر دنداني كه يك فرد از دست مي‌دهد يا آن را مي‌كشد از توان ذهني وي كاسته مي‌شود. همچنين اين بررسي تاكيد كرد افرادي كه هيچ دنداني ندارند در مقايسه با ديگران، عملكرد ذهني و ادراكي ضعيف‌تري دارند.

به گفته اسلاد، اين يافته در مورد افرادي كه به بيماري شديد لثه نيز مبتلا هستند، صادق است.

محققان در اين مطالعه به بررسي ارتباط بين سلامت دندان و قدرت ذهن پرداخته و اطلاعات جمع‌آوري شده از 6000 مرد و زن را كه در فاصله سال‌هاي 1996 و 1998 ميلادي به دست آمده بود ارزيابي كردند. اين اطلاعات شامل آزمايش حافظه، مهارت‌هاي فكري و معاينات دندان و لثه بود.

تقريبا 13 درصد شركت‌كنندگان كه بين 45 تا 64 سال سن داشتند از دندان‌هاي طبيعي بهره‌مند بودند. همچنين بيش‌از 12 درصد آنها به بيماري لثه و خونريزي آن مبتلا بودند.

به گزارش ايسنا به نقل از هلث‌دي‌نيوز، پزشكان با بررسي اطلاعات فوق دريافتند افرادي كه در تست حافظه و تفكر امتياز كمتري به دست آورده بودند تعداد دندان كمتري داشتند يا از خونريزي شديد لثه رنج مي‌بردند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن