تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805184826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صورت مسئله تجارت اعضاي بدن پاك شد!


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صورت مسئله تجارت اعضاي بدن پاك شد!


فارغ از صدق و كذب ماجرا كه قطعا نويسندگان روزنامه مذكور بايد براي آن مداركي هم داشته باشند، اين موضوع با انكار جامعه پزشكي مواجه شده، به‌طوري كه دبير انجمن نفرولوژي ايران موضوع را به‌شدت تكذيب كرد و گفت پيوند اعضا در بيمارستان‌هاي دولتي رايگان انجام مي‌شود و امكان دلالي پيوند اعضا به هيچ‌وجه در كشور وجود ندارد.

به گزارش مهر، دكتر محسن نفر خواستار برخورد با اين رسانه شد و اضافه كرد: امكان دلالي پيوند اعضا به هيچوجه وجود ندارد براي پيوند عضو ابتدا بايد از خانواده فرد دچار مرگ مغزي، رضايت گرفت و به بيمار تعيين شده آن را پيوند زد و انتخاب بيمار و انتقال عضو پيوندي فقط با نظارت وزارت بهداشت انجام مي‌شود.

اين تنها واكنش به اين گزارش نبود، دكتر سيداحمد تارا، مدير اداره كل مديريت بيمارستاني و تعالي خدمات باليني وزارت بهداشت نيز گفت: براي امر پيوند عضو ازجمله پيوند عضو مرگ مغزي حداقل 50نفر دخيل هستند. براي يك پيوند عضو تمام وزارتخانه درگير مي‌شود و آنقدر بوروكراسي اين كار زياد است كه بيشتر مواقع اين بيماران نيازمند عضو پيوند هستند كه از ادامه راه خسته مي‌شوند.

داريوش آرمان دبير هيأت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي مخالفت چنين گزارشي است، او گفت: قاچاق آسان عضو بدن انسان، حداقل در جامعه حال حاضر ايران امكان ندارد چه برسد به فردي كه خيلي راحت در رسانه‌اي اين ادعا را داشته باشد كه مي‌تواند همه اعضا ازجمله كليه و قلب را بخرد و بفروشد! همچنين تمام فهرست بيماران و اهدا‌كنندگان كليه با تدابير ويژه و محرمانه در اختيار انجمن است و قابل دسترسي نيست. اگر هم واقعا دلالي به هر ترتيبي دسترسي داشته است، دادستان كل كشور به‌عنوان مدعي‌العموم ورود كند.

دكتر كتايون نجفي‌زاده، رئيس شبكه فراهم‌آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز معتقد است كه دلالي كه از وي گزارش تهيه شده يا مشكل رواني دارد يا دروغگو است.چندي پيش بي‌بي‌سي گزارشي در مورد تجارت پرسود و مخفيانه اعضاي بدن در چين منتشر و اعلام كرد كه سيستم اين تجارت غيرقانوني آنقدر عريض و طويل و پيچيده است كه مشتريان پولداري در چين را نيز پوشش مي‌دهد.

تهيه اين گزارش در روزنامه مذكور پرده از تجارت غيرقانوني‌اي برداشته است كه مي‌تواند شروع فرايند رفع معضل باشد. صرفا انكار وجود چنين افرادي با چنان مهارت‌هايي در يافتن بيمار و خريدن پزشك و استخدام پرسنل حرفه‌اي منجر به حل مسئله نيست. يادمان نرود وقتي رسانه‌ها در مورد بيماري كه در مزارع اطراف تهران رها شده بود گزارش تهيه كردند، در ابتداي امر مسئولان همه از در انكار وارد شدند و اصرار‌ها و پيگيري‌هاي رسانه‌ها بود كه منجر به افشاي حقيقت شد.

در نتيجه همان تلاش‌ها بود كه وزارت بهداشت با عاملان آن اشتباه برخورد قانوني كرد. بهتر است در اين مورد نيز پيش از انكار ببينيم آيا واقعا امكان چنين خطايي در جامعه پزشكي وجود دارد. قدر مسلم اين است كه تجارت كثيف اعضاي بدن در همه جاي دنيا وجود دارد و از قضا مشتريان پولداري هم دارد. لذا به جاي انكار حقيقت كه فقط به پاك كردن صورت مسئله منجر مي‌شود به فكر مقابله با آن باشيم.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن