تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821280384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوشكوف : آمريكا در پي انتقام‌گيري در اوكراين است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پوشكوف : آمريكا در پي انتقام‌گيري در اوكراين است
يك نماينده ارشد پارلمان روسيه مي‌گويد تلاش‌هاي امريكا براي نفوذ در شرايط اوكراين، انتقام گيري واشنگتن از شكست در سوريه مي‌باشد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تي‌وي ، الكسي پوشكوف رئيس كميته امور بين المللي پارلمان روسيه اين اظهارات را روز پنج شنبه مطرح كرده است.

پوشكوف گفت، امريكا پس از شكست در سوريه، ناآرامي در اوكراين را تحريك كرده است تا نشان دهد كه غرب هنوز نيروي تعيين كننده رويدادهاي امور جهاني است.

اين قانون گذار روس خاطر نشان كرد: اوكراين به عرصه اي تبديل شده است كه مشخص مي‌كند آيا غرب در حال شكست است يا خير.

سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي هاي مرگبار بوده است. براساس گزارش‌هاي منتشره، قدرت هاي غربي و متحدان شان در منطقه به ويژه كشورهاي قطر، عربستان سعودي و تركيه از شبه نظاميان معارض در سوريه حمايت مي‌كنند.

پوشكوف خاطر نشان كرد كه دخالت غرب در رويدادهاي اوكراين نشان از آن دارد كه با كشورهاي شرق اروپا به صورت نيمه مستعمره برخورد مي‌شود.

وي همچنين گفت مداخله مستقيم اتحاديه اروپا و امريكا در اوكراين نوع جديدي از تجاوز سياسي به شمار مي‌آيد.

وي افزود: هم اكنون كشورهاي غربي تنها به صورت پر سر و صدا در اوكراين مداخله نمي‌كنند، بلكه همان طور كه گفتم اين يك تجاوز سياسي است.

اوكراين از اواخر ماه نوامبر و پس از آن كه ويكتور يانوكويچ رئيس جمهوري اين كشور از امضاي توافق تجاري با اتحاديه اروپا سر باز زد، صحنه ناآرامي هاي سياسي است.

امتناع از امضاي توافق تجاري با اتحاديه اروپا سبب شد تا مخالفان دولت و هواداران نزديكي اوكراين با اتحاديه اروپا و دور شدن از روسيه، اعتراضات گسترده اي در خيابان هاي اين كشور برگزار كنند.

همچنين چندين بار درگيري‌هايي ميان مخالفان دولت و نيروهاي پليس در خلال اين اعتراضات روي داده است. همچنين نيروهاي پليس چندين نفر از معترضان را بازداشت كرده‌اند.

يانوكويچ در تلاش براي آرام كردن ناآرامي هاي سياسي، روز چهارشنبه همه احزاب از جمله مخالفان دولت را دعوت كرد تا براي حل و فصل بحران كنوني پاي ميز مذاكره حاضر شوند.

رهبران مخالف در اوكراين پيشنهاد مذاكره از سوي يانوكويچ را رد كردند و خواستار بركناري دولت و آزادي معترضان بازداشت شده شدند.

روسيه از كشورهاي غربي به خاطر دخالت در امور اوكراين انتقاد كرده و گفته است كه اعتراضات عليه تصميم كي‌يف در رد توافق تجاري با اتحاديه اروپا، موجب بي ثباتي اين كشور شوروي سابق شده است.

پارلمان روسيه، دوما، روز سه شنبه با انتشار بيانيه‌اي غير الزام آور، از غرب خواست تا فشارهاي مضاعف عليه سياست كشور برادر ما را متوقف كند.

مجلس سفلي روسيه نيز از نيروهاي مخالف در اوكراين خواست تا اقدامات غير قانوني را متوقف كنند و به بحران سياسي اين كشور پايان دهند.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن