تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819037891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل سازمان انتقال خون ايران: بايد براي نظارت و پايش علمي طب انتقال خون سرمايه‌گذاري شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مديرعامل سازمان انتقال خون ايران: بايد براي نظارت و پايش علمي طب انتقال خون سرمايه‌گذاري شود
پور فتح‌اله گفت: رسالت انجمن در مورد بحث طب انتقال خون اين است كه بايد در مورد بحث نظارتي و پايش علمي اين حوزه سرمايه گذاري ويژه‌اي كند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا به نقل از روابط عمومي سازمان انتقال خون، علي اكبر پور فتح‌اله مدير عامل سازمان انتقال خون ايران، گفت: براي فارغ التحصيلان رشته هماتولوژي كه در مراكز بيمارستاني استخدام مي‌شوند بايد به نحوي برنامه‌ريزي و هدف گذاري شود كه در چرخه خارج از سازمان نقش نظارتي و ساماندهي داشته باشند.

وي افزود: هم اكنون بخش وسيعي از فرايند سلامت خون از جمله آزمايش‌هاي مرتبط به خون متولي مشخصي ندارد و پايش نمي‌شود. استانداردهاي سرويس انتقال خون براي تاييد مجوز فعاليت آن بايد از اهميت ويژه‌اي برخوردار شود و كاملا مورد بررسي قرار گيرد.

مدير عامل سازمان انتقال خون ايران تاكيد كرد: جايگاه انتقال خون در بيمارستان يك بخش آزمايشگاهي كوچك به نام بانك خون نيست و بايد براي آن جايگاه ويژه‌اي تعريف شود و سرويس‌ها و دپارتمان‌هاي طب انتقال خون در بيمارستان به وجود بيايد و از اين طريق عوارض و واكنش‌هاي انتقال خون مورد كنترل پايش و بررسي قرار گيرد.

پور فتح‌اله با تاكيد بر اهميت ترويج فرهنگ ايراني اسلامي طب انتقال خون در منطقه گفت: امروز بايد با كمك هم به بحث سلامت در منطقه بينديشيم و فرهنگ عملي خود را به كشورهاي منطقه و دنيا صادر كنيم.

وي افزود: اكنون كشورهاي منطقه امرو با توصيه سازمان جهاني بهداشت به سمت انتقال خون مدرن پيش مي‌روند و براي شركت‌هاي بين‌المللي و توليد كنندگان داخل اين فرصت پيش مي‌آيد كه بازار انتقال خون منطقه را تسخير كنند.

وي ضمن تاكيد بر اهميت حمايت از توليد كنندگان با برند مخصوص گفت: بسياري از كشورها خصوصا در منطقه امرو( خاورميانه شرقي) به خاطر مقررات سختي كه براي استحصال پلاسما وجود دارد نمي‌توانند از پالايشگاه‌هاي معروف اروپا استفاده كنند و اين فرصت براي ما به وجود مي‌آيد كه با راه‌اندازي پالايشگاه در منطقه با جذب اين پلاسماها ارز آوري مناسبي داشته باشيم.

پور فتح‌اله تاكيد كرد: هم اكنون با ايجاد انتقال خون سيستماتيك در كشورهاي منطقه، توليد پلاسما و نياز به اين خدمات افزايش مي‌يابد و بايد از چنين فرصت‌‎هايي استفاده كرد.

گفتني است هدف اين انجمن ارتباط علمي، فني، تحقيقاتي و آموزشي بين متخصصان علوم مرتبط با طب انتقال خون و ايجاد ارتباط علمي-فني–آموزشي–تحقيقاتي با ساير مراكز معتبر علمي جهان در عرصه طب انتقال خون است.

ارتقاء سطح بينش و دانش طب انتقال خون وآموزش جامعه انساني در زمينه كاربرد خون و فراورده و جايگاه طب انتقال خون و سلامت خون نيز بخشي از اهداف اين انجمن به شمار مي‌رود.

چهارشنبه 27 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن