تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803966439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مركز انتقال خون گرمسار در معرض تعطيلي/ مشكلات قانوني و عدم تامين درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مركز انتقال خون گرمسار در معرض تعطيلي/ مشكلات قانوني و عدم تامين درآمد
گرمسار – خبرنگار مهر: مركز انتقال خون گرمسار در حالي با هدف تامين و توزيع فرآورده هاي خوني سالم در جهت همكاري با بيمارستان ها، تامين خون سالم و كافي براي بيماران راه اندازي شده است كه به دليل نداشتن پزشك و عدم پذيرش اهدا كنندگان خون در معرض تعطيلي قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان انتقال خون با هدف تامين و توزيع فرآورده هاي خوني سالم در جهت همكاري با بيمارستان ها، تامين خون سالم و كافي براي بيماران و بسيج اهدا كنندگان داوطلب و نيز اطلاع رساني عمومي در ارتباط با مزاياي اهداء خون و همچنين گسترش شبكه پايگاه هاي انتقال خون در ايران تاسيس شد.

متاسفانه مراكز انتقال خون بدليل اتكاء و وابستگي به بودجه دولتي دچار وضعيت نامناسبي شده اند، بطوريكه از ابتداي سالجاري تاكنون پرسنل و پزشكان آن در كشور و به تبع آن در استان سمنان و شهرستان گرمسار فوق العاده حق جذب كار به كاركنان و پزشكان پرداخت نشده است.

خبرنگار مهر به سراغ مردم و مسئولان رفته و نظرات آن ها را در اين زمينه جويا شده است.

براي اهداء خون بايد به شهرستان هاي همجوار سفر كنيم

يك شهروند گرمساري با انتقاد از توقف انجام خون گيري در مركز انتقال خون گرمسار گفت: براي اهدا خون ناگزيريم به شهرستان هاي همجوار مراجعه كنيم كه علاوه بر هزينه و صرف وقت باعث دلسردي و كاهش امر اهداء خون مي شود.

جورابلو افزود: با توجه به اينكه شعار سازمان انتقال خون، اهداء خون اهداء زندگيست اما متاسفانه اهداء كنندگان گرمساري به علت نداشتن پزشك در مركز انتقال خون اين شهرستان، اين كار خداپسندانه كه به نوعي ايثار و فداكاري افراد به لحاظ اهداء عصاره وجودي شان است را نمي توانند در شهر خود انجام دهند.

وي خاطر نشان كرد: اميدواريم سازمان انتقال خون از نظر تامين اعتبارات و پرسنل در سطح مناسب و ارتقاء يافته اي قرار بگيرد تا اهداء خون عموميت بيشتري در جامعه پيدا كند.

مركز انتقال خون گرمسار جايگاه و اهميت خود را از دست داده است

محمد رضا قنبري يكي ديگر از شهروندان گرمساري نيز با اشاره به اينكه اهداء خون احتمال ابتلا به بيماري هايي نظير بيماري هاي قلبي و عروقي و افزايش غلظت خون را كاهش داده و در درمان برخي بيماري ها بسيار موثر است تصريح كرد: متاسفانه در شهرستان گرمسار دريافت خون از اهداء كنندگان انجام نمي شود و تنها مركز انتقال خون اين شهرستان نيز طي سالهاي گذشته حتي تا آستانه تعطيلي كامل پيش رفته است.

رضا شاه حسيني شهروند ديگر گرمساري نيز با ابراز تاسف از بي توجهي به مركز انتقال خون اين شهرستان عنوان كرد: ظاهرا مركز انتقال خون گرمسار جايگاه و اهميت خويش را از دست داده زيرا با آنكه شهرستان گرمسار همواره ميزان قابل توجهي اهداء كننده خون داشته اما اهداء خون در آن متوقف شده و حتي يك پزشك هم در اين مركز حضور ندارد.

مشكلات قانوني و عدم تامين درآمد، موجب بي رونقي مركز انتقال خون گرمسار

مدير كل سازمان انتقال خون استان سمنان در خصوص وضعيت عدم خدمات رساني مركز انتقال خون گرمسار به شهروندان اذعان داشت: اين سازمان به علت مواجهه با مشكلات قانوني و عدم تامين درآمد قادر به پرداخت حقوق مناسب به پزشكان نيست و اين امر سبب عدم استقبال پزشكان از حضور در مركز انتقال خون شهرستان و انجام نشدن امر خون گيري شده است.

محمدرضا منتظري با بيان اين مطلب كه متاسفانه سازمان انتقال خون به دليل برخي مشكلات، سطح حقوق پرسنلي خود بسيار پايين تر از ادارات ديگر است ادامه داد: اين مسئله بر روي خدمات دهي انتقال خون تاثير مي گذارد زيرا از نظر پزشكان بدترين شرايط پرداختي حقوق و مزايا را انتقال خون دارد و آنان معترض به ناكافي بودن دريافتي خويش در مقايسه با ساير هم رده هاي خود در سازمان هاي ديگر از جمله بهداشت و تامين اجتماعي هستند.

وي با تاكيد بر اينكه با شرايط موجود، پزشكان با اين وضعيت دستمزد در سازمان نمي مانند و عليرغم اينكه چندين بار آگهي فراخوان استخدام نيز داديم حتي يك مورد نيرويي كه جذب شده بود نيز انصراف داد بيان داشت: در اين راستا از اداره طرح، دانشگاه ها و ... درخواست پزشك كرده ايم ولي تاكنون با استقبال مواجه نشده است كه اميدواريم اين مشكلات سريع تر مرتفع شود.

تامين منابع مالي براي حقوق پزشكان مراكز انتقال خون امكان پذير نيست

مدير كل سازمان انتقال خون استان سمنان در ادامه با اشاره به اينكه عليرغم اينكه در قانون شرايط برخي پرداختي ها به پزشكان بايستي از محل تامين درآمدها باشد ابراز داشت: وليكن با توجه به وظيفه ذاتي و اصلي انتقال خون، تامين خون رايگان و از محل منابع دولتي است و تا كنون نيز تصميمي براي گذاشتن تعرفه بر روي فرآورده هاي خوني اين سازمان اتخاذ نشده زيرا ما دستگاه خدماتي هستيم.

منتظري با بيان اين مطلب كه سازمان انتقال خون استان سمنان با توجه به افزايش قيمت هاي مواد مصرفي همچون كيت و كيسه هاي خون براي ارائه خدمات نيازمند تامين بهتر منابع است اظهار داشت: اين مسئله نيز مستلزم حمايت هاي لازم دولتي و يا در دستور كار قرار گرفتن اقتصاد در انتقال خون است.

وي با يادآوري اين مطلب كه به علت عدم دارا بودن امكانات تخصصي درماني خاص در مركز انتقال گرمسار، بايستي افراد سالم را به اهداء خون در مراكز انتقال خون سوق دهيم تاكيد كرد: وظايف ما درماني نيست و مي طلبد برخي خدمات دهي ها به بيماران از جمله فصد خون در مراكز مجهز درماني صورت بگيرد.

در حال پيگيري ارتقاء وضعيت پزشكان و ترغيب آنان به خدمت در مراكز انتقال خون هستيم

مدير كل سازمان انتقال خون استان سمنان تاكيد كرد: در حال پيگيري از سازمان مركزي انتقال خون به منظور ارتقاء وضعيت پزشكان و ترغيب آنان به خدمت در انتقال خون با پرداخت حق جذب و فوق العاده خاص هستيم.

منتظري با اشاره به اين كه عليرغم مشكلات عديده موجود در تامين منابع مورد نياز، كاركنان همواره سعي دارند مانع بروز مشكلات در تامين فرآورده هاي خوني سالم شوند بيان داشت: در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نمي كنيم.

در سفر سوم هيئت دولت به استان سمنان مقرر شده بود فضاي فيزيكي مناسبي با تجهيزات و امكانات جديد و نيز مركز فرآوري خون در مركز انتقال خون شهرستان گرمسار ايجاد شود كه تا كنون فراهم نشده است و تنها مركز انتقال خون هم در شرف تعطيلي كامل قرار دارد.

با توجه به اينكه علي اكبر پور فتح الله مدير عامل سازمان انتقال خون ايران اخيرا در مورد بحث اقتصاد انتقال خون گفته بود: مشكل ما در كشور اين است كه فرهنگ و ادبياتي رايج شده كه چون خون از طريق اهدا تأمين مي‌شود بايد رايگان هم در اختيار قرار گيرد اما واقعيت اين است كه مثل بقيه كشورهاي دنيا هزينه فرايند‌هاي خون بايد دريافت شود.

رئيس سابق انتقال خون ايران نيز در گفتگو با رسانه ها تاكيد كرده بود سازمان انتقال خون در هيچ كجاي دنيا وابسته به اعتبارات دولتي نيست و بايد هزينه هاي فرآيندهاي آماده سازي خون را دريافت و درآمد كسب كنيم مردم گرمسار خواهان نگاه دقيق، علمي و موثر به اين معضل ايجاد شده در شهرستان خود هستند.

.....................................

گزارش از داوود عبدي

كد خبر: 2194711

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۰۷:۱۸

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن