تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد ايران براي تشكيل مركز آينده‌نگاري مشترك با محوريت سمپوزيوم‌هاي دريايي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پيشنهاد ايران براي تشكيل مركز آينده‌نگاري مشترك با محوريت سمپوزيوم‌هاي دريايي


سرويس سياسي –اجتماعي: فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: به دليل وجود منابع حياتي به ويژه منابع و ذخاير انرژي فسيلي در اقيانوس هند بازيگران فرامنطقه‌اي به دنبال منافع راهبردي و كسب منافع بيشتر در اين منطقه هستند.

به گزارش روابط عمومي نداجا، دريادار حبيب الله سياري در نشست بين المللي «امنيت دريايي» اندونزي با بيان اين كه دريا براي ملت ها بستر حياتي براي حمل و نقل و تجارت است، افزود: تجارت از طريق خشكي ها پر هزينه و دشوار است به نحوي كه امروز بيش از 90 درصد حمل و نقل جهاني كالا از طريق درياها انجام مي شود.

وي با تاكيد بر اين كه كشورهاي قرار گرفته در حاشيه درياها به عنوان نخستين و مهمترين ذينفعان درياهاي مجاورشان مطرح هستند، گفت: اين كشورها بايد به ايجاد قدرت دريايي معقول براي برخورداري از منافع موجود در دريا اقدام كنند كه البته اين وضع در بعضي كشورهاي مجاور دريا به گونه اي است كه نه فقط از قدرت دريايي مناسب برخوردار نيستند بلكه حتي نيروي دريايي در اندازه معقول و متناسب با وزن ژئوپلتيكي و مسئوليتشان براي حفاظت از مناطق دريايي ، منافعشان و ايفاي نقششان ايجاد نكرده اند.

سياري افزود: در نقطه مقابل قدرت هاي بزرگ با درك اهميت موضوع به دنبال بهره مندي از منافع راهبردي ساير مناطق جهان مانند اقيانوس هند و غرب اقيانوس آرام سال هاست در اين مناطق حضور يافته اند و نظم و امنيت مطلوب خود را به منطقه تحميل كرده اند. اين موضوع كه در بسياري از موارد منافع كشورهاي منطقه را تأمين نمي كند، ترتيبات امنيتي منطقه را به شكل نامطلوبي بر هم زده است.

فرمانده نيروي دريايي كشورمان اقيانوس هند را كليد هفت دريا خواند و تاكيد كرد: افزايش وزن ژئوپولتيك برخي قدرت هاي منطقه آغاز حركت جايگزيني قدرت دريايي در منطقه است كه در اينجا نقش سمپوزيوم هايي مانند سمپوزيوم فرماندهان نيروي دريايي اقيانوس هند و غرب اقيانوس آرام در تامين امنيت، كليدي و برجسته خواهد بود.

سياري دراين همايش پيشنهاد داد تا ضمن هدفگذاري براي توجه دادن كشورها به ايجاد فرهنگ دريايي مطلوب، مركز آينده نگاري مشترك با محوريت سمپوزيم هاي دريايي شكل گرفته در منطقه براي تدوين چشم انداز مشترك براي تامين امنيت دريايي مطلوب و پيشگيري از غافلگيري محيطي تشكيل شود.

در اين همايش 33 كشور از جمله؛ ايران، قطر، آمريكا ، فرانسه ، كامبوج، ويتنام، بنگلادش، ژاپن، چين، برزيل، پاكستان، تايلند و نيوزيلند حضور دارند.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن