تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک عضو کمیسیون تلفیق: دولت تلاش کرده بودجه متعادلی برای سال 93 تدوین کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: یک عضو کمیسیون تلفیق: دولت تلاش کرده بودجه متعادلی برای سال 93 تدوین کند
یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت تلاش کرده است بودجه متعادلی را برای سال 93 تدوین کند به این معنا که نه می‌توان بودجه را انقباضی صرف دانست نه انبساطی.
آفتاب: ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور تدوین یک بودجه انقباضی شاید نتواند پاسخگوی نیازهای جامع کشور باشد و به طور خودکار باعث می‌شود برخی از بخش‌های کشور دچار بی‌توجهی شوند. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی بودجه انبساطی نیز دوای درد کشور نیست و دولت به خوبی این موضوع را درک کرد و تلاش کرده در تدوین بودجه پاسخگوی نیازهای مختلف کشور باشد.


وی افزود: لایحه بودجه 93 در محتوا هم پاسخگوی نیازهای معیشتی مردم می‌تواند باشد و هم نیازهای توسعه‌ای و به نوعی معیشت و توسعه را به طور همزمان پیش می‌برد. همچنین تنوع منابع درآمدی ازجمله درآمدهای مالیاتی، اوراق مشارکت و منابع خارجی در کنار منبع سنتی درآمد بودجه کشور یعنی نفت یکی دیگر از ویژگی‌های لایحه تقدیمی دولت به مجلس است که با توجه به ارائه به موقع لایحه می‌توانند نمایندگان نقطه‌نظرات دقیق و کارشناسی خود را در بودجه اعمال کنند.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بودجه 93 افزایش سهم عمرانی و جاری به طور همزمان پیش‌بینی شده است، گفت: در لایحه‌ای که رئیس جمهور به مجلس تقدیم کرد شاهد افزایش حداقلی بودجه جاری طبق قانون برنامه و افزایش قابل قبول بودجه عمرانی نسبت به سال قبل بودیم؛ یعنی می‌توان امیدوار بود که طبق نص برنامه شاهد افزایش حقوق‌ها باشیم و همچنین به شرط رسیدن به درآمدهای در نظر گرفته شده وضع عمرانی مطلوب‌تری نیز نسبت به سال جاری داشته باشیم.


وی تصریح کرد: نکته بارز که در بودجه امسال وجود دارد افزایش درآمدهای مالیاتی است و البته این به معنای افزایش بی‌رویه مالیات پرداختی توسط مودیان نیست بلکه براساس قانون و شرایط و اختیارات دولت در قانون برنامه با جلوگیری از فرارهای مالیاتی در برخی از مشاغل و هزینه‌کرد مطلوب درآمدهای مالیاتی در کنار افزایش قانونی می‌توان این موضوع تحقق یابد و ما نیز در کمیسیون اقتصادی در چارچوب قانون مالیات‌های مستقیم پیشنهاداتی را داریم که می‌توان پیش از به نتیجه رسیدن آن قانون بخش‌هایی از آن در بودجه اعمال شود.


نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مدنظر نمایندگان برای تدوین لایحه بودجه 93 است ساماندهی به وضع فروش نفت و محصولات نفتی است و نمایندگان نظرات و توجه ویژه‌ای به بخش پرهیز از خام فروشی نفتی دارند که البته باید با یک کار کارشناسی مدون و همه جانبه تحقق یابد. اما آنچه که مسلم است نمایندگان پیشنهاداتی را در ارتباط توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع تبدیلی برای ساماندهی به وضع خام فروشی نفت خواهند داشت تا از این محل نیز درآمدی هرچند وابسته به نفت اما پایدار حاصل شود.






تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن