تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح راه‌آهن قزوين - رشت - آستارا در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: افتتاح راه‌آهن قزوين - رشت - آستارا در سال آينده
معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور اعلام كرد: خط آهن قزوين - رشت - آستارا بايد امسال به بهره برداري مي‌رسيد اما به دليل مسائل مالي و بودجه با مشكلاتي روبرو شده كه در صورت برطرف شدن اين مشكلات، اين پروژه در سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

حسين نازدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه خط آهن قزوين - رشت - آستارا يكي از مهمترين خطوط ريلي در حال ساخت است كه بخشي از كريدور اصلي بين‌المللي شمال – جنوب را تشكيل مي‌دهد، اظهار كرد: بنادر شمالي و جنوبي كشور از طريق اين خط آهن به يكديگر متصل مي‌شوند و از نظر ترانزيتي قابليت جابجايي انبوهي از بار در كريدور شمال - جنوب را فراهم مي‌كند و منبع درآمدي خوبي براي كشور محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه با تكميل اين مسير ريلي سالانه 10 ميليون تن كالا جابجا مي‌شود، افزود: ساخت اين راه‌آهن از سال 85 آغاز شده و تا سال 89 پيشرفت فيزيكي آن سالانه حدود هفت درصد بود اما از سال 90 سالانه 12 درصد پيشرفت داشته است.

كوهستاني و صعب العبور بودن،‌عامل كندي پروژه

معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با بيان اين‌كه كوهستاني و صعب العبور بودن بخشي از مسير موجب كندي ساخت اين خط ريلي در برخي ازماه‌هاي سال مي‌شود‌، اظهار كرد: در اين مسير حدود 70 پل بزرگ و 53 تونل به طول 22 كيلومتر در حال ساخت است كه بيش از 90 درصد اين تونل‌ها ساخته شده‌اند.

بزرگترين پل ريلي كابلي كشور درحال ساخت است

معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با بيان اين‌كه بزرگترين پل ريلي كابلي كشور در اين پروژه به طور 560 متر در حواشي سد منجيل در حال ساخت است، گفت: داشتن 53 پل ويژه از ويژگي‌هاي منحصر به فرد راه آهن قزوين – رشت – آستارا است.

تكميل راه‌آهن قزوين - رشت - آستارا نيازمند 800 ميليارد تومان اعتبار

وي با بيان اين‌كه اين پروژه بايد امسال به بهره برداري مي‌رسيد اما به دليل مسائل مالي و بودجه با مشكلاتي روبرو شده است، گفت: در صورت برطرف شدن مشكلات موجود اين راه آهن در سال 93 به بهره برداري مي‌رسد.

نازدار گفت: براي تكميل خط آهن قزوين - رشت - آستارا حدود 800 ميليارد تومان ديگر اعتبار لازم است كه در سال جاري از محل اوراق مشاركت، رقمي براي اين خط ريلي در نظر گرفته شده است.

گفت: كريدور ريلي شمال – جنوب كه از ايران مي‌گذرد مطمئن‌ترين مسير ترانزيتي براي كشورهاي آسياي ميانه، شمال اروپا و اروپاي شرقي است كه اميدواريم با تامين اعتبار لازم اين خط آهن هر چه سريع‌تر به بهره برداري برسد.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن