تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803566649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داريوش قنبري در گفتگو با «فردا» براي آينده برنامه داريم/ عارف سرليست انتخاباتي اصلاح طلبان است


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: داريوش قنبري در گفتگو با «فردا» براي آينده برنامه داريم/ عارف سرليست انتخاباتي اصلاح طلبان است
در صورتيكه اصلاح طبان به طور جدي و دقيق وارد ميدان انتخابات شوند جايگاه بسيار خوبي خواهند داشت و مي توانند اكثريت كرسي هاي مجلس شوراي اسلامي را در اختيار خود بگيرند. اما باز هم مي گويم سرنوشت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بستگي به برخورد و رفتار رقيب و همچنين رسيدن به وحدت و تجميع آرا دارد. در دوره هاي گذشته علاوه بر مشكلاتي كه بر سر راه اصلاح طلبان وجود داشت خودشان نيز نتوانستند به وحدت لازم برسند.
سرويس سياسي «فردا»: به نظر مي رسد انتخابات دوره دهم، ركورد تحركات انتخاباتي زودهنگام پيشين را درهم شكسته و دو سال مانده به انتخابات فعاليت هاي خود را آغاز كرده و رقابت در اين دوره از انتخابات مجلس متفاوت‌تر از چند دوره اخير باشد. با توجه به تغيير و تحولات سياسي كه بعد از انتخابات رياست جمهوري پيش آمد طيف‌هاي سياسي، اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي را رقابتي فشرده‌تر مي‌بينند و از هم‌اكنون به فكر افتاده اند. بايد ديد اصلاح‌طلبان و اصولگرايان كه هميشه از قطب هاي اصلي انتخابات مي باشند اين بار چگونه وارد گود رقابت مي شوند. اصلاح طلبان كه از ديد خود پيروز انتخابات رياست جمهوري هستند قصد دارند خلاف روال چند دوره گذشته مجلس، براي خود موقعيتي ايجاد كنند. در مقابل اصولگرايان نيز براي حفظ اكثريت كرسي هاي مجلس همچون دوره هاي پيش با برنامه هاي مختلفي پا به اين رقابت خواهند گذاشت.

در اين خصوص داريوش قنبري، يكي از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با «فردا» درباره نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي اين طور اظهار نظر كرد: از عمر مجلس فعلي چندان نمي گذرد و بيش از دو سال تا انتخابات فاصله داريم و بحث پيرامون اين موضوع زود است. اما در مجموع تا آنجايي كه من اطلاع دارم اصلاح طلبان در حال حاضر به شكل تشكيلاتي براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تحرك چنداني ندارند. دليل آن نيز مشخص است زيرا زمان زيادي تا انتخابات وجود دارد و درست نيست كه زودتر از موعد مقرر در جامعه، جو انتخاباتي به وجود آيد.

اين فعال سياسي همچنين تاكيد كرد: اصلاح طلبان قطعا برنامه هايي براي انتخابات آينده خواهند داشت هر چند به نظر مي رسد اگر با همان سبك و سياق گذشته وارد ميدان شوند نتوانند در انتخابات پيروز و موفق باشند زيرا اذن ورودشان در انتخابات به رقيبشان بستگي دارد كه تا چه اندازه به آنها اجازه دهد در انتخابات ورود پيدا كنند.البته اين هم از عجايبي است كه فقط در كشور ما ديده مي شود كه جناح رقيب، جناح مقابل را در انتخابات تائيد كند.

اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي همچنين ادامه داد: اصلاح طلبان براي شركت و پيروزي در انتخابات آينده بايد به يك وحدت و تجميع برسند. عموما آنها شامل طيف‌هاي مختلفي هستند كه در يك جبهه واحد سازماندهي نشده‌اند. برخي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هستند و برخي در قالب جبهه اصلاح‌طلبان فعاليت مي‌كنند و در احزاب ديگري نيز فعال هستند. در قدم نخست يكسان سازي و يكدست شدن اصلاح طلبان بسيار اهميت دارد.

قنبري يادآور شد: اصلاح طلبان در ارتباط با مجلس آينده بايد وضعيت كانديداها و رقباي خود را بررسي كنند و شرايط و جايگاه رقيب را نيز دركشور در نظر بگيرند. متاسفانه در دوره هاي پيشين انتخابات مجلس شوراي اسلامي بسياري از اصلاح طلبان به خاطر دغدغه هايي كه داشتند وارد صحنه انتخابات شدند اما به دلايلي ردصلاحيت مي شدند. به خاطر همين نگراني ها، اصلاح طلبان امروز كه در دولت اعتدال قرار دارند بايد به مسائل نگاه جدي تري داشته باشند. آنها بايد واقعيت ها را بررسي، تشخيص و عنوان كنند هرچند كه قطعا براي آنها هزينه هايي هم در پي خواهد داشت و در تنگنا قرار خواهند گرفت. در چند سال گذشته اين رويه كاملا ديده شده است. امروز بايد ديد در انتخابات آينده اين رويه برداشته خواهد شد يعني اصلاح طلبي آنطور كه در واقعيت وجود دارد ديده خواهد شد يا خير؟

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در صورتيكه اصلاح طبان به طور جدي و دقيق وارد ميدان انتخابات شوند جايگاه بسيار خوبي خواهند داشت و مي توانند اكثريت كرسي هاي مجلس شوراي اسلامي را در اختيار خود بگيرند. اما باز هم مي گويم سرنوشت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بستگي به برخورد و رفتار رقيب و همچنين رسيدن به وحدت و تجميع آرا دارد. در دوره هاي گذشته علاوه بر مشكلاتي كه بر سر راه اصلاح طلبان وجود داشت خودشان نيز نتوانستند به وحدت لازم برسند.

داريوش قنبري در ادامه از عارف به عنوان كسي كه مي تواند اصلاح طلبان را به دور خود جمع كند ياد كرد و گفت: آقاي عارف شخصيتي اصلاح طلب و دوست داشتني هستند. ايشان اين ظرفيت را دارند كه اصلاح طلبان را به دور خود جمع كنند. آقاي عارف با حمايت ساير شخصيت هاي اصلاح طلب آقاي خاتمي و آقاي هاشمي مي تواند محور انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي باشد.

وي افزود: انتظاري كه احزاب و تشكلات اصلاح‌طلب از آقاي عارف دارند اين است كه وي در مجلس آينده ورود پيدا كند. اما بحث استراتژي اصلاح طلبان يك طرف قضيه است و كنترل هايي كه از سوي رقيب اعمال مي شود بحث مهم تري است و استراتژي هاي اصلاح طلبان تحت تاثير همين رفتار رقيب سامان مي يابد.

وي تاكيد كرد: اگر عارف كانديداي انتخابات مجلس دهم شود با توجه به سابقه وي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به طورحتم سر ليست كانديداهاي اصلاح طلبان خواهد شد و مورد حمايت جدي اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت. ايشان بدنه اجتماعي گسترده اي دارد و مي تواند رأي قابل توجه و چشمگيري را به صندوق اصلاح طلبان سرازير كند.

قنبري در ادامه افزود: با پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، پس از چند سال جان تازه‌اي در اردوگاه اصلاح‌طلبي دميده شده است و آنها مي توانند با برنامه ريزي دقيق و نگه به آينده در مسيري هموارتر از قبل به انسجام دروني برسند و براي انتخابات مجلس نيز با هوشمندي سياسي برنامه‌ريزي كنند و از تمام ظرفيت هاي خود استفاده نمايند.

وي در بخش پاياني اظهارات خود عنوان كرد: در حال حاضر تنها خطري كه مي‌تواند پيروزي قاطع اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي مجلس را تهديد كند، عدم يكپارچگي نيروهاي اصلاح‌طلب بر سر ليست‌ها و همچنين كانديداهاي رد صلاحيت شده آنها خواهد بود. اگر اصلاح طلبان اين دو نكته را در نظر داشته باشند و طبق آن براي انتخابات برنامه ريزي نمايند ، قطعا مجلس دهم متفاوت از سه دوره پيشينش خواهد بود.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن