تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنشر به بهانه افشاگري مجري شبكه بهائي من‌و‌توتبعيض جنسي و نژادي در آيين بهائيت/ قبله و حج بهائي‌ها چيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازنشر به بهانه افشاگري مجري شبكه بهائي من‌و‌توتبعيض جنسي و نژادي در آيين بهائيت/ قبله و حج بهائي‌ها چيست
رئيس پژوهشكده علوم اسلامي پژوهشگاه المصطفي(ص) گفت: خداپرستي در رأس همه اديان آسماني قرار دارد، ولي در بهائيت «بهاءپرستي» مطرح است، بدين معنا كه قبر بهاءالله در فلسطين اشغالي، قبله بهائي‌هاست و زيارت قبر او، حج آن‌ها!


خبرگزاري فارس ـ گروه آيين و انديشه: در طول دو قرن گذشته شاهد بوده‌ايم كه استعمارگران براي پيشبرد اهداف ظالمانه‌ در مستعمره‌هاي تحت نفوذ خود با شيوه تفرقه‌افكني در جوامع حكومت كردند و گاه با ساخت فرقه‌هاي انحرافي از مذاهب رسمي هر جامعه بهره‌ مي‌بردند، شيوه‌اي كه در ايران هم عملياتي شد و با حمايت روسيه و انگليس پايه‌هاي يك مسلك انحرافي به نام «بهائيت» در دوره قاجار و به تبع آن در دوره پهلوي شكل گرفت. با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و استقرار حاكميت ديني، دشمنان اين تحول بزرگ را برنتابيدند و از فرقه انحرافي بهائيت براي ضربه‌زدن به جمهوري اسلامي بهره جستند. اكنون «بهائيت» بيش از اينكه يك فرقه انحرافي ديني باشد،‌ يك فرقه سياسي است كه با حمايت همه‌‌جانبه آمريكا و رژيم صهيونيستي همچنان درصدد ضربه زدن به ايران اسلامي است.

به بهانه سخنان اخير پريسا سحرخيز مجري شبكه بهائي من‌و‌تو و افشاگري وي از سوءاستفاده‌هاي اخلاقي و روابط جنون‌آميز برخي كاركنان اين شبكه،‌ مصاحبه‌اي كه ارديبهشت امسال با حجت‌الاسلام عزالدين رضانژاد رئيس پژوهشكده علوم اسلامي پژوهشگاه المصطفي(ص) داشتيم، بازنشر مي‌شود تا هر چه بيشتر با مختصات اين نحله ساختگي و انحرافي آشنا شويم.

* لطفاً به عنوان سؤال نخست فعاليت‌هايي را كه بهائيت در حال حاضر انجام مي‌دهد، تشريح كنيد.

- بهائيت به عنوان يك مسلك ساختگي و دست پرورده قدرت‌هاي بزرگ مطرح است كه در عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي از آن استفاده مي‌كنند، بعضي تصور مي‌كنند كه بهائيت يك جريان مردمي است، اما در واقع يك جريان تشكيلاتي و يك مجموعه فرماسونري است و براساس تشكيلات فعاليت مي‌كنند، منتها نوع فعاليت بهائيت براساس تصميم‌گيري رهبران سازماني‌ شكل مي‌گيرد كه در كشورهاي مختلف متفاوت است، به طور مثال در منطقه مسيحي‌نشين نوع فعاليت بهائيت با مناطق مسلمان‌نشين متفاوت است.

چرايي بروز فرقه‌هاي انحرافي در جوامع مختلف/ خاري كه در چشم دشمنان رفت

بهائي‌ها با سازماندهي فعاليت خود در كشورهاي مختلف سعي مي‌كنند كه اين فعاليت‌ها را گسترده جلوه دهند، با اين وجود بنده يك تحليل اعتقادي روي اين مسئله دارم، البته در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي وارد نمي‌شوم،‌ از دريچه مسايل اعتقادي و كلامي؛ بايد توجه داشت كه در نيم قرن گذشته اسلام به عنوان دين مطرح در دنيا خودش را نشان داده است، به گونه‌اي كه با وقوع انقلاب اسلامي ايران مشخص شد، دين مي‌تواند در اين زمان حكومت كند و در پرتو اين حكومت زندگي مردم و جامعه را اداره كند كه در آن زمان امر جديدي بوده است.

انقلاب ايران شوك بزرگ فرهنگي در پايان قرن 20 بود

يعني اگر به 50 سال قبل برگرديد، مي‌بينيد كه در كل جهان تغييراتي بر اساس مذاهب كمونيستي به وجود آمد، سوسياليست‌ها در روسيه تزار پيروز شدند و آن انقلاب بلشويكي‌ها صورت گرفت، كمونيست‌ها در چين روي كار آمدند، به طوري كه يك شعار هميشه روي تابلوهاي آن‌ها ديده مي‌شد كه «دين افيون جامعه است»، بنابراين سعي كردند با دين و قوانين ديني مخالفت كنند، براي همين هزاران مسجد و كليسا را در اين كشورها تخريب كردند تا بگويند زمان دين گذشته است.

از طرف ديگر بعد از رنسانسي كه در اروپا به وجود آمد و اروپايي‌ها كليسا را كنار زدند و بعد با اهتمام به مسائل علمي، بيان كردند كه علم بايد حاكم باشد نه كليسا و دين! در غرب هم بي‌اعتنايي به دين رقم خورد و ابزارهاي ورود دين در عرصه سياسي، اقتصادي و حكومتي از بين رفت.

از آنجايي كه انقلاب اسلامي ايران با نام دين كار خود را آغاز كرد، اين در حقيقت يك شوك فرهنگي در عرصه جهاني ايجاد ‌كرد، به طوري كه اين سؤال در اذهان ايجاد شد كه آيا در قرن 20 و 21 مي‌شود انسان سراغ دين برود؟!

چرا كشيشان مسيحي از وقوع انقلاب اسلامي ايران خوشحال شدند

با اينكه در غرب كليساها كنار زده شده بودند و بعد از رنسانس صنعتي و علمي كه صورت گرفت و در شرق هم سوسياليست جايگزين شد، بنابراين نظريه‌اي مطرح شده بود كه ديگر خبري از سلطه دين در سياست نخواهد بود كه با وقوع انقلاب اسلامي اين نظريه ناكام ماند.

بنابراين تحقق انقلاب اسلامي ايران در اين عرصه، بيداري را به معناي اعم براي همه دينداران ايجاد كرد و خود را يك امر خوشايند و كارساز نشان داد، به گونه‌اي كه حتي كشيش‌هاي مسيحي گفتند بعد از انقلاب ايران جان تازه‌اي گرفتيم، نه به عنوان اينكه انقلاب اسلامي ايران برخاسته از مكتب اسلام است، بلكه چوننشان داد كه دين مي‌تواند در اين زمان حكومت‌ساز باشد.

در اين شرايط وقتي اسلام فراگير شد و در عرصه رقابت ديني باز ميان اديان آسماني، اسلام حرف اول را زد، مخالفان سعي كردند به نوعي جلوي اين گسترش اسلام را بگيرند، بنابراين براي تحقق اين امر، رقبايي براي اسلام تراشيدند و فرقه‌هايي كه ادعاي دين جديد، شريعت جديد و ادعاي پيغمبري جديد را مي‌كردند، مورد حمايت خود قرار دادند، مخصوصاً اگر اين مدعيان نبوت جديد از دل مسلمانان جهان بيرون آمده باشد.

اهداف استعماري انگليس در تأسيس فرقه قادياني/ چرايي تولد بهائيت

مانند جرياني كه در هندوستان قبل از آزاد شدن هندوستان از مستعمره انگلستان به وجود آمد، انگليسي‌ها در هند حمايت خود را از مدعي نبوت «ميرزا غلام احمد قادياني» اعلام كردند، همين جريان هم در ايران براي يك رويداد ديگر اتفاق افتاد كه اين روند اكنون نيز ادامه دارد، به طوري كه مجموعه مخالفان اسلام از اين جريان‌هايي كه در داخل كشورهاي اسلامي به وجود آمدند يا آن‌ها به وجود آوردند، عليه اسلام استفاده مي‌كنند.

يكي از اين جريان‌ها كه عليه اسلام فعاليت مي‌كند، بهائيت هست، زيرا بهائي‌ها مي‌گويند قبلاً مسلمان بوديم و بعد بهايي شديم، پس انگليس از اين تئوري عليه اسلام بسيار استفاده كرد و فعاليت بهائيان مورد حمايت مخالفان اسلام قرار گرفت، حال مخالفان اسلام چه مخالفان ديني باشند مانند يهودي‌ها و مسيحي‌ها يا اديان ديگر و چه مخالفان غير ديني باشد، به خاطر اينكه بهائيت يك جرياني است كه به زعم و گمان آن‌ها مي‌تواند سدي در برابر پيشرفت اسلام باشد، سعي مي‌كنند از بهائيت حمايت كنند،چون بهايي‌ها اصالتاً‌ ايراني و پيدايش اين فرقه از ايران بوده است.

كدام اسلام در حال گسترش است؟!/محبوب‌ ‌ترين قرائت از اسلام در جهان

اكنون پس از گذشت سي و اندي سال از انقلاب اسلامي ايران، يك سؤال مهم ميان مردم جهان به وجود آمد كه كدام اسلام توانايي اداره جامعه را دارد؟! آيا اسلام الازهر مصر، آيا اسلام سعودي، آيا اسلام عثماني؟ كدام اسلام؟!

اين سه اسلامي كه گفته شد، با توجه به عملكردشان خيلي مورد توجه جهانيان قرار نگرفتند، آماري كه در سال 2010 از سوي كميته مربوط به آمار مسيحيان ارائه شد، بيان داشت كه بيشترين گرايش ديني در جهان به سمت اسلام بوده است، حال با توجه به اين مسئله مردم جهان سراغ كدام اسلام مي‌روند؟ اسلام سعودي كه القاعده و طالبان را در خودش پرورش داد، اسلام الازهري كه نتوانسته است در مقابل حكومت‌هاي جائز قد علم كند يا اسلام تركيه‌اي كه سر از لائيك در آورد، كدام اسلام؟!

بنابراين اسلامي كه اكنون مورد توجه بشريت است، اسلامي است كه با تفسير و توضيح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) باشد، به عبارت ديگر اسلام شيعه اثني عشري در جهان مورد توجه قرار گرفته است، بنابراين دشمنان براي اينكه در مقابل اين اسلام بايستند، جريان‌هايي كه به نوعي مرتبط با شيعه بودند، آن جريان را بزرگ مي‌كنند كه از جمله آن‌ها جريان بهائيت است.

به ويژه اين نكته را تأكيد مي‌كنم، بعد از آنكه رژيم صهيونيستي در منطقه فلسطين روي كار آمد، فعاليت بهايي‌ها سازماندهي و شوراي رهبري آن‌ها در حيفا مستقر شد. توجه به اين موضوع لازم است از آنجايي كه از ميان مسلمانان، شيعيان بيشتر در برابر رژيم صهيونيستي ايستادند، به خاطر همين اسرائيل از بهائيت براي پيشبرد اهداف خويش بهره مي‌گيرد.

‌اين حمايت دوسويه بهائيت و رژيم صهيونيستي براي از هم پاشيدن مسلمانان و از طرف ديگر براي عدم گرايش و توجه مردم به اسلام با قرائت اهل بيت(ع) در حالي صورت مي‌گيرد تا بتوانند به گمان خودشان در مقابل خيزش اسلامي و رويكردي بايستند كه مردم جهان به سمت اسلام با قرائت اهل بيت(ع) دارند، به همين جهت از اين گروه حمايت مي‌كنند.

از نكات جالب توجه اينكه بهائي‌‌ها براي فعاليت در كشورهاي مختلف با هيچ مشكلي مواجه نيست، - چه كشورهاي مسلمان و غير مسلمان- جز در 3 كشور اسلامي كه حساسيتي نسبت به فعاليت آن‌ها وجود دارد، در بقيه كشورها آزادانه فعاليت مي‌كنند و مورد حمايت حكومت‌هاي مختلف هم هستند.

به نظر بنده گسترش فعاليت بهائيت در حال حاضر به خاطر اين است كه جلوي رشد اسلام را بگيرند. چرا كه الحمدلله به لطف الهي با گرايش و فعاليت بيشتر مسلمان‌ها و عمل به اسلام در سطح جهان ما هر روز شاهد گسترش بيشتر اسلام در سطح جهان هستيم كه خود اين نياز به ادله ديگري دارد كه در اين فرصت به آن نپرداختم، فقط به آماري كه در سال 2010 از سوي مسيحي‌ها ارائه و در داخل دائرة‌المعارف مسيحيت منتشر شد، ارجاع مي‌دهم كه چگونه اسلام در حال گسترش در جهان است و همه مخالفان اسلام سعي كردند، براي جلوگيري از گسترش اسلام در سطح جهان متحد شوند، البته بيشتر اين گسترش اسلام با قرائت اهل بيت(ع) است.

نقاط ضعف بهائيت در تئوري آن نهفته است/حج بهائيت چيست؟

* اشاره داشتيد كه بهائيت يك مسلك يا تشكيلاتي سياسي است كه همواره در صدد مبارزه با تشيع است، با اين وجود نقاط ضعف بهائيت را چگونه مي‌بينيد؟

-بهائيت مدعي است كه من يك دين هستم، ولي نتوانسته اثبات كند كه يك دين آسماني است، زيرا هم در تئوري‌پردازي مشكل دارد و هم آنچه كه به عنوان ارمغاني براي به اصلاح بشر نسل امروزي آورده موفق نبوده است. به عنوان مثال نمونه عرض مي‌كنم.

همه اديان آسماني خداپرستي را در رأس امورشان قرار دادند، ولي در بهائيت «بهاءپرستي» مطرح هست، نه خدا پرستي! پس اگر از بهائي‌ها سؤال كنيد كه شما از چه سمتي خدا را عبادت مي‌كنيد و جهت‌گيري شما كجاست، همه بهائي‌ها مي‌گويند به سمت قبر ميرزا حسينعلي نوري كه در عكا (واقع در اراضي فلسطين اشغالي) هست! در واقع قبر بهاءالله در شهر عكا به نام «روضه مباركه» قبله بهائيان است. جالب اينكه آن‌ها بيان مي‌كنند كه مانند مسلمانان حج دارند و حج آنان زيارت قبر حسينعلي نوري در عكاست!

زنان در شوراي رهبري بهائيت جايي ندارند

در مباحث انسان‌‌شناسي، بهائي‌ها نيز مباني مطلوبي ارائه ندادند و حتي شعارهايي كه مطرح مي‌كنند، پوچ است. به عنوان مثال دو نكته ملموس را عرض كنم، يكي از علل شكست بهائي‌ها تناقض عملكرد آن‌هاست، مثلاً شعار تساوي زن و مرد مي‌دهند، بعد در شوراي 9 نفره رهبري -كه در بيت‌ العدل قرار دارد- از حدود 100 سال قبل به اين طرف، حتي يك زن هم عضو شوراي رهبري نبوده است. آن‌ها تساوي رجال و نساء را مطرح مي‌كنند، ولي در شوراي رهبري هيچ زني حضور ندارد، پس اين تناقص در عملكرد بهائي‌ها مشهود است.

تعيين مهريه عجيب و غريب زنان در بهائيت

يا از جمله شعارهاي تساوي زن و مرد كه عملاً مورد نقد قرار گرفته است، مسئله تعيين مهريه زنان است! به گونه‌اي كه مطرح مي‌كنند اگر داماد روستايي است مهريه 9 مثقال نقره تا 95 مثقال نقره باشد، ولي اگر داماد شهري است مهريه 9 مثقال طلا تا 95 مثقال طلا باشد، بهائيت نتوانسته است بين شهري و روستايي تساوي برقرار كند، حالا اگر يك خانم شهري باسواد پيشرفته با مردي روستاي بخواهد ازدواج كند كه او هم باسواد و داراي تخصص باشد يا يك زن شهري بي‌سواد يا كم سواد يا زن روستايي بي‌سواد شوهرش شخص شهري باشد، ولو اينكه بي‌سواد يا كم سواد باشد، آن يكي بايد مهريه نقره بدهد، اين يكي طلا بايد بدهد، ببينيد تفاوت‌ها تا كجاست! اين مسلك نتوانسته است كه براي آموزه‌هاي بسيار ساده طرحي را متناسب با شئون، عقل و نياز جامعه بشري ارائه دهد.

بنابراين اين نقاط ضعف باعث مي‌شود، اگر افرادي ناخودآگاه يا افرادي كم توجه، به سمت اين مسلك رفتند، وقتي روشنگري براي آن‌ها انجام شود كه در حيطه مباحث فرهنگي و ديني بهائيت چقدر ضعف دارند، به تدريج دست از اين فرقه مي‌كشند.

رازگشايي از علل شكست طرح‌هاي بهائيت

*با اين توضيحات بهترين دليل متقن براي شكست خوردن طرح‌هاي بهائيت را چه مي‌دانيد؟

- دلايل شكست بهائيت متعدد است، همين كه اسلام در حال پيشرفت است و مسلمانان و مخصوصاً طرفداران مكتب اهل بيت(ع) با طرح الگوهاي انسان‌هاي كامل و ارائه راه حل‌ها براي زندگي در اين عصر در حال روزافزوني است، مخصوصاً با توجه به اينكه ما اسلام همراه با اجتهاد را داريم كه مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي جامعه در شرايط مختلف باشد، نيازي ديگر به اين مسلك‌ها نخواهد بود.

نخستين مسلكي كه از رژيم صهيونيستي حمايت كرد

*در سخنان خود اشاره‌اي به حمايت بي‌چون و چراي رژيم صهيونيستي از بهائيت داشتيد، در واقع مي‌خواهيد مطرح كنيد كه حمايت از بهائيت صرفاً فقط براي تقابل با اسلام است؟

ـ رژيم صهيونيستي از بهائيت استفاده ابزاري مي‌كند تا در مقابل مسلمانان بياستد و هم بتواند تأييدي براي خودش باشد، حتماً استحضار داريد اولين به اصطلاح فرقه‌اي مذهبي كه رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخت، بهائي‌ها بودند و اولين كشوري (فلسطين اشغالي) كه به اصطلاح بهائيت را به عنوان يك دين شناخت، رژيم صهيونيستي بوده است، اين ملاحظه طرفيني باعث حمايت اين گروه شده و هنوز هم بهائيت مورد حمايت آنهاست.

چگونه فرزند نامشروع انگليس از اسرائيل حمايت كرد

* شايد اين سؤال در ذهن متبادر شود كه چرا در همان ابتدا بهائيت اسرائيل را به رسميت شناخت؟

ـ چون بهائيت از ابتدا در آن مكان منطقه حضور داشته، همچنين بهائيت يك مسلك استعماري است و در آن زمان مورد حمايت استعمار انگليس قرار داشت، بعد از جنگ جهاني دوم كه انگليس وارد منطقه شد، بهائيان اولين گروهي بودند كه از حضور انگليس در منطقه شامات حمايت كردند و به تبع آن انگليسي‌ها از بهائي‌ها حمايت كردند، هنگامي كه انگليسي‌ها اعلاميه بالفور را اعلام كردند، بهائي‌ها از رژيم صهيونيستي حمايت كردند تا كشور جديدي شكل بگيرد و خود بهائي‌ها نيز بتوانند در آن مستقر شوند كه اين اتفاق هم افتاد!

تأسيس 7 مشرق‌الاذكار مختلف در جهان!

*يكي از موضوعاتي كه در حال حاضر مطرح مي‌شود اين است كه برخي نمادهاي بهائيت در ساختمان‌هايي از تهران با طرح نيلوفر آبي «لوتوس» شباهت دارد. به نظر شما ترويج و تبليغ اين نمادها چه پيام‌هايي دارد؟

- نه تنها بهائيت، بلكه تمام دين‌هاي ساختگي سعي كردند همانند اديان آسماني، براي خودشان مظاهري داشته باشند تا حكايتي از آن مسلك كنند، همانند آنچه كه در فرقه‌هاي انحرافي مختلف، در عرفان‌هاي كاذب و حتي شيطان‌پرستي، بت‌پرستي و مانند آن‌ها شاهد بوديم.

بهائيت سعي كرد كه مركز عبادتي خودشان را در جاهاي مختلف به تناسب فرهنگ بومي آن منطقه درست كنند، عبادتگاه‌هايي كه به نام مشرق‌الاذكار در نقاط مختلف دنيا تأسيس شده است. به عنوان نمونه، در كشور هند و در شهر دهلي‌نو يك مشرق‌الاذكاري با نام «لوتوس» (نيلوفر آبي) ساخته‌اند، بعد بهائي‌ها از توريست‌ها دعوت كردند كه براي بازديد از آنجا بيايند، در واقع خواستند نيلوفر آبي نمادي براي آن‌ها باشد.

البته در ساير كشورها مشرق الاذكاري ديگر ساختند كه نوع آن با اين مشرق الاذكار هند متفاوت است كه متناسب با ساير معماري‌ آن كشورها ساخته شده است كه تا كنون 7 تا مشرق الاذكار ساخته و از آن بهره‌برداري كرده‌اند.

تلاش فرقه‌ها براي به انحصار درآوردن نمادهاي يك ملت

نكته دوم اينكه برخي از اين نمادها منحصر به بهائيت نيست، مثلاً گل نيلوفر كه منحصر به اينها نيست و مي‌توان از اين نماد در جاهاي ديگر و شبيه آن در مكان‌هاي ديگر استفاده كرد، اين نكته در نظر داشته باشيم كه اگر كسي از نمادهاي آن‌ها استفاده كرد، بگوييم لزوماً‌ عضو آن فرقه است، اين يك اشتباه است، به عبارتي ديگر هر ساختماني كه شبيه آن ساختمان باشد، نمي‌توانيم بگوييم براي بهائي‌هاست.

* منظور شما اين است كه نماد مشابه را نمي‌توان مختص به يك فرقه خاص دانست؟

-بله، البته آن‌ها به عنوان جريان‌سازي از اين نمادها استفاده مي‌كنند تا تبليغات كنند، همچنين فرقه‌هايي كه مي‌خواهند خودشان را مطرح كنند با هماهنگي‌ مراكز طراحي، آن نماد خودشان را به عنوان يك طرح ارائه مي‌دهند، در بعضي مواقع ديده شده است كه طراحان بدون توجه به انگيزه استعماري و ضد ديني روي يك نمادي تأكيد مي‌كنند.

البته اگر هم يك طراحي شبيه آن نماد را درست كرد، عمدتاً ديدگاه فرقه‌اي، ديني و مذهب ساختگي را ندارد، اين را بايد توجه داشت كه همه را متهم نكنيم، اما در عين حال آن‌ها فعال هستند و سعي كنند از اين نمادها در جاهاي مختلف استفاده كنند.

انتهاي پيام/ك

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن