تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار پيراهن‌ها قرمزهاي حامي دولت تايلند نسبت به بروز ديكتاتوري مطلق


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هشدار پيراهن‌ها قرمزهاي حامي دولت تايلند نسبت به بروز "ديكتاتوري مطلق"
حاميان دولت تايلند با اعلام حمايت همه جانبه خود از انتخابات آتي در اين كشور بحران‌زده هشدار دادند كه درخواست مخالفان براي تحريم انتخابات و تعليق دموكراسي كشور، ديكتاتوري مطلق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، بانكوك بيش از يك ماه است كه با اعتراضات گسترده مخالفان با درخواست بركناري يينگلاك شيناواترا، نخست‌وزير روبروست.

نخست‌وزير اين كشور روز دوشنبه برگزاري انتخابات زودهنگام در دوم فوريه را اعلام كرد و سعي نمود به اغتشاشات سياسي در كشور خاتمه دهد اما سوتپ توگسوبان، رهبر مخالفان با رد برگزاري انتخابات از دولت خواست به نفع "شوراي مردمي" غيرمنتخب كنار رود.

جنبش اعتراضي پيراهن قرمزها كه از وفاداران شيناواترا محسوب مي‌شوند از مردم خواسته‌اند بدون توجه به اينكه حامي چه چيزي هستند، در انتخابات شركت كنند.

ناتاوت سايكووا، رهبر پيراهن قرمزها گفت: اگر شما طرف سوتپ را بگيريد در واقع ديكتاتوري مطلق را انتخاب كرده‌ايم. ‌آنچه سوتپ مي‌گويد را انجام ندهيد، در انتخابات شركت كنيد. اين تنها ماموريت پيراهن قرمزها نيست بلكه وظيفه كل مردم تايلند است.

از زماني كه تاكسين شيناواترا، برادر نخست‌وزير كنوني با يك كودتاي نظامي در سال 2006 از كار بركنار شد تايلند شامل چندين دوره اغتشاشات سياسي بوده است.

معترضان و رقبا هر چندگاه يك بار به خيابان‌ها مي‌آيند كه گاهي اوقات اين اعتراضات با درگيري‌هاي خونين همراه بوده است.

يينگلاك شيناواترا در تلاش براي خاتمه دادن به بحران سياسي اطمينان داده است كه ارتش كودتاي ديگري انجام نخواهد داد.

وي گفت: كودتاچيان كه تاكسين را هفت سال پيش از قدرت بركنار كرده‌اند فهميده‌اند كه اين كار هيچ مشكلي را حل نمي‌كند. من فكر نمي‌كنم ارتش بخواهد اين كار را دوباره تكرار كند.

تايلند از زماني كه تبديل به يك پادشاهي مشروطه در سال 1932 شده، شاهد 18 مورد كودتا يا تلاش براي كودتا بوده است. اما "پرايوت چان او چا"، رئيس ارتش اين بار تاكيد كرده است كه اين مساله بايد از طريق سياسي حل و فصل شود.

مناقشات سياسي بيشتر از طبقه متوسط بانكوك و وفاداران نخبگان كه مورد حمايت ارتش هستند عليه شهرنشينان و طبقه كارگر وفادار به تاكسين رخ مي‌دهد.

تاكسين شيناواترا در حال حاضر در تبعيد در دوبي زندگي مي‌كند و از مجازات زندان به دليل فساد مالي كه خود وي مدعي است بيشتر انگيزه‌هاي سياسي دارد، گريخته است.

منتقدان مي‌گويند كه تاكسين از پشت صحنه دولت خواهرش را رهبري مي‌كند.

خانم يينگلاك شيناواترا با انتقاد از معترضان به خاطر ناديده گرفتن صداي حاميانش گفته است: من با انتخابات مردمي و با راي 16 ميليون تن روي كار آمده‌ام اما هيچ كس حاضر نيست به صداي ‌آنها گوش كند.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن