تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819410637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست زدگي دانشگاه‌ها، توسعه علمي كشور را خدشه دار ‌مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: سياست زدگي دانشگاه‌ها، توسعه علمي كشور را خدشه دار ‌مي‌كند
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، با بيان اينكه سياست زدگي دانشگاه‌ها، توسعه علمي كشور را خدشه دار ‌مي‌كند، گفت: اين مسئله همچنين اثر سوء بر تمام اقشار جامعه دارد.


محمدمهدي زاهدي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با رئيس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت:‌ معظم‌ له مانند هميشه مواردي را فرمودند كه اگر به درستي اجرايي شود، به طور حتم آثار و بركاتي زيادي براي كشور دارد.

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي به نوعي يكي از دغدغه‌هاي مهم كه در توليد و پيشرفت علمي كشور بسيار تأثيرگذار است را مطرح كردند، از اين‌رو فرمودند كه دانشگاه‌ها نبايد به هيچ دليلي جولانگاه جريان‌هاي سياسي شود، كه قطعا تحقق اين موضوع به عملكرد دانشگاه‌ها و توليد علم كشور تأثير منفي مي‌گذارد.

وي ادامه داد: اگر در ادوار انقلاب اسلامي نگاه كنيم مي‌بينيم كه از همان اول انقلاب در دوره‌هايي احزاب سياسي در دانشگاه حضور پررنگ داشته و فضاي سياسي دانشگاه بسيار محسوس‌تر از فضاي علمي اين مراكز بود.

سياست‌زدگي عامل تضعيف نشاط علمي در دانشگاه‌ها

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با بيان اينكه سياسي شدن دانشگاه، نشاط علمي و استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي اين مراكز را تضعيف مي‌كند، افزود: با توجه به فرمايشات و منويات رهبر معظم انقلاب هم‌اكنون وزارت علوم، تحقيقات و فناوري‌اطلاعات وظيفه سنگيني براي انتقال و اجراي اين منويات و پيام‌ها بر عهده دارد، از اين‌رو براي تحقق اين موضوع اين وزارتخانه در گام نخست بايد در انتصابات ستادي و دانشگاهي، افرادي را جذب كند كه آن‌ها سابقه سياسي و حزبي نداشته باشند، تا اين افراد نتوانند با رويكرد خود تفكرات حزبي و گروهي خود را در دانشگاه‌ها ترويج كنند.

دانشجو نبايد به‌ پياده ‌نظام جريان‌هاي سياسي تبديل شود

اين نماينده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: همچنين همه مسئولان و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات بايد راه را براي فعاليت دانشجويان در تشكيلات علمي و سياسي باز كنند، اما دانشجو نبايد به‌ پياده ‌نظام جريان‌هاي سياسي تبديل شود بلكه اين افراد در تشكل‌ها بايد ايده‌هاي جديدي را براي تعالي فضاي دانشگاه و ارتقا جايگاه اين مراكز ارائه كنند.

سياست‌زده شدن دانشگاه‌ها اثر سوء بر تمام اقشار جامعه دارد

زاهدي يادآور شد: هميشه دانشگاه‌ها محل حضور نخبگان، استعدادهاي بالقوه و بالفعل و كارشناسان است، از اين‌رو اگر اين مراكز و دانشجويان به سمت تفكرات سياسي سوق داده شوند، قطعا اين موضوع اثر سوء در تمام اقشار جامعه دارد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ادامه داد: در ايام انتخابات نگاه برخي مردم به دانشگاه‌ها بوده و در تحولات سياسي داخلي و خارجي گروهي چشم به رويكرد اين مراكز دارند، از اين رو هميشه احزاب و گروه‌هاي سياسي خواهان حضور در دانشگاه‌ها بوده‌اند.

سياست زدگي دانشگاه‌ها، توسعه علمي كشور را خدشه دار ‌مي‌كند

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با اعلام اينكه سياست زدگي دانشگاه‌ها، توسعه علمي كشور را خدشه دار ‌مي‌كند، گفت: بروز اين موضوع و نبود هدايت مناسب در دانشگاه‌ها قطعا اقتصاد و حوزه علم و فناوري كشور را با خطر روبه‌رو مي‌كند.

وي ادامه داد: در حوادث سال 78 و 88 حضور جريان‌ها و گروه هاي سياسي افراطي در دانشگاه‌ها موجب شد كه حوادث تلخي در كشور رخ دهد.

دانشگاه محل برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي و محل نقد عالمانه و منصفانه است

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، با تأكيد بر اينكه دانشگاه محل برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي و محل نقد عالمانه و منصفانه است، افزود:‌ اين نقدها و نظريه‌پردازي‌ها بايد در حضور داوران و كارشناسان مطرح شود، از طرف ديگر دانشگاه مكاني براي جلوگيري از كج‌انديشي و انحرافات‌ فكري و سياسي است.

رهبر معظم انقلاب در ديدار با رئيس و اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي فرمودند كه دانشگاهها به هيچ دليلي جولانگاه جريانهاي سياسي نشود چرا كه اينكار جلوي رشد و شتاب علمي را مي گيرد. همچون گذشته اعتقاد داريم جوان به ويژه جوان دانشجو موتور محرك تحولات سياسي اجتماعي است اما اين مسئله با تبديل دانشگاه به محل جولان جريانهاي سياسي كاملاً متفاوت است./

پايان پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن