تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه راور:رهبري رمز ثبات و اقتدار ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه راور:رهبري رمز ثبات و اقتدار ايران است
امام جمعه راور گفت: مقام معظم رهبري رمز اقتدار، ‌ثبات و موفقيت ايران اسلامي است و بايد قدردان اين نعمت باشيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از راور، حجت‌الاسلام علي تويسركاني ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي در سلسله بحث‌هاي اقتصادي اظهار داشت: بحث توليد و كشاورزي در ميان همه شغل‌ها از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

وي با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) كه با تاكيد فراوان و سوگند فرموده‌اند «هيچ عملي پاكيزه‌تر و حلال‌تر از شغل كشاورزي نيست»، بيان داشت: كشت و زراعتي كه انسان انجام مي‌دهد در روايات متعدد به عنوان خيرالاعمال از آن ياد شده است.

امام جمعه راور افزود: جنبه معنوي بخش كشاورزي يك بخش بسيار مهم و تاثيرگذار است و مورد تاكيد شارع مقدس و فرهنگ ديني و اسلامي است و بايد از اين ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي معنوي در توليد و كشاورزي استفاده كرد.

تويسركاني با بيان اين كه 27 آذر مصادف با سالروز شهادت دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، عنوان كرد: حوزه و دانشگاه دو مغز متفكر جامعه هستند، زيرا دو ركن مهم و اساسي هر جامعه‌اي عالمان ديني و قشر فرهيخته آن جامعه هستند.

وي افزود: اين دو مغز متفكر بايد در كنار هم باشند و وحدت داشته باشند و حوزه به رسالت خودش و دانشگاه هم به وظيفه خودش عمل كند، زيرا حوزه و دانشگاه در كنار هم شاهد رشد و شكوفايي و عظمت كشور هستند.

امام جمعه راور بيان داشت: دشمن ما از وحدت حوزه و دانشگاه مي‌ترسد و سعي كرده با ترفندها و نقشه‌هاي فراگير اين دو مغز متفكر جامعه را در مقابل هم قرار بدهد و مسائلي را در حوزه علميه و دانشگاه به وجود آورد و عناصر نفوذي خودشان را در اين دو حوزه وارد كنند و با وسوسه و شكاف بين حوزه و دانشگاه اختلاف ايجاد كند.

تويسركاني خاطرنشان كرد: دانشجوي ما يك قشر بالنده و روحاني ما يك قشر بسيار تاثيرگذار در ابعاد مختلف است و امروز جامعه ما اگر بخواهد به همه اهدافش دست پيدا كند در سايه علم و معنويت و در سايه آموزش و پرورش عميق است، زيرا اين دو قشر مي‌توانند، تامين‌كننده همه نيازها باشند و اميدواريم اين دو قشر در كنار هم با وحدت، همدلي و همراهي بتوانند، همانند گذشته به اين نظام و كشور ارائه خدمت كنند.

وي افزود: مقوله فرهنگي از جمله مهمترين مقوله‌هاست و يك برنامه فراگيري است كه همه بخش‌ها را در برمي‌گيرد و اگر فرهنگ يك جامعه متعالي شود آن جامعه در همه بخش‌ها تعالي مي‌يابد و اگر جامعه‌اي از نظر فرهنگي ناتوان و ضعيف باشد اين ضعف در همه سطوح و بخش‌ها تاثير منفي مي‌گذارد.

تويسركاني به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و بيان داشت: بهترين عناصر فرهنگي عضو اين شورا هستند و شوراي عالي انقلاب فرهنگي يكي از مهمترين شوراهاي تصميم‌گير و سياست‌گذار در عرصه فرهنگ كشور است كه اين مطلب اهميت اين شورا را بيان مي‌كند.

امام جمعه راور ادامه داد: ما در جمهوري اسلامي از يك نعمات سرشار از معنويت برخوردار هستيم كه بايد همواره قدر آنها را بدانيم، زيرا ما به عنوان يك ملت مسلمان و انقلابي توفيق تنفس در فضاي معطر جمهوري اسلامي را داريم و در راس همه آنها نعمت عظماي ولايت قرار دارد.

تويسركاني گفت: موضوع رهبري امروز موجب امنيت، ثبات و اقتدار كشور ما است و توجه به منويات، آرمان‌ها و رهنمودها و هدايت‌گري‌هاي اين امام و پيشواي گرانقدرمان است كه به جامعه اسلامي عزت بخشيده است و همه به واسطه اين نعمت بايد شكرگزار خداوند باشيم.

انتهاي پيام/2446/ق40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن