تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802977413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیمان شکنی دشمنان با جواب قدرتمندانه ایران همراه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه قم با انتقاد از سخنان بی‌منطق آمریکایی‌ها؛
پیمان شکنی دشمنان با جواب قدرتمندانه ایران همراه می‌شود خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به سخنان سست و بدون منطق مقامات آمریکایی، گفت: پیمان‌شکنی و هرگونه اقدامی خلاف توافقنامه با جوابی هوشمندانه و قدرتمندانه از سوی جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به سخنان سست و بدون منطق مقامات آمریکایی مبنی بر پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران، گفت: مستکبران بدانند که پیمان‌شکنی و هر گونه اقدامی خلاف توافقنامه با جوابی هوشمندانه و قدرتمندانه از سوی جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.
وی مقاومت چندین ساله ملت ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: فشارها، تحریم‌های اقتصادی و جنگ تحمیلی هیچ‌گاه نتوانسته و نمی‌تواند ملت ایران را از مقاومت و پایداری دور کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: نقض مفاد توافقنامه ژنو از سوی آمریکا موجب می‌شود ایران به جای نخست بازگردد.
اقتصاد و سیاست باید با رویکرد فرهنگی پیش رود
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری در این دیدار به نکات کلیدی و برجسته‌ای اشاره کردند و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با تلاش و کوشش در جهت تحقق مطالبات رهبری گام بردارد.
وی ادامه داد: رهبری در این دیدار به جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی پرداختند و فرمودند فرهنگ روح یک ملت است و حاشیه‌ای در ذیل سیاست و اقتصاد نیست.
پیشرفت جامعه در گرو توجه جدی مسؤولان به فرهنگ اسلامی است
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: متأسفانه امروز برخی فرهنگ را در حاشیه اقتصاد و سیاست می‌دانند اما ما معتقدیم که اقتصاد و سیاست باید با رویکرد فرهنگی پیش رود.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد:‌ رهبری فرمودند؛ این‌که تصور کنیم فرهنگ خود به خود پیش می‌رود و مسؤولان نظام کاری به هدایت گری و راهبری فرهنگ نداشته باشند، درست نیست.
امام جمعه قم بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان کشور به مسأله فرهنگ تأکید کرد و ابراز داشت: تقویت و پیشرفت جامعه در گرو توجه جدی مسؤولان به فرهنگ اسلامی است.
آیت‌الله مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه
وی با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، به تبیین ویژگی‌های این شخصیت بزرگ پرداخت و گفت: آیت‌الله مفتح در سال 1358 توسط منافقان کور دل به شهادت رسید و این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.
امام جمعه قم ادامه داد: آیت‌الله مفتح مرد میدان علم و جهاد و مبارزه بود و در حوزه و دانشگاه به مدارج عالی علمی و کمال دست یافت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روشنگری‌های آیت‌الله مفتح در دوران ستمشاهی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مفتح از چهره‌های روشنگر انقلاب بود و به سبب روشنگری و مبارزات بارها به زندان رژیم شاهنشاهی افتاد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری از ویژگی‌های بارز شهید مفتح را دلسوزی برای ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه دانست و اظهار کرد: آیت‌الله مفتح از بزرگ‌ترین منادیان وحدت میان حوزه ودانشگاه بود.
رسیدن جامعه به تمدن اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حوزه و دانشگاه دو بال برای رساندن جامعه به تمدن اسلامی هستند، افزود: رهبری نیز بارها مسأله تمدن اسلامی را مطرح کردند و یکی از راه‌های رسیدن به تمدن اسلامی  وحدت حوزه و دانشگاه است.
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: دشمنان با توطئه‌های خود به دنبال تقابل روحانیت و دانشگاه هستند و امام راحل و رهبری بارها این مسأله و ضرورت مقابله با توطئه‌ها را گوشزد کردند.
تعامل حوزه و دانشگاه به اسلامی سازی علوم انسانی کمک می‌کند
وی یکی از راه‌های مهم تعامل حوزه و دانشگاه را مسأله علوم انسانی دانست و گفت: در این رابطه باید علما و اندیشمندان حوزه و دانشگاه تلاش کنند و اقدامات مثبتی را در این زمینه انجام دهند.
امام جمعه قم قرار گرفتن دو قشر حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر را نوید بخش آینده روشن دانست و تأکید کرد: اگر علوم انسانی به علوم انسانی اسلامی تبدیل شود یک مدلی برای کشورهای اسلامی می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در طول چند سال گذشته شاهد وحدت میان حوزه و دانشگاه بوده‌ایم، ابراز کرد: امروز دل اساتید حوزه و دانشگاه برای یکدیگر می‌تپد و هر دو دوشا دوش هم برای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.
تأکید آیات و روایات بر مسأله رازداری
امام جمعه قم در خطبه نخست، اصل رازداری را یکی از ویژگی‌های اهل بیت(ع) دانست و گفت: رازداری از اوصاف خدای متعال است و باید مورد توجه مؤمنان قرار گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که در روایات از رازداری به عنوان منبع خیرات یاد شده است، ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند؛ خیر دنیا و آخرت در کتمان اسرار است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که گاهی رازها اخلاقی، عقیدتی و گاهی مربوط به نظام اسلامی است، افزود: در آیات و روایات بر پنهان داشتن این‌گونه رازها تأکید فراوان شده و پیامبر اسلام با کسانی که از در خیانت وارد شده و رازهای امت اسلامی را برای دشمنان فاش کرده، برخورد می‌کردند./927/پ202/ع



۱۳۹۲/۹/۲۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن