تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز تحقيقات اتاق بازرگاني كرمان:عدم آموزش ضعف واحدهاي توليدي در كرمان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز تحقيقات اتاق بازرگاني كرمان:عدم آموزش ضعف واحدهاي توليدي در كرمان است
رئيس مركز تحقيقات و بررسي اقتصادي اتاق بازرگاني كرمان گفت: عدم آموزش ضعف واحدهاي توليدي در كرمان است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، صادق عليزاده بعد از ظهر امروز در نشست كميسيون انرژي و صنعت اتاق بازرگاني كرمان اظهار داشت: ما براي اينكه يك شناخت كاملي از موضوع آموزش در استان كرمان به دست آوريم اقدام به راه‌اندازي شوراي آموزش در مركز تحقيقات و بررسي اقتصادي اتاق بازرگاني كرده‌ايم.

وي افزود: يافته‌هاي ما نشان مي‌دهد، آموزش‌هايي كه تاكنون در استان كرمان اجرا كرده‌ايم چندان تاثيرگذار نبوده است، لذا رويكرد آموزشي را بايد تغيير دهيم.

عليزاده گفت: براساس تبصره دو ماده 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده، 10 درصد از عوارض ارزش افزوده‌اي كه از واحدها وصول مي‌شود دولت براي آموزش و ورزش گذاشته‌ و اين يك فرصت براي تجديد نظر در آموزش در سطح استان است كه ما از آن شناخت مناسب و كافي نداريم.

رئيس مركز تحقيقات و بررسي اقتصادي اتاق بازرگاني كرمان بيان داشت: ما ابتدا بايد از اين ماده قانوني اطلاع لازم را كسب كنيم و بدانيم اين چه مبلغي مي‌شود، يعني زماني كه يك‌هزار ميليارد تومان تا اول دي ماه سال جاري در استان كرمان ماليات وصول شده است، بايد محاسبه كنيم، 10 درصدي كه متعلق به آموزش است را آناليز كنيم.

وي ابراز داشت: موضوع دومي كه ما در بحث آموزش در استان كرمان به آن رسيده‌ايم اين است كه آموزش هيچ وقت در راستاي سند و استراتژي توسعه استان نبوده است و اين نكته اساسي محسوب مي‌شود و كساني كه تصميم‌گيري مي‌كنند بايد آموزش را در راستاي استراتژي استان برنامه‌ريزي كنند.

عليزاده تصريح كرد: اشكال سوم استان كرمان در زمينه آموزش اين است كه هميشه تكيه آموزش بر خواسته‌هاي واحدهاي توليدي يا واحدهايي كه متقاضي آموزش بوده‌اند، پايه‌ريزي شده است.

وي عنوان كرد: در امر آموزش واحدهاي توليدي و متقاضيان آموزش شناخت كافي و لازم را از آنچه كه بايد آموزش ببينند، نداشتند و اين يكي ديگر از مشكلات امر آموزش در واحدهاي توليدي و صنعتي است.

عليزاده با اشاره به اينكه اكثر واحدهاي توليدي در استان كرمان زير ظرفيت اسمي توليد كار مي‌كنند، متذكر شد: دليل اصلي اين مشكل اين است كه مدير در رأس اين واحد توليدي و يا مديراني كه در رده مياني قرار گرفته‌اند، آموزش‌هاي لازم و كافي را در راستاي آن هدف نديده‌اند و نمي‌دانند چه كار بايد انجام دهند.

رئيس مركز تحقيقات و بررسي اقتصادي اتاق بازرگاني كرمان ابراز داشت: با اين فرصتي كه اكنون به وجود آمده و واحدهاي آموزشي مختلفي هم وجود دارد، بايد رويكرد را تغيير دهيم و نخست واحدهاي توليدي كه مشمول پرداخت اين ماليات هستند با كمك بانك اطلاعاتي كه امور مالياتي دارد، مشخص و 10 درصد از ماليات بر ارزش افزوده به آموزش اختصاص داده شده را تعيين و بر مبناي اين موجودي برنامه‌ريزي آموزشي را انجام دهيم.

عليزاده اضافه كرد: بيشتر از حداكثر 10 درصد توجه به نيازهاي خود واحدهاي توليدي يا هرچه كه در راستاي اين 10درصد مي‌خواهد، آموزش ببيند، خطا است و بايد 90 درصد واحدهاي آموزش‌دهنده يا تصميم‌گيرنده در راستاي استراتژي توسعه استان كرمان برنامه‌ريزي آموزشي انجام دهند.

وي با اشاره به اينكه با وجود تمام آموزش‎ها نرخ بيكاري كرمان 18.2 درصد بوده است، بيان داشت: در بسياري از شهرستان‎هاي استان نرخ بيكاري 25 درصد است و تأثير آن بر ميزان توليد، صادرات و ارز‎آوري استان كرمان منفي است در حالي كه امروز بسياري استان‌ها نظير يزد نرخ بيكاري، توليد و صادرات آنها از استان كرمان بهتر شده است.

عضو اتاق بازرگاني كرمان خاطرنشان كرد: استان خراسان جنوبي هشت سال از تأسيس آن بيشتر نمي‌گذرد، اما وضعيت آن از واحدهاي توليدي استان كرمان بهتر است در نتيجه ما بايد رويكرد استان را كاملاً تغيير دهيم.

عليزاده در پايان يادآور شد: با توجه به منابعي كه در استان كرمان وجود دارد، بايد كرمان در رديف 10 استان نخست توليد در كشور باشد.

انتهاي پيام/80018/ذ40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن