تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعيد نيك پور در گفتگو با برنا : «فردين» گفت بگذاريد براي مردم فردين باقي بمانم / سينماي ايران بايد با لفظ فاخر خداحافظي كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سعيد نيك پور در گفتگو با برنا : «فردين» گفت بگذاريد براي مردم فردين باقي بمانم / سينماي ايران بايد با لفظ فاخر خداحافظي كند
سعيد نيك پور گفت: بارها براي نقش اميركبير نزد فردين رفتم اما او نپذيرفت و گفت بگذاريد براي مردم هميشه فردين باقي بمانم.


به گزارش خبرنگار سينمايي برنا،سعيد نيك پوردرباره انتصاب مديريت‌هاي جديد سينمايي گفت: اغلب اين مديران مانند جعفري جلوه، رضا داد و شجاع نوري در گذشته در تلويزيون حضورداشتند ضمن اينكه اين‌ها در كار خود تجربه فراواني دارند و از هز نظر شايسته مديريت هستند.

وي با بيان اينكه اين‌ها از مديران خوشنام سينما بوده‌اند، افزود: عليرضا رضاداد چند دوره مديرجشنواره فيلم فجربود بنابراين در اين زمينه تجربه‌هاي فراواني دارد كه امروز مي‌تواند از آن‌ها استفاده كند.

بازيگر نقش اميركبير در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه ديگر نمي‌خواهد كارگرداني را دنبال كند، گفت: هميشه كارگرداني را دوست داشتم و كار اصلي‌ام هم كارگرداني بوده است ضمن اينكه كارگرداني بر روي بازيگري‌ام هم تاثيرگذار بوده است و باعث مي‌شد تا راحت‌تر نقشم را تحليل كنم وآن طور كه بايد آن را به مخاطبم نشان دهم اما در شرايط امروز بايد ديد اوضاع چگونه پيش مي‌رود.

وي در ادامه افزود: چند فيلمنامه دارم كه از گذشته برايم باقي مانده است اما بايد ديد چرخه توليد به چه شكلي پيش مي‌رود و اينكه آيا بازار توليد گرم مي‌شود.در مجموع زمانيكه با دوستان سينمايي صحبت مي‌كنم همه درباره وضعيت سينما اظهاراميدواري مي‌كنند و تا به امروز خبرناخوشايندي نشنيده‌ام.البته اين نكته را بايد يادآورشد كه تنها درگيري بين تيم مديريتي قبل با جديد وجود دارد كه اميدوارم به زودي رفع شود.

فيلم بايد در محتوا فاخر باشد نه در هزينه
كارگردان «امير كبير» درباره فيلم‌هاي فاخردر سينماي ايران نيز توضيح داد: گاهي لغات بدون اينكه معني اصلي‌اش مشخص شود به هرز مي رود و فاخر از جمله كلماتي است كه با مفهوم غلط وارد مفاهيم فرهنگي ما شده است.

وي با بيان اينكه فاخر به جز سينما در ساير رشته‌هاي فرهنگي ما هم وارد شده و به هرز رفته است، گفت: درست است كه فاخر در سينما واضح‌تر به كار برده شده است اما من معتقدم تنها با ساخت يك فيلم پر هزينه نمي‌توان اسم آن را فاخر ناميد زيرا فاخر در اصل بايد در معني و محتوا باشد نه در هزينه‌هاي كه بابت آن پرداخت مي‌شود.

بازيگر«شهريار» در ادامه افزود: بهتر است سينماي ايران با لفظ فاخر خداحافظي كند و به ساخت فيلم‌هايي بپردازد كه مردم با ديدن آن‌ها ايجاد فخر كنند.

نيك پور در پاسخ به اين سوال كه چرا ديگر شاهد سريال‌هاي فاخري مانند «امير كبير» نيستيم؟ توضيح داد:در زماني كه سريال«امير كبير» ساخته شد لفظ فاخر وجود نداشت و وارد ادبيات ما نشده بود درحاليكه فيلم‌هايي همچون: «هزاردستان» علي حاتمي،«ميرزاكوچك خان» ناصر تقوايي ساخته شده بود كه در حقيقت فاخر بودند اما هيچ كس مدعي فيلم فاخر نبود زيرا ما براي مردم كار مي‌كرديم و اين موضوع در حالي بود كه شخصيت هايي كه به عنوان موضوع فيلم انتخاب شده بود همه از بزرگان ملي كشور محسوب مي‌شدند.

وي درباره انتخاب شخصيت اميركبير نيز گفت: در آن زمان تلويزيون تاكيد خاصي بر روي انتخاب بازيگر نقش «اميركبير» داشت. با توجه به اينكه كار اصلي ام بازيگري بود و زندگي هنري ام را با نقش «ميرزا رضاي كرماني» آغاز كرده بودم مي توانستم به خوبي از عهده اين نقش برآيم اما با اين حال مي خواستم نقش «اميركبير» را شخص خاصي بر عهده داشته باشد.

قرار بود مرحوم «فردين» نقش اميركبير را بازي كند
بازيگر «روز واقعه» ادامه داد: چندين انتخاب براي اين نقش داشتم كه سكانس هايي از آنها گرفتم و براي تلويزيون فرستاده بودم اما تلويزيون قبول نكرد . تا اينكه كار را در سال 63 در كاخ گلستان با بازي ايرج راد، فخري خوروش و محمد مطيع كليد زدم و اين در حالي بود كه ما هنوز بازيگر نقش« اميركبير» را نداشتيم.

وي درباره انتخاب مرحوم محمدعلي فردين براي نقش«اميركبير» توضيح داد: مرحوم فردين را از نزديك مي‌شناختم و مي‌دانستم كه از نظر روحي در چه وضعيتي قرار دارد. به اتفاق مرحوم هوشنگ بهشتي نزد او رفتم و نقش را برايش توضيح دادم اما او در ابتدا اطمينان نداشت كه مديران تلويزيون اجازه كار را به او بدهند درحاليكه من از قبل اجازه كار را براي او گرفته بودم.

نيك پور در ادامه افزود: دوباره پيگيركارازفردين شدم اما او در يك جمله به من گفت«بگذاريد من براي مردم فردين باقي بمانم» و خودش اين پيشنهاد را نپذيرفت. 2 ماه از كليد خوردن اين مجموعه گذشته بود و ما هنوزهيچ كسي را براي اين نقش پيدا نكرده بوديم به همين دليل به ناچار خودم آن‌را پذيرفتم.

وي با بيان اينكه سريال«اميركبير» در آن سال‌ها بسيار موفق بود، افزود: در آن سال‌ها دو كانال بيشتر نبود و زمان جنگ هم بود و اين‌ها در جذب مخاطب بسيار تاثيرگذاربود تا آن‌جا كه خيابان‌ها در زمان پخش سريال خلوت مي‌شد.

بازيگر سريال«پليس جوان» خاطرنشان كرد: بعد ازاميركبير6 سال در تلويزيون بيكار بودم زيرا به علت تنگ نظري نمي توانستم كار كنم.در آن زمان محمد هاشمي (برادر اكبر هاشمي رفسنجاني) مديريت تلويزيون را بر عهده داشت و به دليل اهمال در انجام وظيفه، حقوقم را قطع كرد. بعد از آن در سال 69 مجموعه شش قسمتي «وزير مختار» را با زحمت كار كردم اما هنوز هم نااميد نيستم و هنوز هم آماده كار هستم و معتقدم كه اگر به همان شكلي كه اميركبير ساخته شد تلويزيون ادامه مي داد به طور قطع امروز شاهد رشد تلويزيون بوديم اما متاسفانه امروز شاهد هستيم كه تلويزيون به ورطه تكرار و ساخت تله فيلم افتاده است.

گفتگو از: سپيده حيدرآبادي

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن