تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير رويكرد در بازار كتاب و كتابخواني


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: تغيير رويكرد در بازار كتاب و كتابخواني
ساير محمدي/ در هفته‌اي كه گذشت، وضعيت بازار نشر به تعادل نسبي رسيد، هم در حوزه نشر شعر ايران و جهان، هم در حوزه داستان. دين و فلسفه، تاريخ و هنر هم هر كدام به فراخور، موضوع تأليف يا ترجمه كتاب و كتاب‌هايي بودند كه به بازار عرضه شد. آن چه شايسته تأمل است، اين است كه گرايش به چاپ كتاب‌هاي روانشناسي عمومي و طالع‌بيني و آثاري از اين دست روبه افول گذاشت، حتي مخاطبان اين دسته از آثار نيز بر سر انتخاب درنگ كردند و با رويكرد ديگري به كتابفروشي‌ها رفتند. گشتي در بازار كتاب چگونگي اين تغيير وضعيت را نشان مي‌دهد.براي معرفي كتاب‌هايتان در اين صفحه، دو نسخه از كتاب مورد نظر را به نشاني روزنامه ايران گروه فرهنگي ارسال كنيد.
sayer [email protected]

شعر

«صلح، شعر زندگي» نخستين اثر چند زبانه از شعر شاعران ايران و جهان به اهتمام ري را عباسي توسط انتشارات نگاه منتشر شده است، اشعار اين كتاب برگزيدگان نخستين جشنواره بين‌المللي صلح در سال 86 است كه از كشورهاي ايتاليا، عراق، فرانسه، انگليس، سوئد و امريكا و... فراهم شد. عباسي در مقدمه مي‌نويسد: اين گزيده از ميان دو هزار اثر انتخاب شده و از هر كشور صاحب سبك آثاري از يكي از مهمترين شعراي آن كشور گزينش شده است و هدف كتاب، رساندن صداي صلح به گوش هر فرد و در هر زباني است.
«در به در، در پي نيافتنت» دفتري از غزل‌هاي محمد سلماني است كه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است. سلماني پيش از اين كتاب «غزل زمان» و «تب نيلوفري» را منتشر كرده بود كه هر كدام به چاپ‌هاي سوم و چهارم رسيده بودند. دو بيت از غزل هفده را مرور مي‌كنيم: «درگير تو بودم كه نمازم به قضا رفت/ در من غزلي درد كشيد و سر زا رفت/ */ سجاده گشودم كه بخوانم غزلم را/ سمتي كه تويي عقربه قبله نما رفت». شهاب مقربين جديدترين سروده‌هاي خود را در دفتري به نام «كسي به در كوبيد» توسط انتشارات مرواريد منتشر كرد. نهمين مجموعه شعر مقربين ساده و سپيد و كوتاه است و بيشتر به هايكو شباهت مي‌برند. اگرچه شعري معناگرا و تفكر برانگيزند. «اتفاق روي پل» شعرهاي آزاد قربان بهاري است. مجموعه برگزيده ششمين جشنواره شعر فجر كه توسط انتشارات هنر رسانه ارديبهشت منتشر شده است. اشعار اين مجموعه نه تقليدي است و نه شبيه شعرهاي ديگران، نگاه شاعر و رويكردش به انديشه و تصوير در اين سروده‌ها، نشان مي‌دهد كه سراينده تجربه‌ها و سياه مشق‌هاي بسياري نوشته و سرانجام به ايجازي از اين دست رسيده است.
«روشنايي نمناك يك كبريت» سروده شهرام پارسامطلق است كه انتشارات نگيما منتشر كرده است. از اين شاعر دو هفته پيش مجموعه شعر «اسكيزو كلمات» را معرفي كرده‌ايم كه انتشارات فرهنگ عامه منتشر كرده است.
«بدين شيرين سخن گفتن» گزيده غزل‌هاي سعدي است براساس تصحيح دكتر غلامحسين يوسفي كه گزينش و گزارش آن را دكتر محمدجعفر ياحقي به عهده گرفتند. ناشر اين كتاب انتشارات سخن است. ياحقي در اين كتاب غزل‌هاي سعدي چاپ يوسفي را گزينش و شرح كرده است و در مقدمه اشاره مي‌كند: تفاوت غزل‌هاي سعدي چاپ يوسفي و امتيازات آن نسبت به ساير چاپ‌ها بر اهل تحقيق پوشيده نيست. «مجموعه اشعار م. آزاد» كه شامل پنج مجموعه شعر شاعر مي‌شود توسط انتشارات نگاه چاپ و منتشر شده است. آزاد كه هم شعر كلاسيك فارسي را خوب مي‌شناخت هم شعر آزاد و سپيد و نيمايي را، در يكي از مشهورترين شعرش مي‌سرايد: «لاله ناليد/ صدا از تيشه فرهاد افتاد/ صداي گريه شيرين/ ميان باغ تنهايي هزاران لاله از باران/ فروريخت.» گزيده شعرهاي كريستينا لوگن شاعر مشهور سوئدي با برگردان رباب محب و وحيد عليزاده رزازي توسط نشر گل‌آذين در اين هفته چاپ و منتشر شد.
تمامي آثار كريستينا لوگن سرشار از حس بيگانگي، غربت آميخته با طنز و نداهاي دروني است. تنهايي، هويت زنانه و مرگ سه عنصري هستند كه در كارهاي او شكلي پيچيده و منحصر به فرد به خود مي‌گيرند. عنوان كتاب اين شاعر «زير پل‌هاي فراموشي» است. «دردي به نام من» مجموعه سروده‌هاي حسيني‌نژاد را انتشارات نگاه راهي كتابفروشي‌ها كرد. شعرهاي اين مجموعه عموماً در قالب ترانه سروده شده است و بسياري از آن‌ها در مقايسه با آنچه به اسم ترانه همراه با موسيقي در گوشه و كنار شهر و در برخي رسانه‌ها شنيده مي‌شود. زيباتر و به اصول ترانه نزديك‌تر است.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن