تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819059937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون انتقال خون: پلاسماگيري پولي به صلاح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون انتقال خون: پلاسماگيري پولي به صلاح نيست
معاون فني و فناوري‌هاي نوين سازمان انتقال خون با بيان اينكه هر كيسه خوني كه توليد مي‌شود، حدود 200 هزار تومان هزينه دربر دارد، اظهار كرد: بايد تا جايي كه مي‌توان اين سرمايه ملي را حفظ كرده و اجازه ندهيم اين خون به طور بي‌رويه مصرف شود.

دكتر محمد فرانوش در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: طرح هموويژلانس يا مراقبت از خون كه چند سالي است در بيمارستان‌هاي كشور در حال اجراست، اما هنوز به طور كامل استقرار نيافته، سهم قابل توجهي در جلوگيري از هدررفت و دورريز خون دارد، زيرا بر شدت نظارت مي‌افزايد و به مصرف بهينه خون كمك مي‌كند.

وي با بيان اينكه اگر خون نابجا و در زمان نامناسب مصرف شود، عوارض خاص خودش را دارد، اظهار كرد: نياز هست معاونت درمان وزارت بهداشت به ما بيشتر كمك كند تا با فراهم شدن بسترهاي لازم، بيمارستان‌ها اشتياق بيشتري داشته باشند تا سيستم هموويژلانس را مستقر كنند.

معاون فني و فناوري‌هاي نوين سازمان انتقال خون همچنين بر ضرورت گسترش و نظارت بر صنعت پلاسما تاكيد كرد و گفت: اكنون برخي شركت‌هاي خصوصي براي پيشبرد صنعت پلاسما و گسترش آن در ايران اعلام آمادگي كرده‌اند.

وي افزود: اكنون پلاسما از خون‌هاي اهدايي استحصال مي‌شود. اما به دنبال اين هستيم كه پلاسما را از طريق آفرزيس جمع‌آوري كنيم. درواقع داوطلب تنها پلاسما اهدا مي‌كند كه سازوكار خاص خودش را دارد.

فرانوش با بيان اينكه هر ست دستگاه آفرزيس حدود 700 هزار تومان و هر دستگاه آن حدود 50 ميليون تومان قيمت دارد و هر اهداي آن بيش از يك ساعت به طول مي‌انجامد،‌ اظهار كرد: تمايل داريم اهداي پلاسما هم داوطلبانه باشد، زيرا سلامت خون ارتقا مي‌يابد. در واقع نيت از اهداي داوطلبانه، نوع دوستي و ايثارگري است.

معاون فني و فناوري‌هاي نوين سازمان انتقال خون افزود: اگر اهداي پلاسما پولي شود، به صلاح نيست و هدررفت سرمايه‌هاي ملي را به دنبال دارد. زيرا اگر يك كيسه خون ناسالم و آلوده باشد، حدود يك ميليون تومان صرف اهداي خون ناايمن شده است. به همين خاطر لازم است به سمت اهداي داوطلبانه برويم تا ميانگين سلامت خون افزايش يابد. در اين ميان بسيج جامعه براي اهداي خون افراد سالم ضروري به نظر مي‌رسد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن