تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804303060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا سراج در جمع مديران ‌خبرگزاري‌‎هاي خراسان جنوبي‌:مذاكرات هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است/3 سناريو آينده مذاكرات ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رضا سراج در جمع مديران ‌خبرگزاري‌‎هاي خراسان جنوبي‌:مذاكرات هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است/3 سناريو آينده مذاكرات ژنو
كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه در مذاكرات ژنو مثلث تناقض را شاهديم، گفت: مذاكرات ژنو هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، رضا سراج امشب در نشست بررسي مسائل سياسي ويژه مديران و دبيران رسانه‌هاي محلي و خبرگزاري‌‎هاي خراسان جنوبي به مهم‌ترين مخاطرات پيش‌روي دولت يازدهم اشاره كرد و افزود: چالش‌هاي آينده دولت يازدهم را بايد در حاشيه خود دولت جستجو كرد.

وي ادامه داد: نخستين مخاطره‌اي كه دولت با آن مواجه شده، نقش پدرخوانده‌ها براي دولت جديد است كه در واقع مي‌تواند در نگاه مردم استقلال دولت را زير سئوال ببرد كه امروز ما شاهد فعال شدن اين پدرخوانده‌ها در حاشيه دولت هستيم.

وي ادامه داد: دومين مخاطره، جنگ اداركي است كه به عنوان نمونه رئيس جمهور اعلام مي‌كند "خزانه دولت خالي است" و اين در شرايطي طرح مي‌شود كه تيم ما در حال مذاكره است و اين سخن نه تنها تأثيري در حمايت از تيم مذاكره كننده ما ايجاد نمي‌كند بلكه تأثير جنگ ادراكي دشمن را بيشتر مي‌كند.

سراج تصريح كرد: در اين جنگ مسئولان اشتباه محاسباتي مي‌كنند و اين يكي از مهم‌ترين مخاطرات پيش‌روي دولت خواهد بود.

*مطرح شدن ايران به عنوان محور شرارت نتيجه عمل تكنوكرات‌هاي دولت اصلاحات بود

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور سومين چالش دولت را نگاه برخي از تكنوكرات‌ها خواند كه در حاشيه و در متن در حوزه اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي فعاليت دارند.

سراج تاكيد كرد: البته اين نوع نگاه را در دولت اصلاحات و سازندگي تجربه كرده‌ايم، در دولت سازندگي عناصر حاشيه و متن برطبل مذاكرات با آمريكا كوبيدند كه نتيجه آن تصويب تحريم‌ها از سمت آمريكايي‌ها بود و در دولت اصلاحات آنها پيش‌دستي كردند كه در نتيجه قرار گرفتن ايران در محور شرارت‌ بود.

*فتنه‌گران مي‌خواهند دولت يازدهم را به جريان حزبي تبديل كنند

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور گفت: مخاطره چهارم بازگشت فتنه‌گران و افراطيون به صحنه قدرت است كه دولت يازدهم را لولاي حركت خود قرار داده‌اند.

سراج تاكيد كرد: قطب‌بندي جامعه يكي ديگر از مخاطرات پيش‌روي اين دولت است، زيرا عده‌اي تلاش مي‌كنند كه رئيس جمهوري كه به عنوان نماد ملي است به جايگاه حزبي تقليل يابد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه چقدر احتمال دارد فتنه‌گران طرح عبور از روحاني را مطرح كنند، افزود: اين موضوع بعيد نيست.

نقش رسانه در جنگ نرم امروز

اين استاد علوم سياسي دانشگاه در بخشي ديگر از سخنان خود با طرح موضوعاتي از قبيل مديريت ادراك و مديريت برداشت در رسانه گفت: يكي از مهم‌ترين كاركردهاي رسانه در حوزه مديريت برداشت و ادراك است، به ويژه در جنگ نرم كه يكي از سطوح عالي اين جنگ، جنگ اداراكي است.

سراج افزود: مديريت ادراك، يك نوع استدلال براي تصميم‌سازان و تصميم‌گيرندگان است، كه مسئولان مخاطب مدريت ادراك محسوب مي‌شوند و همه مردم مديريت برداشت هستند.

وي با بيان اينكه در مديريت برداشت، به پديده‌ها معنابخشي مي‌شود و پديده‌ها را تفسير مي‌‎كنند، يادآور شد: رسانه‌ها مي‌توانند مهندسي نظر و رأس آن مهندسي رفتار و تصميم را ايجاد كنند.

*"اشتباه محاسباتي" هشدار رهبري در چند سال قبل بود

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور گفت: امروز ما شاهد يك جنگ ادراكي هستيم كه از طرف دشمن طراحي شده است كه يكي از راهبرد‌هاي جنگ نرم است.

سراج با بيان اينكه دو سال قبل رهبر معظم انقلاب به موضوعي با عنوان "اشتباه محاسباتي" اشاره كردند، تصريح كرد: ما در كشور الان شاهد اثربخشي جنگ ادراكي هستيم، كه در يكي از مهم‌ترين سطوح تصميم‌سازي و تصميم‌گيري برداشتي به وجود آمده است كه دشمن در جهت‌گيري خود تجديد نظر كرده است.

وي افزود: اين نشان اثربخشي جنگ اداركي است كه در اين جنگ مخاطب تصميم‌گير و تصميم‌ساز به ارزيابي مجدد برساند كه مي‌تواند كارساز بوده و طراحان اين جنگ اداركي به اثربخشي اين عمليات خود اميدوارتر مي‌شوند.

*در مذاكرات ژنو مثلث تناقض را شاهديم/مذاكرات هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور با بيان اينكه در مذاكرات ژنو مثلث تناقض را شاهديم، گفت: مذاكرات ژنو هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است.

‌سراج ‌با بيان اينكه مذاكرات هسته‌‎اي يكي از موضوعات جنگ نرم دشمن عليه كشور است كه نشان از تكاپوي دشمن در حوزه جنگ ادراكي را دارد، اظهار كرد: ما برخي از نشانه‌هاي تغيير را در ارزيابي ادراك و محاسبات مشاهده مي‌كنيم.

وي ادامه داد: رسانه‌ها بيشترين آشنايي را در حوزه جنگ نرم دارند كه مي‌تواند به آگاهي‌بخشي و اطلاع‌رساني مانع از تحقق نهايي اين جنگ ادراكي شوند.

*جنگ ادراكي مي‌تواند منجر به تغيير سياست‌ها، راهبردها و اهداف ملي شود

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور با بيان اينكه در مذاكرات اخير براي اينكه ادراك براي مذاكره شكل بگيرد از شيوه ديپلماسي استفاده كردند، تاكيد كرد: جنگ ادراكي كه جنگ تاثيرگذار است مي‌تواند منجر به تغيير سياست‌ها، راهبردها و اهداف ملي شود.

سراج ادامه داد: ما بايد در اين جنگ با هوشمندي و برنامه‌ريزي دقيق ضمن آگاهي‌بخشي به جامعه مانع از تحقق اهداف جنگ ادراكي شويم.

وي تاكيد كرد: در حوزه مديريت برداشت كار آسان‌تر است، ما بايد از تكنيك‌هايي استفاده كنيم كه بتوانيم به واقعيت‌ها معنا ببخشيم.

*در مذاكرات ژنو مثلث تناقض را شاهديم

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: ما در مذاكرات ژنو سه تناقض را مشاهده مي‌كنيم؛ نخست اظهارات طرف‌هاي آمريكايي و اروپايي پيرامون آينده مذاكرات، دوم متن توافق‌نامه ژنو و موضوع سوم مواضع و اظهارات و مطالباتي است كه مسئولان تيم مذاكره‌كننده از نتيجه مذاكرات ارائه مي‌دهند.

سراج با بيان اينكه ما نبايد تيم ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران را تضعيف و صداقت آنها را خدشه‌دار كنيم، افزود: مقامات آمريكايي در اظهارات خودشان مي‌گفتند كه اين توهم است كه ايراني‌ها غني‌سازي را حق خودشان مي‌دانند و ما به دنبال برچيده شدن برنامه هسته‌اي ايران هستيم كه اين اظهارات آمريكايي‌ها بايد در مديريت برداشت مورد توجه قرار بگيرد.

وي افزود: مديريت برداشت و ادراك عزم جدي در اهداف ملي ايجاد مي‌كند كه دستيابي به پيشرفته‌ترين تكنولوژي جزو اهداف ملي ما محسوب مي‌شود.

سراج يادآور شد: رسانه‌ها مي‌توانند اين عزم جدي و اراده ملي را با آگاهي‌بخشي در جامعه گسترش دهند.

*مذاكرات ژنو هنوز آغاز راه پر پيچ و خم است

مسئول سابق سازمان بسيج دانشجويي كشور گفت: در حال حاضر تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي نياز به حمايت دارد و وارد مرحله‌اي شده است كه در حال مبارزه است و بايد مورد حمايت قرار بگيرد.

سراج تاكيد كرد: با آغاز مذاكرات ژنو ما در آغاز يك راه پر پيچ و خم قرار گرفته‌ايم و آمريكايي‌ها يك فهرست بلند بالايي براي ادوار مذاكرات مدنظر قرار داده‌اند كه شامل چهار نگراني غني‌سازي، حقوق بشر، موشك بالستيك و حمايت از تروريسم است.

وي افزود: در اينجا مديريت برداشت معني پيدا مي‌كند كه رسانه‌ها بايد تلاش كنند نيات دشمن را براي افكارعمومي مورد بازگو قرار دهند و زمينه موفقيت جنگ اداركي را به وجود آورند.

*3 سناريو آينده مذاكرات ژنو

اين صاحبنظر مسائل سياسي به سه راهبرد مهم و اساسي در حوزه جنگ ادراكي در آينده مذاكرات اشاره كرد و گفت: نخست آمريكايي‌ها و غربي‌ها براي نگهداشتن ايران در پاي ميز مذاكره فشارها را تشديد مي‌كند، دوم طرف مذاكره‌كننده ايراني با اين انگاره كه ترك مذاكرات آن فضا‌سازي را كه قبلا انجام داده‌اند را تبديل به شكست سياسي كنند كه شايد طول دوره مذاكرات اضافه شود و سناريوي سوم عدم توجه به حقوق ملت و امنيت ايران است كه سبب شود ما مذاكرات را رها كنيم.

سراج افزود: در آينده اگر اين سه سناريو محقق شود، در حوزه رسانه ما بايد دو كار مهم را انجام دهيم ابتدا محيط و بازيگران اين سه سناريو را بررسي كنيم و همچنين از دل اين بازيگران به يك منطق برسيم كه هر كدام منطق قوي‌تري را داشت آن سناريو منطق و نوع سناريو آينده را مشخص مي‌كند.

انتهاي پيام/2248/ش40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن